אילן קשת מרעות ליווה את בנו בתחילת החודש לשדה התעופה בנתב"ג. הבן אמור היה לטוס במוצאי שבת לניו-יורק ומשם לעלות על טיסת המשך לסן פרנסיסקו. עקב תקלה במטוס, הטיסה לניו-יורק נדחתה ליום ראשון.
שלשום, שבועיים לאחר המקרה, תבע קשת את חברת אל על בבית המשפט לתביעות קטנות בתל אביב בסכום של 4,300 שקל.
לדבריו, בנו הגיע לסן פרנסיסקו ביום שני במקום ביום ראשון, "והפסיד את יום הלימודים הראשון של הסמסטר באוניברסיטת סטנפורד, בה הוא לומד, וגם מספר שעות עבודה".
קשת התרעם שעקב תקלה במטוס, הטיסה לארצות הברית יצאה באיחור רציני של 17 וחצי שעות, "ומשרד אל על בשדה התעופה ענה בגסות ובחוצפה לשאלותינו".
קשת הוסיף שאחד מנציגי אל על אמר שעליו להודות לחברה על מאמציה להטיס את הבן לארצות הברית ביום ראשון ולא ביום שני ועל כך שבכוונתה לארגן לבן מלון ללילה בשדה התעופה בניו-יורק.
קשת הדגיש בכתב התביעה שהאירוע פגע בו קשות. "נגרמה לי עגמת נפש, מתח רב והפסד שעות עבודה כתוצאה מליווי בני לשדה התעופה".
אל על טרם קיבלה, כאמור, את כתב התביעה ובית המשפט ידון בתיק בחודש מארס.
כפי שנאמר במדור זה בעבר בית המשפט לתביעות קטנות אינו מפצה בגין הפסד ימי עבודה. פיצוי בגין עוגמת נפש ניתן במשורה ובמקרים מיוחדים בלבד.