|   15:07:40
  שמחה סיאני  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
האם כדאי להשקיע בנאסד"ק 100?
כתיבת המומחים
מהי חרדה דנטלית ואיך מתמודדים איתה?
לזכרם [צילום: יעקב סער/לע"מ]
סיפורים מן החיים

קול אחינו נדם!

לא אשכח לעולם את היום והלילה שישבתי במשרד, ערה 24 שעות מסביב לשעון ללא מנוחה, ואת שיחות הטלפון שלי עם נשות הספורטאים שלא ידעו בדיוק מה קרה במינכן
13/05/2024  |   שמחה סיאני   |   יומני בלוגרים   |   חגים ומועדים   |   תגובות


"האולימפיאדה השמחה"

מה כבר לא סופר על טבח שמונת הספורטאים שלנו במינכן בספטמבר 1972..., פורסמו סיפורים אישיים על הנרצחים, סיפורי משפחה וחברים, סיפורי חיסול הרוצחים הנתעבים בידי חברי ה"מוסד" שהגיעו אליהם אחרי מספר שנים, וסגרו אתם חשבון וכן, על מקומנו בספורט העולמי. אבל סיפורים נוספים מתגלים מבלי משים אחרי עשרות שנים ולעיתים במקרה, כמו הסיפור ש"נפל לידי" ועדיין לא סופר לי על-ידי איש שיחי באותה תקופה עד היום, וזאת מנקודת ראות שלו! אך בל נרתום את העגלה לפני הסוסים.

בהיכנסי למשרד החינוך, התרבות והספורט בירושלים בשנת 1970, התחלתי שירותי ככתבנית (עברית אנגלית) ברשות הספורט (והגעתי ברבות הימים למשרת מנהלת לשכת ס/שר החינוך). היינו מאוד גאים בחברי המשלחת שלנו, שנשלחו לייצג את ישראל באולימפיאדה במינכן, בה לקחו חלק מטובי הספורטאים בעולם! למרבה האירוניה, הגרמנים כינו אותה בשם: "האולימפיאדה השמחה".

סוף טבח במחשבה תחילה

לא אשכח לעולם את היום והלילה שישבתי במשרד, ערה 24 שעות מסביב לשעון ללא מנוחה, ואת שיחות הטלפון שלי עם נשות הספורטאים שלא ידעו בדיוק מה קרה במינכן. הייתי צריכה לענות בקול שליו להן ולאחריםשבינתיים הכל בסדר ושעוד לא קיבלנו תשובות מוסמכות לגבי מצבם. הייתי חייבת לשקר!

כמה כוחות נפש גייסתי כדי לענות כך, כי ידעתי ב ד י ו ק מה קרה להם. יריב אורן התקשר אליי לאחר חצות מכפר הספורטאים במינכן. לא הכרתי את קולו, שהיה שבור כשאמר לי: "סימה (בשם חיבה זה קראו לי אז), זה אני, יריב. המחבלים ירו בכולם! ולפני כן, הספורטאים נכפתו וכשהם חסרי אונים עונו ורק אחר כך נרצחו! אוי, אוי, סימה, איזה מראה מזעזע..., אני משביע אותך שלא תעזי לספר לאף אחד מה שקרה שם, את שומעת?" "כן", אמרתי ופרצתי בבכי מר.

רבים הכירו את יריב אורן ז"ל. הוא היה סמל לגבריות, למנהיגות, לחריצות ומה לא. הערצנו את מדרך רגליו במשרד. עיניו כחולות בהירות, קולו עמוק, כולו אומר הדר ונוכחות גברית. בגדיו היו תמיד נקיים ומגוהצים בקפידה. והנה, באותו לילה שחור, הוא נשבר למראה הספורטאים שהכיר ואהב, שהפכו באחת לקורבנות הטבח הנורא!

"טעות במספר"

באותה תקופה, הכרתי "במקרה" גבר נאה ואציל. איך והיכן קרה הדבר תשאלו, ומה קשר זה נוגע לטבח הספורטאים שלנו בכפר האולימפי במינכן? ובכן, אספר לכם, כדי שתראו כמה העולם קטן.

התקשרתי למספר טלפון מרשות הספורט לפלוני, שהייתי צריכה להעביר לו הודעה מיריב אורן וכנראה טעיתי בחיוג המספר הנכון. קול של גבר ענה לי מהצד השני של השפופרת ואמר שזו טעות במספר. קולו נשא חן בעיניי. רשמתי את מספר הטלפון שלו והחלטתי "לטעות" שוב ולהתקשר אליו בסוף יום העבודה. ואכן, עשיתי זאת! ובלי להיכנס לפרטי כל הסיפור, בשיחתנו זו מצאנו חן אחד באוזניי השנייה. אמרתי לו את שמי והוא אמר לי את שמו: מיכאל מרטון. הוא תל אביבי ואני ירושלמית ושנינו באותו מצב משפחתי - גרושים.

קבענו להיפגש ברמת אביב בסוף השבוע וביקשתי ממנו שיבוא לקחתני מביתה של דודתי המנוחה, אסתר, בביתה התארחתי באותו סופשבוע.

כמו בסרטים, בשעה היעודה, נשמע צלצול פעמון ודודתי נחפזה לפתוח את הדלת. בפתח עמד גבר גבוה, חטוב ונאה בעל עיניים ירוקות ובחיוך נבוך ברך אותנו לשלום. הסמקתי למראהו ולחצתי את ידו. אחרי מספר משפטי נימוסין שהחליפו ביניהם דודתי והוא, ירדנו לרחוב מהקומה השנייה והוא הוביל אותי לעבר מכונית וולוו בצבע טורקיז. חשבתי שאני חולמת והרגשתי כמו סינדרלה! בתחילת שנות השבעים לנסוע במכונית וולוו? אז, בשנות השבעים, נסעו לרוב במכוניות סוסיתא ובכלל, לי, לא היה אפילו קורקינט לרכוב עליו.

הוא פתח את דלת המכונית, כדי שאכנס ואשב בה תחילה, ואחר כך נכנס אף הוא וישב לצידי. ללא אומר פתח את הרדיו, התנצל ואמר שהוא מעוניין לשמוע את תוצאות תחרות הקליעה שהייתה לו הבוקר. ואכן, בתום קריאת החדשות הודיע הקריין שידידי החדש, מיכאל מרטון, זכה במקום הראשון בתחרות "קליעה למטרה" ברובה בקליבר זעיר.

השמחה בוולוו הייתה רבה וכך התחלנו את החברות בינינו ברגל ימין, וכבר בפגישתנו הראשונה, נקשרו קשרי חיבה ורעות בינו לביני. הסתבר שהוא בן יחיד להורים יוצאי הונגריה, שנימנו עם האצולה ההונגרית בארץ, בעלי ועורכי העיתון ההונגרי "אוי קלט" ("מזרח חדש").

אהבה מניסוי ראשון

הייתי סקרנית לדעת, כיצד החל מיכאל להתעניין באקדחים. ובכן, זה קרה בקיבוץ "מעגן" שלחוף הכינרת. כשהיה ילד, היה הולך עם וילי, בן דודו, למרעה עם הכבשים. והנה יום אחד, הושיט לו וילי את אקדחו ואמר: "נו, מיכאל, נראה אם אתה יודע לצלוף בכובע הטמבל המקופל שתליתי על הענף". הילד מיכאל התרגש מאד, חש את כובדו של הכלי בידיו וכיוון אותו לעבר כובע הטמבל. הוא ירה כדור אחד ורץ לראות, אולי קלע בכובע. להפתעתו, ראה שחורר בו ארבעה חורים! (כי הכובע טמבל היה כאמור מקופל).

מאז ועד היום, הוא שבוי בקסמו של האקדח ומשתמש בו רק לתחרויות! יש בביתו מדפים עמוסים לעייפה של גביעים ותעודות הצטיינות בקליעה. מיכאל גם ניסה כוחו בקליעה בחץ וקשת, ברובי אוויר וברובים שונים.

באליפות העולם בקליעה שנערכה ב-1970 בגרמניה, התחבר מיכאל לאחד מטובי קלעי הרובה של ישראל בכל הזמנים נחמיה סירקיס, שעבד במפעלים לייצור רובים ואקדחים בארץ (תעש מערכות בע"מ) ואחר כך בחו"ל. ואכן, צמח מחברות זו מפעל משותף ביניהם, ששם יצרו רובי צלפים. המפעל הוקם בקריית ארבע, שם מימשו נחמיה סירקיס ומיכאל מרטון את הרעיון היוצא דופן של סירקיס והצליחו לייצר רובה צלפים צבאי חדש. הרובה לא היה רק מדויק וחצי אוטומטי, אלא אמין ביותר גם לתנאי סביבה קשים. צה"ל, שהיה בתחילה סקפטי, ערך עליו בדיקות מתישות וארוכות, לרבות מבחני שטח קשוחים שערכה קבוצה גדולה של צלפים מול רובי הצלפים הידועים ביותר בעולם. לבסוף, זכה הרובה לתהילה והוכר בצה"ל כרובה הצלפים הטוב בעולם!

למרות האהבה הגדולה לאקדח, לא ויתר מיכאל על מקצועו כמהנדס. הוא השקיע עצמו בתכנון וייעוץ ליזמים ולאדריכלים ונתן שירותי פיקוח על תכנון איטומים ובידודים ובמידת הצורך, אף מונה על-ידי בתי המשפט להעיד כמומחה בנושאים אלה. מיכאל נדד בעולם, "כי אין ממי ללמוד בארץ", אמר בעצב, לכן נהג להשתלם בנושאים אלה בחו"ל: במפעלי ייצור, בקונגרסים, בסמינרים ובמכוני מחקר. "צריך ללמוד ולהתעדכן כל הזמן, כדי שהאצבע תהיה תמיד על הדופק ובשעות הפנאי תהיה האצבע על ההדק!" אמר וחייך את חיוכו המוכר לי משכבר הימים.

פגישה לא מקרית

לא אשתף אתכם בפרטי הרומן היפה שהיה בינינו וגם לא בסיבת הפרידה. במשך עשרות שנים לא יצרנו קשר זה עם זו. בחג הפסח השנה, התארחתי אצל חברה בתל אביב והתקשרתי אליו לברכו ב"חג שמח!" הפתעה והתרגשות מה ניכרה בקולו ונדברנו להיפגש ביום ראשון. הוא אמר שאבוא במונית לכתובת מסוימת בתל אביב והוא ישלם את מחיר הנסיעה. אציל היה ואציל נשאר!

ישבנו במשרדו והעלינו זיכרונות נעימים על פגישתנו "המקרית" לפני חמישים שנה! סיפרנו על בני משפחתנו ומה קורה איתנו בימים אלה. פרטים על אודותיו קראתי בוויקיפדיה, שהוא מהנדס בעל שם עולמי ויועץ הנדסי לאיטום נגד מים וגזי קרקע.

היה לו מזל

אני לא יודעת כיצד מיכאל ואני הגענו בשיחה לטבח הספורטאים במינכן, אולי נזכרנו בהיכרותנו כשעבדתי ברשות הספורט. לחרדתי, סיפר לי מארחי:

"גם אני הייתי באותה עת חבר בנבחרת ישראל בקליעה, ולאחר תחרויות פנימיות רבות, בחרו בי להשתתף כאקדוחן יחיד ליד קבוצת רובאים. היו שני סוגי ירי בהם עמדתי להשתתף: אקדח חופשי ואקדח סטנדרטי (ירי יותר מהיר). במסגרת 'תוכנית חיסכון' של הוועד האולימפי, הוחלט לצמצם את מספר הספורטאים במשלחת. אחד מהמצומצמים הייתי אני, שייצגתי כספורטאי בודד את מקצועות האקדח. נעצבתי כפליים כי זכרתי את החוויה הבלתי נשכחת מאולימפיאדת מקסיקו ארבע שנים קודם, בה זכיתי לייצג את ישראל בירי אקדח חופשי. זה קרה כשבועיים-שלושה לפני הנסיעה המיועדת לאולימפיאדה ב-1972. למרות שלא הייתי אמור לנסוע למינכן, החלטתי בכל זאת להגיע לשם להיות עם החברים ולעודד אותם לקראת התחרויות, ובהזדמנות זו שאני בחו"ל, גם לקבל הצעות לרכישה וייבוא של בתים טרומיים עבור זרם העולים החדשים שהגיעו בהמוניהם אז לארץ מרוסיה.

נסעתי עם האדריכל אורי וורנר. עמדנו לטוס לצפון אירופה כדי למצוא בתים מעץ בארצות סקנדינביה, אך לפני נסיעתי זו, הגעתי למינכן ליום-יומיים סמוך לתחילת התחרויות האולימפיות. לצערי, לא נתנו לאף אחד להיכנס לכפר האולימפי, אך הצלחתי להיכנס לכפר בעזרתה של ידידתי האצנית חנה שזיפי, אלופת הריצה שלנו למרחקים בינוניים. היא יצאה אליי עם אישורי הכניסה שלה, כשהיא לבושה בטרנינג ותגים כאצנית. אני נכנסתי עם האישור שלה והיא, נכנסה לכפר האולימפי אחריי עם בגדי האצנית לגופה. את הערב ביליתי עם חברי נבחרת הקלעים שלנו. אכלנו ארוחה, שהוגשה במגשים כשרים שהקהילה היהודית סיפקה לנו, ובילינו בשיחות ובמוזיקה נעימה.

רגשות אשמה

נפרדתי בחצות מכל החברים, כולל מהמאמן קהת שור שנרצח לאחר מכן. רק בטיסה צפונה, שמענו על האסון שפקד את הספורטאים שלנו. כבר במטוס הרגשתי רע מאד, לא רק בשל האסון, אלא גם בגלל הרגשת האשמה שחשתי. הדבר רדף אותי שנים! הרגשתי אז שאני, כאלוף קליעה באקדח וכמתפעל מנוסה בנשק, יכולתי לעשות שם משהו משמעותי ואולי אף להציל חיים.

בזמן הסיור העסקי בארצות סקנדינביה, הצלחתי להתקשר עם התאחדות הקליעה והוועד האולימפי. הם ביקשו ממני להצטרף לאילן שזיפי (בעלה של חנה ואלוף ריצה בזכות עצמו) ולעזור באריזת החפצים שחברי המשלחת שחזרו ארצה (והנרצחים) השאירו מאחוריהם. חזרתי למינכן ועם אילן שזיפי מילאנו את המשימה בכאב לב נוראי. יצרתי קשר עם הקלעים שניצלו מהטבח ונתתי להם את צילום לוחות התוצאות שהגדלתי. את התמונות מסגרתי והעברתי אותן לבני משפחת שור."

כך סיים מיכאל את סיפורו ונטל את הכוס עם הקפה, שהספיק להצטנן, ושתה ממנו. ישבנו בשקט, מרכינים ראשנו לזכרם של הספורטאים הטבוחים. אולי מיכאל נזכר, כמוני, באחינו שעונו ונרצחו בבתיהם ונשבו זה מקרוב ביום "שמחת תורה" - 7.10.2023, באותה דרך אכזרית ולא אנושית כפי שקרה עם הספורטאים שלנו בכפר האולימפי במינכן. נתפלל יחדיו לשובם במהרה של אחינו השבויים לזרועות בני משפחותיהם!

אם גם ראשינו שח

מיכאל התעורר מעיצבונו ואמר: "בואי, שמחה, בואי נלך למסעדה קרובה ונאכל ארוחת צהריים, הגיע הזמן". כך אמר וכאילו אמר לי במילים אחרות: אין ברירה, ההצגה חייבת להימשך ועלינו להיות אמיצים, לעמוד איתן על רגלינו, לחזור לשגרה ולחיות טוב ככל האפשר בארצנו, בראש מורם ובלב אחד!

[צילום: מיכאל מרטון]
[צילום: מיכאל מרטון]
[צילום: מיכאל מרטון]
תאריך:  13/05/2024   |   עודכן:  13/05/2024
שמחה סיאני
+יו"ר הכנסת: כדי להיות ראויים לשומרים - נצטרך להיות עם ישראל
20:34 13/05/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בטקס המשואות הדגיש אוחנה את חובת המדינה כלפי משפחות השכולות והחטופים  ▪  לאורך נאומו קרא לאחדות לאומית, הן מול האיומים מבחוץ והן מול "מגפת המריבה, הקיטוב והקנאה" מבפנים וביקש להניח למחלוקות  ▪  מפציר באזרחי ישראל לשאת באחריות אישית ולכתוב יחד פרק חדש של אחדות בדברי הימים של העם היהודי
שידור חי של טקס המשואות מהר הרצל
אוחנה. זה אינו יום עצמאות רגיל [צילום: מן הטלוויזיה]
46 שנה לתקומת ישראל [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+עצמאות 76: ישראל בין אופטימיות לפסימיות
16:35 13/05/24  |  שמואל רוזנר   |   לרשימה המלאה
ישראל פסימית יותר מבעבר, בעיקר עקב המצב הביטחוני. פער משמעותי ברמת האופטימיות בין חילונים לדתיים, כאשר דתיים אופטימיים הרבה יותר. רמת האופטימיות ירדה משמעותית בקרב יהודים, בעוד שערבים נשארים פסימיים יותר לאורך זמן
מי אופטימיים ומי פחות ביחס לעתידה של ישראל? דגל הלאום מונף ברמת הגולן [צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90]
+מטס הצדעה לזכר חללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה
15:05 13/05/24  |  מירב ארד
מטס הצדעה לזכר חללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה חלף מעל הר הרצל והר הטייסים. מטוסי קרב, מסוקי סער ומסוקי קרב טסו במבנה חסר - במהלך המטס עזב אחד מכלי הטיס את המבנה, כאות הצדעה לנופלים.
+חווית 360 מעלות: מוזאון דיגיטלי להנצחת 7.10 בטכנולוגיה מתקדמת
14:56 13/05/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
תאגיד כאן ושותפיו השיקו מוזאון וירטואלי ראשון מסוגו לתיעוד ולהנצחת אירועי טבח 7 באוקטובר 2023, המשלב טכנולוגיות חדישות לחוויה מעמיקה  ▪  המוזאון הדיגיטלי מאפשר סיור מדומה בזירות הפרעות, ומשלב חומרים רבים שנאספו מהארכיונים ומהקהילות הנפגעות
גולן יוכפז [צילום: אילן ספירא]
+צה"ל: השנה תתאפשר כניסת מטיילים לחלק משטחי האש בדרום הארץ באופן מוגבל
13:34 13/05/24  |  מירב ארד
צה"ל מודיע כי בשל אירועי יום הזיכרון ויום העצמאות השנה תתאפשר כניסת מטיילים לחלק משטחי האימונים (שטחי אש) בדרום הארץ באופן מוגבל, מרבית שטחי האש יסגרו לכניסת מטיילים. בחלק משטחי האש הכניסה למטיילים תתאפשר בתיאום מראש.שטחי האש בצפון הארץ ישארו סגורים למטיילים וההגעה אליהם אסור. בנוסף, מזכיר צה"ל כי כחלק מהערכת המצב, הוחלט כי השנה צה״ל לא יפתח את ציר 10 למטיילים בתקופה זו.

+הרצוג בהר הרצל: "ידענו דם ואש ותמרות עשן, רק יחד ניבנה מחדש"
13:24 13/05/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
נתניהו: "החזרנו מחצית מן החטופים, נחזיר את כולם. נשקם את עוטף עזה כדי שיהיה תוסס וחי פי כמה ממה שהיה"  ▪  מתחילת מלחמת חרבות ברזל ב-7 באוקטובר נרצחו 822 אזרחים ישראלים  ▪  מניין חללי פעולות האיבה מאז הקמת היישוב היהודי עומד על 5,100
הרצוג. "השיקום נחוץ לכולנו" [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
נתניהו. "אני יודע את גודל יגונכן" [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+על אלו שהיו ואינם
12:36 13/05/24  |  יוסף קנדלקר   |   לרשימה המלאה
ביום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה, אני תפילה שהילדים שלנו יחוו צה"ל אחר ממה שחוויתי  ▪  שתדע כל אם עבריה כי הפקידה את חיי בנה וביתה בידי מפקדים הראויים לכך
חוויה קשה [צילום: מיכאל גלעדי/פלאש 90]
+השר סמוטריץ': אני כחבר הממשלה לוקח אחריות על מה שהיה ומה שיהיה
12:16 13/05/24  |  מירב ארד
שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ בטקס באופקים:״כפי שאמרתי מיד לאחר הטבח הנורא,
אני אומר שוב בראש מורכן ובכאב עצום בפניכם בני ובנות המשפחות השכולות,
הנהגת המדינה ומערכת הביטחון נכשלה במשימה על הגנת אזרחי ישראל ואני כחבר הממשלה לוקח אחריות על מה שהיה ומה שיהיה״.
+ח"כ אלקין: אנחנו עוד במאבק על עצם הזכות לחיות כאן
12:15 13/05/24  |  מירב ארד
ח״כ זאב אלקין בטקס הממלכתי בחלקה הצבאית בבית העלמין בשדרות: ״שבעה באוקטובר הזכיר לנו שאנחנו עוד במאבק על עצם הזכות לחיות כאן; אין דרך אחרת מלבד לנצח״.

+ח"כ אפרת רייטן: לאחוז ולשמר את התקווה של ׳אף על פי כן׳
12:14 13/05/24  |  מירב ארד
ח"כ אפרת רייטן, יו"ר סיעת העבודה, בטקס הממלכתי בבית העלמין בזכרון יעקב:
"השנה יש להמציא מילים חדשות בשפה העברית. לתאר את הכאב. הגעגוע. הגבורה. הנחישות. האשמה. ומילה חדשה גם עבור משפחות "חללים חטופים", שביום הזיכרון הזה אין להם קבר לפקוד. מאוחדים בהערצה אין קץ לנופלים עזי הנפש ולמשפחותיהם נשבע להיות ראויים ונמשיך את דרכם. לאחוז ולשמר את התקווה של ׳אף על פי כן׳. שנחכים לשלב חלומות וזרועות למען כולנו ולמען מולדתנו האהובה מדינת ישראל."
+איפה האנטישמיות ושנאת ישראל
12:12 13/05/24  |  עומר מואב   |   לרשימה המלאה
זה נכון שהימין המתנחלי הביא את ההתקרבנות לשיאים מדהימים, אבל יכול להיות שהם רק קיצוניים במדינה של מתקרבנים? אולי נוח לנו להתקרבן בשביל להתעלם מהעוולות שאנחנו אחראים להן?
לזכרם [צילום: גילי יערי/פלאש 90]
+גנץ: הניצחון יושג בהסרת האיום של חמאס, חזרה ליישובים והחזרת החטופים
11:42 13/05/24  |  מירב ארד
בני גנץ בטקס יום הזיכרון בחלקה הצבאית בבית העלמין בראש העין:"אנחנו ננצח את המלחמה הקשה. נשוב לבארי ולמטולה, כואבים וחזקים. נשוב לימים שקטים וטובים יותר. ובעזרת השם נשוב לראות את חטופינו, שכולנו מתפללים לשלומם, ואנחנו מחויבים לפעול להחזירם גם במחירים כואבים מאוד.

גנץ הוסיף: "כגודל האסון שמולנו, כך גודל הנחישות הישראלית שאויבינו לא זיהו. אומץ הלב הבלתי רגיל שפקד את שורותינו ירשם בדברי ימיה של אומתנו. הניצחון יושג בהסרת האיום של חמאס, חזרה ליישובים והחזרת החטופים. אבל בניצחון צבאי לא די."


+השר בן-גביר: לדחות כל מחשבה שאויבנו תאווי הרצח והאונס מורתעים, או חפצי שלום
11:41 13/05/24  |  מירב ארד
השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר בטקס יום הזיכרון הממלכתי בבית העלמין הצבאי באשדוד: ״אירועי השבעה באוקטובר הזכירו לכולנו - כי עלינו להישאר תמיד דרוכים ועירנים. לדחות כל מחשבה שאויבנו תאווי הרצח והאונס מורתעים, או חפצי שלום ושלווה.

בכל דור ודור הם קמים עלינו לכלותינו, בכל דור ודור השיטות משתכללות, מתחכמות, הופכות לאכזריות יותר אבל השנאה אותה השנאה! דמי אחינו ואחיותנו זועקים לנו מהאדמה ומצווים אותנו להמשיך ולזכור, להמשיך ולהילחם. במגן ובחרב. עד הניצחון. והוא בוא יבוא. הצמידות, בין ימי הזיכרון לבין יום עצמאותנו, מבהירה לנו היטב על מה מסרו יקירנו הקדושים את נפשם, ועל מה הופקדו הנשארים אחריהם״.

+נתניהו בהר הרצל: "זה או אנחנו או הם; נממש את יעדי הניצחון"
11:08 13/05/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
ב-54 בתי עלמין צבאיים ואתרי ההנצחה החלו ברחבי הארץ הטקסים לזכר הנופלים  ▪  בטקס הממלכתי בהר הרצל בירושלים משתתפים נשיא המדינה הרצוג, ראש הממשלה נתניהו והרמטכ"ל הלוי
נתניהו. "מלחמת העצמאות טרם הסתיימה" [צילום: עמית שבי/פלאש 90]
רה"מ. "חרב דוד בידנו" [צילום: עמית שבי/פלאש 90]
+שירות רכבות מדולל ביום הזיכרון וביום העצמאות
09:55 13/05/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
רכבות הנוסעים תופעלנה בתדירות של רכבת אחת בשעה  ▪  בליל יום העצמאות יופעלו רכבות לילה מירושלים  ▪  גם השירות ביתר קווי התחבורה הציבורית באוטובוס בארץ ידולל משמעותית
זוכרים את הנופלים ברכבת [צילום: רכבת ישראל]
+בדומיה, בראש מורכן, בלב זקוף
09:47 13/05/24  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
משפחת השכול גדלה בחודשים האחרונים, גדלה מדי, קברים רבים נכרו, רבים מדי, דמעות אוהבים השקו את הערוגות החדשות אשר צמחו בחודשים האחרונים, ערוגות רבות רבות מדי
זיכרון וגעגוע [צילום: גילי יערי/פלאש 90]
+מעשים נועזים
09:12 13/05/24  |  יורם דורי   |   לרשימה המלאה
כולי תקווה שהפעם הלקח נלמד כראוי וצניעות וענווה ינחו את המדינאים והאלופים  ▪  רצוי שאלו יפסיקו לנצח מלחמות בהבל פה וילמדו מהלוחמים שמנצחים בזכות מעשים נועזים ולא בגלל מילים ריקות מתוכן
בזכותם [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
קול אחינו נדם!
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אשר וינשטיין
13/05/24 14:55
2
עדנה
14/05/24 01:27
3
עפרב
14/05/24 19:37
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  חגים ומועדים
ננעל טקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה ברחבת הכותל בירושלים. הטקס נערך במעמד הנשיא, הרמטכ"ל, ראש השב"כ, מפכ"ל המשטרה, ראש המוסד, ממלא-מקום נציב שב"ס ונציגים של המשפחות השכולות. דגלי הלאום הורדו לחצי התורן. את תפילת יזכור קרא יואב וינברג שנפצע במבצע צוק איתן ואביו אלוף משנה דרור וינברג נהרג באינתיפאדה השנייה.
12/05/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
אירועי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה נפתחו לפנות ערב (12.5.24) בטקס בבית יד לבנים בירושלים. כמדי שנה, בשעה שמונה בערב נשמעהת ברחבי המדינה צפירת דומייה במשך דקה, ואחריה התקיים הטקס הממלכתי ברחבת הכותל המערבי בירושלים.
12/05/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
יום הזיכרון מדי שנה הוא יום של עצב, של זיכרון הנופלים הרבים על הקמת המדינה וההגנה עליה, והוא גם מעין התמשכות של יום השואה ומזכיר לנו כי האסונות לעמנו טרם הסתיימו, וספק אם יסתיימו אי-פעם. אולם ביום הזיכרון מִתְלַוָּה לכאב גם תחושת כבוד והערכה לנופלים ותרומתם הגדולה לעם ולמדינה.
12/05/2024  |  יוסף אליעז  |   יומני בלוגרים
יצאנו מבתי העלמין הצבאיים, הותרנו שם את הדמעות, את הקדיש, את הפרחים, את הדגלון הקטן עם הסרט השחור, את אל מלא רחמים, את ההספדים והחיבוקים, את הדמעות הנושרות על מצבת השיש הקר.
השרה מירי רגב, הממונה על אירועי ה-76 וטקס המשואות, הודיעה (8.5.24) בתדריך עיתונאים שערכה, כי המשואה ה-12 בטקס יום העצמאות בהר הרצל, לא תושא בידי אחד המשיאים. לא ברור באיזה אופן - ייתכן שבאמצעי טכנולוגי כלשהו שיגרום לה לבעור מאליה.
08/05/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
בהמשך המלחמה הנגררת בעזה - צה"ל, ומאחוריו הציבור שנותן בו אמון, אנו מאבדים את המצפן    מי שחושב באופן אופטימי שעם חיסול החמאס הבעיה של ישראל תיפתר סופית מרמה את עצמו ואת הציבור
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
המדיניות הישראלית הנוכחית כלפי חיזבאללה, מאז ה-7 באוקטובר 2023, מצטיירת מהבחינה האסטרטגית כמושכלת, בהינתן הנסיבות המתקיימות מאז לאורך גבול הצפון
אלי אלון
אלי אלון
אחד התנאים שהתנה יצחק בן צבי לקבלת תפקיד הנשיא הוא שבית הנשיא ישכון בירושלים    תרצה רבינוביץ' מדריכה וחוקרת ב-"יד בן צבי" אומרת כי אין זה מקרי שזה היה התנאי של בן- צבי. ליצחק בן צב...
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
כואבת עוצמת הפער, ככל שמרקיעים הישגי צה"ל בשדה הקרב, מרקיעה עשרת מונים האידיאולוגיה החמאסית הרצחנית המזוויעה ומסתמנת צלילה על סף העלמות של כוחות מתונים בחברה הפלשתינית
בן-גוריון מול הכותל מלווה באלוף הרצוג [צילום: דוד פרוידלך/לע"מ]
ד"ר לאוניד (ליאון) גרשוביץ
עיון בטקסט מעט נשכח ומאוד רלוונטי של דוד בן-גוריון מלפני קום המדינה שבו קורא לנו ראש הממשלה הראשון לאמץ גישה נחושה ומוּנעת-מטרה, תוך אמונה ביכולתנו להגשים את החזון הציוני
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il