נעמי ורפאל ארקליאן מרחובות היו אמורים לטוס בחודש יולי אשתקד ממדריד לארץ עם חברת איבריה. הטיסה שאמורה היתה לצאת בשעה 23:30 התעכבה שעות רבות, עד שלבסוף נדחתה למחרת.
שלשום תבע הזוג ארקליאן את חברת איבריה בבית המשפט לתביעות קטנות בתל אביב בסכום של 5,220 שקל.
לטענת הזוג, לאחר שעבר בידוק בשדה התעופה ומסר את המזוודות, נאמר לו שהטיסה תתעכב. "בתחילה לא קיבלנו מידע מדויק מתי הטיסה תצא ונאמר שזה יקרה עוד באותו לילה. בהמשך, בשעה 02:00, נמסר שהטיסה לא תצא".
הזוג הדגיש שהטיסה בוטלה בגלל שהטייס היה עייף. "נמסר שהטייס אינו מוכן לטוס לאחר שעבר את מכסת שעות העבודה המותרת על-פי חוקי התעופה, והוא עייף".
לדברי הזוג, חברת איבריה העבירה אותם למלון במדריד ולמחרת, מוקדם בבוקר, נסעו לשדה התעופה. הזוג התרעם על התנהלותה של חברת איבריה.
"למרות שביקשנו שיחת טלפון לישראל, ליצור קשר עם המשפחה, נתקלנו בסירוב. לא נתנו ארוחה בשדה, כפי שהיו מחויבים, אלא רק במלון, כעבור 4 וחצי שעות, ובמשך כל הזמן היינו ללא המטען האישי".
הזוג הוסיף שבמשך 13 שעות איחור חברת איבריה נהגה בזלזול. "לא סיפקה מידע או עזרה כלשהי והציבה אותנו בחוסר ודאות במדינה זרה. כמו כן לא נקטה באמצעים הדרושים למניעת הנזק".
הזוג דרש פיצוי בסך 4,400 שקל בגין ביטול הטיסה ובהתאם לאמנה האווירית, 120 שקל עלות ארוחת ערב שנקנתה בשדה התעופה ו-700 שקל בשל הפסד יום עבודה.
כאמור חברת איבריה טרם קיבלה את כתב התביעה ובית המשפט ידון בתיק בחודש מארס.