רבקה ופרופסור יאיר אורגלר מתל אביב, טסו בחודש אפריל אשתקד, מתל אביב לריו דז'נרו דרך מדריד, עם חברת איבריה. הזוג עבר דרך חתחתים: איחור לטיסה, איבוד מזוודה ובנוסף לכל הצרות כרטיסי הטיסה לריו לא כובדו. בחודש שעבר תבע הזוג את חברת איבריה בבית המשפט לתביעות קטנות בתל אביב בסכום של 16,000 שקל. לטענתו, עקב איחור של שעה בהמראה מתל אביב נחת המטוס במדריד רבע שעה לפני ההמראה לריו. הזוג אורגלר הגיע לשער העלייה למטוס, 5 דקות לפני ההמראה, אך לא הורשה לעלות לטיסה.
"נציגי הנתבעת הפנו אותנו לטיסה שהיתה אמורה להמריא למחרת, ורק לאחר התעקשותנו הועברנו לטיסה של הנתבעת לסאן-פאולו שהמריאה כעבור שעתיים עם טיסת המשך לריו, בחברת ואריג הברזילאית. נאמר לנו שבסאן-פאולו נקבל כרטיסי עלייה למטוס לריו". כשנחתו בסאן פאולו קיבלו בשורות רעות. המזוודות אבדו וחברת ואריג לא כיבדה את כרטיסי הטיסה לריו. הזוג התווכח ורב עם נציגי החברה ולבסוף נאלץ לקנות כרטיסי טיסה בשווי 555 ריאל ברזילאי. "נחתנו בריו באיחור של 6 שעות, מותשים וללא מזוודות. ביצענו מספר שיחות טלפון והובטח לנו שהמזוודות תגענה למחרת".
הבטחות לחוד ומציאות לחוד. המזוודות הגיעו כעבור שישה ימים כשהזוג המשיך ליעד אחר בברזיל. "בזמן ההמתנה למזוודות נותרנו כמעט ללא בגדים וחפצים אישיים. נאלצנו לרכוש מכספנו את המינימום ההכרחי בעלות של 300 ריאל". הזוג אורגלר התרעם בכתב התביעה על יחס רע מצידה של חברת איבריה, "לכל אורך הדרך זכינו לטיפול כושל ולעתים נענינו בגסות".
עם שובו ארצה פנה הזוג בתלונה למנכ"ל הנתבעת וביקש פיצוי בגין הוצאות ועוגמת נפש. "ההוצאות שולמו, כנגד קבלות, אולם הנתבעת התעלמה באופן שיטתי מדרישתנו לפיצוי בגין עוגמת נפש". הזוג התעקש שנגרמה לו עוגמת נפש כנה ואמיתית, הנאמדת בסכום התביעה, ועל בית המשפט לחייב את החברה בפיצוי.
טרם הוגש כתב הגנה ובית המשפט ידון בתיק בחודש אפריל.
פיצוי בגין עוגמת נפש אינו ניתן לכימות ואומדן ונתון לשיקול דעתו של בית המשפט.