מספר גדל של חברות מטמיעות טכנולוגיית זיהוי קול בתחומים שונים של הארגון גם מחוץ למוקד שירות הלקוחות, בסביבות בהן ניתן להפחית עלויות ולשפר פרודוקטיביות עובדים דרך השימוש בדיבור.
לפי דוח עדכני של חברת האנליסטים העצמאית Datamonitor המיוצגת בישראל ע"י STKI, אחד התחומים הגדלים עבור ציבור הנו בניידות ארגונית עבור שירותי שדה. Datamonitor צופה כי ההוצאה הארגונית הגלובלית על פתרונות בעלי יכולת דיבור לכוח שדה נייד תגדל ביותר מפי שלושה מ-20 מיליון דולר ב-2006 ל-72 מיליון דולר ב-2010.
"בעוד ארגונים מתמקדים מזה זמן רב ביתרונות הייעול של פעילויות פנימיות, הרי ההטמעה של פתרונות מיכון עובדי שטח פיגרה מאחור", אומרת מיכל הלמן אנליסטית בכירה וסמנכ"לית ב-STKI. "כיום, הנכונות של צרכנים לקבל דיבור כממשק מניחה את הבסיס להרחבה רבה עוד יותר של תפקוד הדיבור בארגון, מה שעוזר לקדם השקעות ביישומי שירות שדה בעלי יכולת זיהוי קול ודיבור".
Datamonitor מגדירה שירותי שדה ניידים כשילוב של טכנולוגיה ושירותים המאפשרים לעובדי שדה גישה מלאה למאגרי נתונים ארגונים בנקודת השירות. בהקשר של יישומים כאלה, דיבור מספק ממשק משלים המאפשר לעובדי שדה ניידים ולמכשירים ניידים להשלים טרנזקציות מלאות בתהליך עבודה מוגדר.
לדוגמא, עובד נייד בתחום שירותי תשתית כמו חשמל, מים וכו', יכול לקלוט מידע דרך קלט דיבור באמצעות הטלפון הנייד שלו בזמן אמת, ובכך ליצור, לעדכן או לסגור הזמנות עבודה שונות.
"חברות נמצאות תחת לחץ קבוע להפחית עלויות תקורה לכל הרוחב, ופעילויות עובדי שדה ניידים אינן יוצאות מהכלל", אומרת מיכל הלמן מ-STKI. "למעשה, העלויות של ציוד והדרכה דרושה לתמיכה בעובד שדה נייד יכולות להיות יקרות מאוד כאשר לוקחים בחשבון את היישומים העסקיים, מחשבים ניידים, טלפונים סלולריים ומכשירים אחרים".
חברות רבות בעולם כבר הטמיעו פתרונות שירות עצמי מבוססי דיבור עבור עובדי השטח שלהם, ומשיגות תוצאות מרשימות בהפחתת עלויות ושיפורי פרודוקטיביות.
לפי הדוח, יש מספר גורמים שישפיעו על מסלול השוק עבור שירותי שטח ניידים מבוססי דיבור. גורמים אלה כוללים: אינטגרציה של דיבור ביישומים ארגוניים ע"י יצרני תוכנה ארגונית, מיקוד מוגבר של משלבי מערכות בדיבור עבור טרנספורמציית שירותים ויכולת ניידות, וההוספה של פתרונות מבוססי דיבור בהיצע של ספקי שירותים סלולריים.