סקר שנערך במסגרת מפגש יזמים קטנים שאורגן על-ידי BNI ופורום בוגרי אוניברסיטת דרבי מציג את הקשיים הבולטים בהקמת עסק חדש כיום בישראל. 63 היזמים שהשתתפו בסקר מעורבים בעסקים קטנים במגוון תחומים: השיווק, גיוס ההון, הדרכה וליווי בהקמת העסק בשנת הפעילות הראשונה, יצירת קשרים והוצאות גדולות יחסית לפרסום, כקשיים הבולטים בהקמה ובתפעול עסקים קטנים חדשים.
קשיי השיווק וגיוס ההון לעסקים היו כאמור הקשיים הבולטים שציינו היזמים, אשר טענו כי המערכת הבנקאית אינה מגלה הבנה מספקת לצורכי עסקים קטנים חדשים ודורשת הון חוזר והוצאות שיווק ופרסום נמוכות כבר בחודשים הראשונים להקמת העסק, דברים שהיזמים מתקשים לעמוד בהם.
תומר הורוביץ, יו"ר פורום בוגרי דרבי, וירדן נוי, מנכלי"ת BNI, העוסקים בתחום היזמות לעסקים מציינים, ש"הסקר מלמד שוב כי בעיות גיוס ההון והשיווק מהוות שנים רבות מכשול מרכזי בפני יזמים קטנים בתחילת דרכם". לדעתם פתיחות מצד הבנקים וקרנות הון-סיכון לצורכי היזמים, במיוחד בתחום הטכנולוגי, יסייעו לפתיחת עסקים נוספים.