ענף תוספי התזונה במגמת עלייה. הפדיון בשוק זה נאמד בכ-750 מיליון שקלים בשנת 2006. מדובר בעלייה של 6% - גידול של כ-40 מיליון שקלים - לעומת השנה המקבילה אשתקד. כך עולה (יום ב', 14.5.07) מסקירה שערך איגוד לשכות המסחר.
באיגוד מעריכים, כי הפדיון לשנת 2007 יעמוד על כ-780 מיליון שקלים, עלייה של 4%.
שיא המכירות
מסקירת האיגוד עוד עולה, כי כ-35% ממכירות תוספי התזונה מגיעות מבתי טבע, 30% מרשתות פארם, 20% בקופות החולים וכ-15% בבתי מרקחת פרטיים.
תוספי התזונה הנמכרים ביותר
תוספי התזונה העיקריים הם: מולטי ויטמינים, המהווים כ-25% מהמכירות, צמחי מרפא, המהווים כ-15% והיתר הם מוצרי שמן דגים, מוצרים לפרקים, מוצרי אנטי אייג'יניג, ויטמינים ומינרלים שונים.
אלכס מאור, מנכ"ל חברת סולגאר ויו"ר חטיבת תוספי התזונה באיגוד לשכות המסחר, מסר: "שוק תוספי התזונה נמצא בצמיחה מתמדת". לדבריו, "הצרכן הישראלי, בדומה לעמיתו בעולם, מפנים את חשיבות תוספי התזונה כחלק בלתי נפרד מאורח החיים שלו".
מאור מציין, כי "שוק תוספי התזונה מאופיין ביציבות מחירים, כאשר המחיר הממוצע של תוסף תזונה לצרכן נע בין 80 ל-100 שקלים. כ-75% מתוספי התזונה מקורם בייבוא, כאשר מרבית הייבוא מגיע מארה"ב ואירופה, בעיקר מצרפת ושוויץ".