נתוני סקר חדש, הנערך בארה"ב, מגלים כי צרכנים באינטרנט נוטים לחזור ולרכוש באתרים המספקים להם מידע מלא באופן מקוון על אודות מוצרים.
הסקר בוצע על ידי חברת שירותי הסקרים המקוונים Zoomerang, ובו השתתפו 333 נשאלים בגילאי 18 ומעלה, אשר רכשו מוצרים באינטרנט לפחות פעם אחת במהלך השנה האחרונה.
הסקר שבדק הרגלי צריכה באינטרנט גילה, כי רוב מוחץ של 91% מהנשאלים, בקרב צרכני אינטרנט, טענו כי "חשוב" או "חשוב מאוד" עבורם לקבל מידע מלא על המוצר, על מנת לאפשר להם לבצע השוואות בין מוצרים. מתוך מה שהמשיבים ענו לגבי מה חשוב להם לקבל מאתרים מסחריים : 44% ענו כי באתרים מסחריים אין מידע מקיף דיו לגבי מוצרים. 33% טענו כי הם מודאגים מכך שמידע שהיה קיים באתר מסחרי כלשהוא, איננו עדכני.
בחיפוש אחר מידע שלם ועדכני יותר, 37% מהנשאלים ענו כי יבקרו באתר מתחרה, על מנת להשיג את המידע החסר. 55% ענו כי על מנת למצוא את המידע האמין ביותר, ייגשו אל אתר הבית של היצרן עצמו, מתוך ראיית היצרן כסמכות המתאימה ביותר לספק מידע על מוצר.
"המחיר אותו עלולים יצרנים וקמעונאים לשלם, בעקבות מידע מקוון דל הנו גבוה ביותר" מוסר אלי זינגר, יו"ר WebCollage הישראלית, אשר פיתחה טכנולוגיה המאפשרת לקמעונאים לספק ללקוחותיהם, את המידע המקיף הנחוץ להם על מנת לרכוש מוצרים ברשת האינטרנט. "קונים שלא מצליחים למצוא את המידע לו הם זקוקים, ייגשו במהירות וללא התלבטויות, אל האתר המתחרה. נושא זה מקבל משמעות חמורה אף יותר, כשמדובר ברכישות עתידיות".
82% מהנשאלים ענו כי סביר מאוד שיחזרו אל אתרים מסחריים אשר מספקים מידע מלא ומקיף המאפשר להשוות בין מוצרים בעתיד. בנוסף, 71% מהנשאלים ענו כי סביר יותר שירכשו מוצרים בחנויות פיזיות של משווקים, אשר באתר שלהם עשו שימוש ליצירת השוואות בין מוצרים.