ארגון אמון הציבור פנה למנכ"ל משרד התקשורת בבקשה כי יבדוק טענה שעולה מתוך תלונה שהתקבלה במוקד התלונות של אמון הציבור, וממנה עולה חשש כי חברת פרטנר מפרה את עקרונות חוק הגנת הצרכן.
בפנייה, טען לקוח כי בבדיקה שערך על-מנת לבדוק את מצב החשבון שלו באמצעות המענה קולי בחיוג לכוכבית 1010, מוצג בפניו מצב החשבון בשקלים ללא תוספת המע"מ. באמון הציבור אומרים כי מהנטען עולה חשש להפרת חוק הגנת הצרכן ביחס למחיר כולל לשרות, משום שבסעיף 17 ד' לחוק הגנת הצרכן נקבע כי "לא יפרסם עוסק ולא ינקוב במפורש או במשתמע מחיר של נכס או של שירות המוצע לצרכן אלא אם כן הוא המחיר הכולל בלבד ורק במטבע ישראלי". "סעיף זה מבטא את אחד העקרונות החשובים ביותר בתחום הצרכנות והוא החובה להציג לצרכן את המחיר האמיתי. בהתאם לכך על חברת פרטנר להציג בפני לקוחותיה את מצב החשבון העדכני כולל מע"מ בכל עת", אמרו בארגון.
עו"ד עינת ברכה, סמנכ"ל והיועצת המשפטית של אמון הציבור, ציינה כי עיקרון המחיר הכולל הוא עיקרון יסוד בתחום הצרכנות. "זוהי דוגמה נוספת המשקפת תופעה מוכרת בענף התקשורת הסלולרית של פגיעה בזכויות הציבור לגילוי מלא של מידע ולשקיפות. יש לתקן את המצב באופן מיידי", הוסיפה עו"ד ברכה.
בתגובת פרטנר לאמון הציבור נמסר כי אכן בחיוג לכוכבית 1010 ניתן לשמוע את המידע ללא מע"מ, והלקוח מעודכן כי המידע אינו כולל מע"מ, עם זאת באפשרות הלקוח ליצור קשר בשיחת חינם עם נציג שרות במוקד שירות הלקוחות של החברה ולקבל את כל המידע. כמו כן נמסר כי הערות הצרכן הועברו לגורמים הרלוונטיים בחברה לביצוע בחינה מחודשת.
אולם בבדיקה נוספת שנערכה באמון הציבור התברר, כי גם נציג השירות נותן את המידע תוך ציון העובדה כי הוא ללא מע"מ.