מוצר חדש יש לבדוק מיידית ואין להשתהות. כך נקבע בחוק המכר בסעיף 13 (א): "על הקונה לבדוק את הממכר מיד לאחר קבלתו". בסיפור הבא התובעים התמהמהו בבדיקת מכשיר טלוויזיה חדש והדבר היה בעוכריהם.
מיכל ואליעזר לוי תבעו את חברת "בסט ביי" רשתות שיווק בע"מ בבית המשפט לתביעות קטנות בראשון-לציון. הזוג לוי קנה מכשיר טלוויזיה LCD 32 אינטש שנותר באריזתו במשך 6 ימים וכשפתח את האריזה גילה שהמסך סדוק. חברת בסט ביי סירבה לקבל את המכשיר הפגום ולהשיב את כספם ולא היה מנוס אלא לתבוע.
בכתב ההגנה טענה החברה שאינה אחראית והטלוויזיה נמכרה ללא פגם. כמו כן שהנזק למכשיר נגרם, על-ידי התובעים בתקופה שהיה בחזקתם ובבעלותם או, בעת הובלתו, באופן עצמאי, לביתם. החברה הוסיפה שהתובעים פעלו בניגוד לחוק המכר וביקשה לדחות את התביעה ולחייבם בהוצאות משפט.
בפסק דין שניתן בחודש שעבר דחתה השופטת יעל בלכר את התביעה. "אין חולק שהתובעים לא בדקו את המכשיר במעמד קבלתו בחנות ולא פנו בטרוניה לנתבעת אלא כעבור 6 ימים ממועד מסירת הממכר. בנסיבות העניין אין בחומר הראיות כדי לאפשר קביעה שהמוצר שנמכר לתובעים היה פגום בעת המכירה ועל כן התובעים לא עמדו בנטל ההוכחה המוטל עליהם כנדרש במשפט האזרחי".
השופטת הדגישה שהתובעים לא בדקו את הטלוויזיה בחנות ובביתם כשהגיעה על-ידי מובילים שהם עצמם הזמינו. "לא הוצגה מניעה אובייקטיבית לביצוע הבדיקה באופן מיידי כנדרש בחוק. אשר על כן התובעים אינם יכולים להסתמך על אי התאמה. אי עמידה בנטל הבדיקה המיידית שולל אפוא את האפשרות להסתמך על אי התאמה ואת זכותם של התובעים לבטל את העסקה ולדרוש את כספם בחזרה".
השופטת חייבה את התובעים לשלם לנתבעת הוצאות בסך 150 שקל.