|
רמת המחירים נשמרת תודות לתחרותיות ברשתות
|
|
|
|
|
ראש-השנה השנה יניב גידול 5% במכירות המוצרים האטרקטיביים והשימושיים למועד זה - לעומת הגידול של 3%, שהוצג בשנת 2006לעומת קודמתה. עם זאת - הסוחרים ציפו לגידול רב יותר, לנוכח הנתונים המרשימים של הצמיחה ומצב המשק.
השנה בולטים 27 מוצרים במכירות לקראת ראש-השנה - לעומת החג בשנה שעברה. במוצרים המובילים: בונבוניירות, שרשמו בשנה שעברה גידול של 158.9%, פירות יבשים, שמכירותיהם גדלו ב-121%, יינות שולחניים שגדלו ב-83%, דבש, שעלה ב-80.8% - ויין מתוק שרשם גידול של 72%. בסך-הכל נרשם גידול של 19% בהקף מכירות מוצרי-מזון וצריכה גם יחד.
מסקירה של איגוד לשכות המסחר המשווה בין הקף המכירות של מוצרי מזון ומוצרי צריכה בשבוע החג לבין השבוע הקודם לו, כי הפדיון של מוצרים שאינם מזון רשם עליות בולטות בשבוע החג לעומת השבוע שקדם לו. כך למשל, פדיון הציוד לציוד להכנת ברבקיו רשם גידול של 117.1%, ומכירות נרות וגפרורים גדלו ב-78.1%. הגידול ניכר במיוחד במוצרים החד-פעמיים: מפות חד-פעמיות רשמו גידול של 70.2%, מפיות חד-פעמיות גדלו ב-59.1% וכלים חד-פעמיים גדלו ב-40.9%.
ראובן שליסל, יו"ר ענף המזון באיגוד, מעריך כי "במכירות המזון בראש השנה 2007 צפוי גידול של 5% בלבד לעומת החג ב-2006 - היות והשנה יש לקחת בחשבון שימי השבתון הם שלושה ימים רצופים; חמישי, שישי ושבת, לעומת יומיים בשנה שעברה. הדבר מגדיל את הקניות לקראת החג, אך מאידך גורם להפסד של יום עבודה ויום מכירות אחד".
הנתונים מצביעים על כך שהמשק הישראלי ממשיך בתנופת ההתרחבות -והדבר מתבטא ברכישת מוצרים באיכות גבוהה יותר ובמחיר גבוה יותר. התחרות החזקה בין רשתות השיווק מובילה לכך שרמת המחירים נשמרת וחלקם אף חזרו לרמתם בשנת 2003. כמו-כן, גם שער הדולר הנמוך משפיע לטובה על רמת המחירים לצרכן.