|
מיקרוסופט: עד לסוף השנה - ויסטה בכל מחשב חדש בישראל [צילום: Microsoft]
|
|
|
|
|
מיקרוסופט ישראל הציגה את נתוני המכירות שלה לשנת הכספים החולפת של החברה - שהסתיימה ב-30 ביוני 2007. בשנה החולפת צמחו הכנסות מיקרוסופט ישראל בשיעור של 15%. מגזר הארגונים הגדולים, האחראי ל-54% מכלל מכירות החברה, רשם את הצמיחה הגבוהה ביותר, בשיעור של 25%. כן נרשמה צמיחה של 8% במגזר העסקים קטנים-בינוניים.
מוצרי Office לרבות Office 2007 רשמו גידול של 17%, ותחום השרתים הגיע לצמיחה של 11%. בתחום מערכות ההפעלה חשפה מיקרוסופט לראשונה נתונים על חדירת Windows Vista לשוק הישראלי: מראשית ינואר 2007 נמכרו בישראל 160,000 מערכות עם Windows Vista שמהוות כ-42% מסך כל המערכות שנמכרו. מתוכן נמכרו כ-96,000 מערכות לשוק הביתי שמהוות כ-70% מהמערכות שנמכרו בתקופה זו למגזר הפרטי.
במגזר הארגוני מתבצעים פרויקטי הטמעה של Windows Vista בהיקף של אלפי תחנות בארגונים גדולים וביניהם משרד ראש הממשלה, משרד המשפטים, חיל הים, קומברס, מכבי שרותי בריאות ואלישרא.
דני ימין, מנכ"ל מיקרוסופט ישראל, אמר כי השנה החולפת היתה במובנים רבים החשובה ביותר בעשור הנוכחי ואחת החשובות בתולדות מיקרוסופט. "במרכזה, חידוש כולל של הפלטפורמה, וגל השקות מוצרים חסר תקדים. במקביל למהלך זה הצלחנו להניע תהליכי צמיחה בכלל תחומי הפעילות שהניבו גידול בהכנסות", ציין.
"לא רק אנחנו צמחנו אלא גם כלל התעשיה שמבוססת על מוצרינו, שהגיעה להיקף של למעלה מ-2 מיליארד דולר. בנוסף, מיקרוסופט העולמית השקיעה מאות מיליוני דולרים בהקמת מרכז המו"פ המורחב בישראל, המהווה תרומה משמעותית נוספת למשק הישראלי", הוסיף.
לדברי ימין, "השנה הבאה תהיה לא פחות משמעותית. היא תתאפיין במיצוי הפוטנציאל העסקי של המוצרים שהושקו, השקת מוצרים חדשים, כניסה לתחומים חדשים לחלוטין וביסוס מעמדנו בשווקים קיימים". לדבריו, גולת הכותרת של השנה הקרובה תהיה כניסה מסיבית של הפלטפורמה החדשה למאות אלפי מחשבים במגזר הפרטי, העסקי והארגוני. להערכת מיקרוסופט, עד סוף השנה יגיעו מכירות Windows Vista במגזר הפרטי לכ-100% ממכירות המחשבים החדשים בישראל.