|
פורד דגם F. הלקוחות בורחים (צילום אי-פי)
|
|
|
|
|
המכירות של חברת המכוניות פורד בארה"ב ירדו בחודש ספטמבר 2007 ב-21%. זהו החודש ה-11 ברציפות שמכירות פורד נמצאות במגמת ירידה. מכירות החברה הבת, הונדה שהיא יצרנית המכוניות השנייה בגודלה ביפן נמצאות דווקא במגמת עליה.
בספטמבר נמכרו בארה"ב 189,000 מכוניות ומשאיות של פורד, לעומת 238,848 בחודש המקביל בשנה שעברה. הונדה דיווחה על עלייה של 9.4% במכירות בספטמבר ל-127,000.
בורחים מהטנדרים הענקיים
זוהי השנה ה-12 ברציפות שפורד אינה מצליחה להגדיל את חלקה בשוק המכוניות בארה"ב. הירידה תרמה להפסד השיא של החברה בשנה שעברה, 12.6 מיליארד דולר, בין היתר בשל עלייה במחירי הדלק המבריחה את הלקוחות מהטנדרים הענקיים ששלטו בשוק בעבר אל מכוניות מסוג הונדה וטויוטה.
מומחים לרכב בארה"ב קוראים ליצרני המכוניות האמריקנים לעבור לדגמים חסכוניים יותר. מחירי הדלק שאינם יורדים מ-3 דולרים לגלון גרמו לירידה תלולה בביקוש לטנדרים של פורד מסדרה F, שהיו בעבר אחד הלהיטים של השוק האמריקני. בספטמבר ירדה מכירתם ב-21% ל-56,065.
גם המכירות של מכוניות פורד לחברות ההשכרה ירדו בספטמבר, ב-62%. לדברי פורד, היא אינה מעוניינת במכירות אלה בגלל מתח הרווחים הנמוך שלהן, ומעדיפה את המכירות ליחידים, שבהן נרשמה ירידה של 15%.
מכוניות אמריקניות - פחות ממחצית השוק
פורד כמו גם יצרנית המכוניות הגדולה ביותר בארה"ב, ג'נרל מוטורס, הפסידו נתח שוק ניכר בשנה החולפת. לעומת זאת, לא השתנה נתח השוק של היצרנית השלישית בגודלה, קרייזלר. ביולי ירד חלקן של המכוניות האמריקניות בשוק בארה"ב זו פעם ראשונה בתולדות המדינה לפחות מ-50%. טויוטה, יצרנית המכוניות הגדולה ביותר ביפן, עברה באוגוסט את פורד במספר המכוניות שהיא מוכרת בארה"ב, ונמצאת כיום במקום השני אחרי ג'נרל מוטורס.