"ההודעה על סגירת הכביש הראשי לירושלים לתנועת משאיות לא הייתה מתקבלת גם בחלם" - כך אמר גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים.
החל מ-1 בינואר 2008 יחולו מגבלות על תנועת המשאיות לירושלים, בשעות 10:00-06:00 בקטע בן שמן-ירושלים. את סגירת הכביש יזם המשרד להגנת הסביבה, לשם הפחתת כמות זיהום האוויר בדרך לירושלים.
במועצת המובילים והמסיעים אומרים כי מאז הקמתה של המדינה ובחירת שרים לממשלה עוד לא נשמע דבר שטות מעין זה. "אם כבר מדברים על זיהום אוויר, הרי שאלפי המכוניות שמצטברות בשעות הבוקר בדרך לירושלים ובמיוחד בקטע זה יוצרות כמויות אדירות של זיהום אוויר הרבה מאוד מעבר למה שמייצרת כמות מצומצמת של משאיות שנעות באותו נתיב", אמר בן הרוש.
המשאית שמובילה מטען מהנמל לירושלים נאלצת מדי יום להמתין ברציפי הנמל 6-5 שעות עד שהיא מקבלת את המטען, ועכשיו היא תיאלץ להמתין עוד 4 שעות פקוקות בשער הגיא. "מתי נעבוד?", שואלים המובילים, "גם כך חסרים נהגים להשלמת יום עבודה משום שעבודתם הוגבלה בחוק ל-12 שעות ביום, כולל ההמתנות".
גבי בן הרוש הסביר כי מרבית המשאיות הגדולות הן מדגמים חדישים, וצוברות מהירות ללא מאמץ וללא פליטת עשן. לדבריו, ניתן להוכיח שהצטברות של אלפי רכבים פרטיים בתנאי דרך של עלייה בשער הגיא, היא מתכון ליצירת זיהום ואנרכיה גדולים בהרבה מהנזק שגורמות המשאיות. עוד הזהיר כי החסמים יובילו לייקור הובלת המצרכים לעיר.
לעודד נסיעה בתחבורה הציבורית
"במקום להוריד את המשאיות מהכביש לירושלים, תורידו את המכוניות הפרטיות, תוך דרישה מהציבור לנסוע בתחבורה ציבורית, במוניות וברכבת", דברי בן הרוש.
מנתוני משרד התחבורה עולה כי 43% מהציבור מוכן לנסוע בתחבורה ציבורית בתנאי שזמן הנסיעה יקוצר. הנתונים מראים עוד, כי כדי להסיע 500 איש מספיקים 5 אוטובוסים, או כ-50 מוניות. לעומת זאת, כשמדובר בנסיעה ברכב פרטי נדרשות 200 מכוניות. במועצת המובילים והמסיעים אומרים שבמקום לסגור את הכביש למשאיות עדיף לאפשר להן לנוע בנתיב המיועד לאוטובוסים.