שלמה בן צבי, הבעלים של החינמון "ישראלי", ימשיך לשלם לרכבת ישראל את דמי הזיכיון למשך תקופת ההתקשרות ביניהם - למרות שיתוף הפעולה בינו לבין מו"ל ידיעות אחרונות, ארנון מוזס, ויציאתו הקרובה של החינמון המשותף שלהם, "24 דקות".
הסכום אותו משלם "ישראלי" לרכבת ישראל תמורת הזיכיון, עומד השנה על 1.5 מיליון שקל לשנה, סכום שיגדל מדי שנה. החוזה בין רכבת ישראל ל"ישראלי" הוא למשך שלוש שנים, עם אופציה להארכה של שנה. כך נודע ל-TheMarker.
עוד נודע ל-TheMarker כי בעקבות שיתוף הפעולה עם ידיעות אחרונות, לא ייצא עוד "ישראלי" במהדורת הבוקר שלו. החינמון של בן צבי יקבל את צורתו החדשה בדמות החינמון החדש, שייצא לאור בימים הקרובים. "24 דקות" קיבל את אישור הממונה על ההגבלים העסקיים, ואת אישור ועדת המכרזים של רכבת ישראל.
החינמון יופץ בשעות הצהריים ברכבת ישראל ובתחנותיה על-ידי עובדי "ישראלי", אבל על התכנים יהיה אחראי ידיעות אחרונות. "24 דקות" יתבסס על התכנים החדשותיים של Ynet, והעורך יהיה ערן טיפנברון, שהיה עד ליוני האחרון ראש מחלקת החדשות בידיעות אחרונות. גם שאר העורכים יהיו של ידיעות אחרונות ולא של "ישראלי".
לפי אסטרטגיה זו, יהיה קרוב "24 דקות" לחינמון "ישראל פוסט", של דודי ויסמן ואלי עזור, שמופץ גם הוא בשעות הצהריים ברשתות השיווק ובתחנות הדלק של ויסמן בכ-200 אלף עותקים, ושמטרתו להביא תכנים שלא הובאו בעיתוני הבוקר.
"ישראלי", שהופעתו הופסקה לפני כחודש, לא יחודש לעת עתה במהדורת הבוקר שלו, ועובדיו המעטים יפוטרו או ישארו כעובדי "הירש מדיה", שבבעלות בן צבי, המוציא לאור גם את "מקור ראשון".
רק לפני כשנתיים הוציאה רכבת ישראל את המכרז לחלוקת עיתון בתחומיה, והוגשו לה הצעות שונות. ל-TheMarker נודע שבין יתר ההצעות שהוגשו אז, הוגשה הצעה של ידיעות אחרונות, שעמדה על כ-200 אלף שקל. ההצעה הגבוהה ביותר היתה של בן צבי, שעמדה אז על מיליון שקל.
לאחר זכייתו במכרז, שילם בן צבי לרכבת בשנה הראשונה להופעת "ישראלי" בתחומיה (הגיליון הראשון יצא לאור בינואר 2006) סכום של 1.2 מיליון שקל, והפיץ בה בימי הזוהר שלו את "ישראלי" בכ-200 אלף עותקים ביום, במהדורת בוקר וצהריים.
לאחר שנקלע לקשיים כלכליים, הופסקה מהדורת הצהריים של "ישראלי", והעיתון ירד במספר העותקים של מהדורת הבוקר עד לכ-20 אלף עותקים. עם זאת, החינמון המשיך לשלם את הזכיון לרכבת. השנה עמדו דמי הזכיון על 1.5 מיליון שקל.
במקביל נודע ל-TheMarker כי ב"ישראל היום" בודקים בימים אלו את חוזה ההתקשרות בין "ישראלי" לידיעות אחרונות. בחינמון המתחרה אף מתכוונים לדרוש בקרוב מהנהלת רכבת ישראל הסבר, מדוע לא יינתן ל"ישראל היום", לאור ההתקשרות בין "ישראלי" לידיעות אחרונות, לחלק בתחומיה גם את עיתונם.
מרכבת ישראל אישרו את הפרטים, ומסרו שעל-פי חוזה ההתקשרות, "ישראלי" הוא שימשיך לשלם את דמי הזכיון כל זמן שהחוזה ביניהם תקף.
מ"ישראל היום" נמסר בתגובה: "אנו בודקים את המשמעות המשפטית של ההתקשרות בין שני העיתונים, במיוחד לאור צורת האישור שניתן להם על-ידי הממונה על ההגבלים העסקיים".
מ"ישראלי" ומידיעות אחרונות סירבו להגיב.