|
פלטי: "שמרנו על הרווחיות למרות השקעות משמעותיות" [צילום: דורי מדיה]
|
|
|
|
|
חיים שלי, הטלנובלה
|
|
|
|
|
דורי מדיה הגדילה בשנה שעברה את הרווח הנקי שלה ב-61%, לרמה של 6.6 מיליון דולר - לעומת 4.1 מיליון דולר בשנת 2006. הכנסותיה גדלו ב-47%, ל-30 מיליון דולר, לעומת 20.4 מיליון דולר. הרווח הגולמי גדל ב-48%, לרמה של 22.1 מיליון דולר, לעומת 14.9 מיליון דולר ב-2006, והרווח התיפעולי גדל ב-54% - ל-8.3 מיליון דולר, לעומת 5.4 מיליון דולר. ההון העצמי של הקבוצה עמד בסוף 2007 על 38 מיליון דולר.
נשיא ומנכ"ל דורי מדיה, נדב פלטי, אומר עם פרסום התוצאות הכספיות כי "2007 היתה שנת צמיחה והתרחבות. הכנסות החברה גדלו משמעותית, הצלחנו לשמור על הרווח הגולמי למרות השקעות משמעותיות שעשינו, ואנו ממשיכים לשמור על מעמדנו במרכז שוק הטלנובלה המתפתח".
החברה חתמה על חוזה עם ענקית התקשורת סוני טלוויזיה ארה"ב, על מכירת הזכויות לפורמאט לה-לו-לה. הסדרה נמכרה ל-30 מדינות בתוך פחות משנה, וסוני תהפוך אותה לסדרה שתותאם לקהל האמריקני.
פלטי הוסיף כי "את הביצועים הכספיים החזקים שלנו ב-2007 אפשר לייחס בעיקר לגידול המשמעותי במכירת זכויות שידור ופורמאטים לתוכניות שלנו. היכולת להפיק תוכניות זוכות פרסים נמצאת בלב הצלחתנו, והעסקה שחתמנו על הזכויות לשדר את הסדרה בארה"ב תקדם אותנו לקראת הכרה בתפקיד שאנחנו ממלאים בקידום ז'אנר הטלנובלה בעולם כולו".
הכנסות הקבוצה ממכירת זכויות שידור טלנובלות וזכויות על פורמאטים גדלו ב-71% והן עומדות כעת על 18 מיליון דולר. ההכנסות ממיסחור וממוצרים נילווים כגון וידאו, תקליטורים והופעות חיות, עלו ב-21.4%, מ-5.6 מיליון דולר ל-6.8 מיליון דולר. ההכנסות מערוצי הטלוויזיה גדלו ב-14.3%, מ-4.2 מיליון דולר ל-4.8 מיליון דולר. הצלחת הסדרה המורדים במקסיקו, ברזיל, ארה"ב וספרד, ומיסחור ומכירת המוצרים הנלווים בצפון ודרום אמריקה, ובחצי-האי האיברי, תרמו רבות להצלחה הזאת. חל גידול במספר המנויים על ערוץ הטלנובלות האינדונזי של החברה ועל הערוץ לתינוקות שלה, ודורי מדיה מאמינה שערוצי הטלוויזיה האינדונזיים שלה יגיעו לנקודת האיזון ב-2008.