בנק המזרחי החל בהכנות לקמפיין פרסומי, ומתקפת שיווק רחבת היקף בשוק משקי הבית. כך נודע ל-Nfc. ההכנות לקמפיין מבוצעות בעיתוי מעניין, בו מתפרסמות ידיעות על מגעים לבדיקת אפשרות מיזוג שני מתחריו - דיסקונט והבינלאומי.
בימים אלה מצלם המזרחי קמפיין פרסום, שיכלול סרטוני פרסומת בהשקעה משמעותית, בו יובטח ללקוח הפוטנציאלי, כי הבנק יתגמש בשבילו ... והרבה.
על-פי מידע שהגיע למערכת Nfc, צילם השבוע הבנק סרטון ראשון בנמל התעופה בן-גוריון, בו נראה אדם המבקש עזרה מפקיד של הבנק המגיע לאולם קבלת הפנים בנמל.
ההחלטה של המזרחי לפעול כעת בהיקף נרחב, כדי למשוך לקוחות חדשים, איננה מפתיעה. בחודשים האחרונים אנו עדים למתקפת פרסום ושיווק, בפריסה רחבה של מרבית הבנקים הגדולים והבינוניים בישראל.
על-רקע תקופת המיתון הקשה שהביא לפגיעה בבנקים מאז תחילת השנה, בלטו שני מהלכי שיווק גדולים של דיסקונט והבנק הבינלאומי. דיסקונט חווה משבר ממושך של כשנתיים וחצי, בהם הפסיד כמעט חצי מיליארד שקל. הבינלאומי הפסיד כ-150 מיליון שקל בשני הרבעונים האחרונים. שניהם החלו במקביל לפעול לחיזוק פעילותם בשוק הפרטי.
בעקבות פגיעה זו, מתפרסמת עתה הודעה של משרד האוצר, לגבי בדיקת אפשרות למיזוג השניים.
אך שני אלה אינם לבד. כל הבנקים נפגעו בשנתיים האחרונות ממצבו המדרדר של השוק העסקי, והחלו מנסים בכל כוחם, לחזק את פעילותם במגזר הפרטי. זאת כדי לקזז הפסדים שנגרמו להם, כתוצאה מהלוואות שנתנו לעסקים.
בבנק המזרחי הודיעו בשיחה עם Nfc, כי גם פעילות הפרסום שמתוכננת בתקופה הקרובה, תכוון למשיכת קהל היעד העיקרי המוצהר שלו מזה שנתיים - המורכב בעיקר משלושת העשירונים העליונים.
הבנק הגדיר את עשירי הארץ כקהל היעד המרכזי שלו בשוק הפרטי. מאז יצא בכמה כלי שיווק שנועדו לפעול מול מי שמפעילים את הבנקים, בעיקר כדי "לעשות כסף מכסף" עבורם. בין השאר, יצא הבנק בשתי תוכניות לקהל זה: אוברדפט בלי ריבית ועו"ש חכם. התוכנית הראשונה מציעה קיזוז של אוברדרפט עם שורה תחתונה חיובית של לקוח בחישוב המבוצע אחת לכמה ימים.
עו"ש חכם היא תוכנית המאפשרת ניהול השקעות אוטומטי בכל סכום יתרה בחשבון העובר ושב של הלקוח - באמצעות פח"ת, ברמה היומיומית - בלי צורך לבקש זאת בכל פעם מהבנק.
לשאלתנו, האם יש קשר בין הידיעות על אפשרות מיזוג שני מתחרים של הבנק, שיצור גוף חזק ומאיים יותר על חלקו של המזרחי בשוק, לעיתוי בו מתכוון הבנק להתחיל בקמפיין ופעילות שיווקית - אמרו לנו בתגובה בהנהלת הבנק, "אין שום קשר ואנחנו מציעים לכם לקחת בערבון מוגבל את הידיעות החוזרות ונשנות על אפשרות למיזוג כזה".