|
Air-One. מועמדת להגיע בטיסות ארצה [צילום: אתר החברה]
|
|
|
|
|
אייר-איטלי. כל צד יוכל להפעיל 26 טיסות בשבוע [צילום: אתר החברה]
|
|
|
|
|
ישראל ואיטליה חתמו על הסכם תעופה חדש המאפשר לחברות תעופה נוספות של ישראל ואיטליה להפעיל טיסות סדירות בין שתי המדינות. לפי ההסכם בין רשויות התעופה האזרחית משתי המדינות, יתאפשר לכל מדינה למנות שתי חברות תעופה סדירות - בקווים תל אביב-רומא ותל אביב-מילאנו.
כמו-כן סוכם, כי כל צד יוכל להפעיל עד 26 טיסות שבועיות סדירות, בקווים שבין ישראל ואיטליה. עד כה התאפשר לחברה אחת מכל מדינה להפעיל עד 20 טיסות שבועיות, בעונת הקיץ ו-15 טיסות, בעונת החורף. בין חברות התעופה האיטלקיות הבולטות שעשויות להופיע ולפעול בטיסות ישירות וסדירות לישראל נמנות Air-One וכן בראבו-פליי ואייר-איטלי.
ההסכם בין ישראל ואיטליה וביטול הסעיף בהחלטת הממשלה משנת 2003 שהגביל מינוי מובילים ישראלים בקווים שחברת אל-על מפעילה מאפשרים לשר התחבורה למנות חברות ישראליות כמוביל נקוב בשני קווים: ת"א-רומא ות"א-מילאנו. ההסכם מאפשר לחברת אל-על עצמה ליישם את תוכניתה להגדלה משמעותית במספר הטיסות בקו ת"א-מילאנו.
שר התחבורה, שאול מופז, מציין כי ההסכם בין ישראל ואיטליה הוא "צעד נוסף של מדיניות הליברליזציה בענף ההובלה האווירית שמוביל משרדו". מדיניות זו מאפשרת את הגדלת מספר החברות שיוכלו להפעיל טיסות סדירות בקווים לישראל וממנה וכן הגדלה משמעותית של מספר הטיסות הסדירות. "הגידול המשמעותי במספר הטיסות ובקיבולת המושבים עתיד לתת מענה לגידול הצפוי בביקושים של הנוסעים הישראלים והתיירים מחו"ל. כמו-כן צפוי גידול משמעותי ברמת התחרות במרבית הקווים לישראל וממנה", הוסיף השר.
במהלך עונת טיסות הקיץ, שהחלה בשבוע שעבר, צפוי גידול של כ-20% במספר הטיסות הסדירות לישראל וממנה. בין הגורמים לגידול הצפוי בתדירות ובקיבולת המושבים: הוספת תדירויות על-ידי 7 חברות תעופה זרות המפעילות טיסות סדירות לישראל, וכן מספר נוסף של חברות זרות שהחלו להפעיל טיסות סדירות לישראל וממנה.