|   15:07:40
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין

בוש: שנית מצדה לא תיפול

נשיא ארצות הברית אמר בכנסת כי ארצות הברית תעמוד לעד לצידה של מדינת ישראל ראש הממשלה עורר סערה כשטען שהסכם מדיני לשתי מדינות יעבור ברוב גדול
15/05/2008  |   איציק וולף   |   חדשות   |   הגרעין האירני   |   תגובות
[צילום: ערוץ הכנסת]

נשיא ארצות הברית ויו"ר הכנסת דליה איציק

נשיא ארצות הברית, ג'ורג' בוש, התקבל במליאת הכנסת בישרקל לקול תרועת חצוצרות (יום ה', 15.5.08). לבוש התלוו נשיא המדינה, שמעון פרס, ויו"ר הכנסת, דליה איציק.

הנשיא בוש הבטיח: ארצות הברית עמדה תמיד ותעמוד גם בעתיד לימינה של מדינת ישראל. "ביקרתי בישראל", אמר. "נגעתי בכותל, ראיתי את השתקפות השמש על מי הכנרת, התפללתי ב"יד ושם" והיום ראיתי את המצדה. זה המקום שבו נשבעים חיילים ישראלים - שנית מצדה לא תיפול. אזרחי ישראל - שנית מצדה לא תיפול, אמריקה תעמוד לצידכם", אמר וזכה לתשואות רמות.

הנשיא האמריקני פתח את דבריו באמרו כי זו זכות נדירה בעיניו לנאום בפני הכנסת. עוד ציין כי הוא שמח לחגוג יחד עם מדינת ישראל את יום העצמאות ה-60'. "יום עצמאות שמח", אמר בעברית וזכה לתשואות רמות ממאות האורחים שגדשו את הכנסת.

"ראש הממשלה אמר לי שזה מאורע נדיר שנשיא אמריקני נואם בפני הכנסת אבל הוא ציין שיש תופעה נדירה יותר - שאדם מצליח לדבר פה מבלי שיפריעו לנאומו", התבדח בוש.

לדבריו, לאפשר לאירן להשיג נשק גרעיני תהיה בגידה בלתי נסלחת בדורות הבאים. כך עולה מטיוטת נאומו שהודלפה לתקשורת.

בוש הוסיף: "לאפשר למממנת הגדולה ביותר של הטרור בעולם להחזיק בכלי הנשק הקטלני ביותר בעולם - תהיה בגידה בלתי נסלחת בדורות הבאים", לשון נאומו. "למען השלום על העולם לא לאפשר לאירן להחזיק בנשק גרעיני".

בוש התייחס בנאומו גם לקשר ההדוק בין ארצות הברית לישראל, שאף עלה מדרגה בימי כהונתו בבית הלבן.

"ישנם אנשים הטוענים כי אם ארצות הברית תשבור את הברית שלה עם ישראל, ייפתרו כל הבעיות שלנו במזרח התיכון. זה טיעון נדוש שמשרת את התעמולה של האויבים שלנו ואמריקה דוחה את ההצעה הזאת", יגיד בוש בפני חברי הכנסת. "אולי אוכלוסיית ישראל היא רק קצת מעל ל-7 מיליון, אך כאשר מתמודדים עם טרור ועם הרשע, אתם חזקים פי 307 מיליון כי אמריקה עומדת מאחוריכם".

עוד התייחס בוש לשיטות הפעולה האכזריות של ארגוני טרור כאל-קאעידה, חיזבאללה וחמאס ויאמר כי הוא מחכה ליום שבו המוסלמים יכירו בריקנות של החזון של הטרוריסטים ובחוסר הצדק של מטרותיהם.

מייד לאחר שעלה בוש על דוכן הנואמים הוצאו ממליאת הכנסת שלושה חברי כנסת ערבים שניסו לעורר פרובוקציה כשהניפו שלטים עם תמונות של ילדים שנהרגו בעירק בצירוף הכיתוב "אנו נתגבר".

אולמרט: הסכם שתי מדינות יעבור ברוב גדול

דבריו של ראש הממשלה, אהוד אולמרט, בטקס קבלת הפנים הרשמי לנשיא ארצות הברית, עוררו סערה זוטא, כאשר הצהיר כי הסכם שתי מדינות לשני עמים יעבור ברוב גדול במליאת הכנסת.

"במהלך הביקור ניתנה לנו הזדמנות חשובה נוספת לדון בפתרון של שלום לסכסוך הישראלי פלשתיני בהתאם לחזונך של שתי מדינות לשני עמים. כאשר נגיע בעזרת השם, בבוא היום, להסכם שלום היסטורי בינינו ובין שכנינו, הוא יובא לאישורו של הבית הזה. ביודעי את התפלגות הדעות בבית הזה אני בטוח – הסכם שלום שישקף את החזון שהצגת בשנת 2002 של מדינה יהודית ושל מדינה פלשתינית השוכנת זו בצד זו יאושר בכנסת ברוב גדול וייתמך על-ידי רוב גדול של הציבור הישראלי", אמר אולמרט.

בתגובה החלו חברי כנסת מן הימין לקרוא קריאות ביניים, על-אף שמדובר בטקס רשמי שמקובל שלא להשמיע בו קריאות ביניים. בין היתר קרא ח"כ צבי הנדל: "לא תזכה לזה". ח"כ אריה אלדד קרא: "בחלומות הלילה".

ראש הממשלה לא התבלבל ואף התבדח על כך והדגיש שנית:
"נביא לכנסת ישראל הסכם המבוסס על חזונך והוא יעבור ברוב גדול בכנסת ובעם ישראל כולו".

בעקבות כך, קמו חברי הכנסת צבי הנדל ואורי אריאל ממקומותיהם ועזבו במחאה את מליאת הכנסת.

ראש הממשלה ציין עוד את הקשר ההדוק בין ארצות הברית לישראל. "ארצות הברית עמדה תמיד לימין ישראל, לעיתים בבדידות מזהרת. אני רוצה להעביר לאדוני הנשיא את הערכת העם בישראל", אמר. "לישראל ולארצות הברית שותפות אמת המבוססת על שיקולים כלכליים אך גם על ערכים משותפים ותפיסת עולם הרואה ערך ביזמות".


יו"ר הכנסת: תמונות טילי הגראד לא משו מעיננו

יו"ר הכנסת, דליה איציק, פתחה את הטקס וציינה כי מאמש תמונות הפגיעה של טיל הגראד באשקלון לא משו מנגד עיניה.

"מאמש לא מרפות ממני תמונות ההרס והחורבן של אמא ושל בתה שהולכות למרפאה ובהרף עין החיים נקטעים על-ידי טיל קטלני שהחמאס משגר בעזה", פתחה יו"ר הכנסת את דבריה. היא אף הציגה בפתח הדברים אחד מן האורחים שהוזמנו לטקס הרשמי לקבלת נשיא ארצות הברית בכנסת - אורן אלמוג, נער שאיבד חמישה מבני משפחתו ואת מאור עיניו בפיגוע במסעדת מקסים. "אנחנו נגיב ונגיב ביד קשה", ציינה.

תאריך:  15/05/2008   |   עודכן:  15/05/2008
איציק וולף
ג'ורג' בוש העפיל לפסגת המצדה

נהנים על פסגת המצדה. בוש ואולמרט [צילום: AP]
ביומו השני של נשיא ארצות הברית, ג'ורג' בוש ושל רעייתו לורה בישראל, ביקר הזוג הנשיאותי באתר העתיקות והגן הלאומי במצדה. אל השניים ואל פמלייתם יתלוו ראש הממשלה, אהוד אולמרט, ורעייתו עליזה.

מעט לפני השעה 9:00 הגיעו בני הזוג בוש למצדה והעפילו אל פסגת ההר ברכבל. הסיור נמשך כשעה וחצי והיה פתוח רק בחלקו בפני העיתונאים.

הסיור החל בקבלת פנים שנערכה לנשיא ארה"ב ולראש ממשלת ישראל במבואת הגן הלאומי. לאחר קבלת הפנים פנתה הפמליה לרכבל-ומשם עלו לבימת ההר, עליו התבצרו אחרוני המורדים היהודים ברומאים לפני כאלפיים שנים. הנשיא האמריקני וראש הממשלה הישראלי המשיכו בסיור המודרך, שעבר בארמון הצפוני המהודר שבנה הורדוס, בבית הכנסת בו התפללו היהודים בעת המצור, דרך הסוללה המערבית- הנקודה ממנה פרצו לבסוף הרומאים למצדה, הכנסייה הביזנטית, ולבסוף- סיור במוזיאון מצדה החדש ע"ש יגאל ידין. במהלך הסיור התעניין בוש בשימור אתרי המורשת בישראל, ואף זכה להסבר על פעילותה של רשות הטבע והגנים בתחום השימור וקידום ההכרזה על גנים לאומיים ושמורות טבע.

בתום הסיור אמר נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש כי "זו הייתה עבורי חוויה מאוד מרגשת". בוש חתם בספר האורחים המוצב במוזיאון מצדה החדש, שם הוסיף: "תודה על הסיור הנפלא באתר ההיסטורי הכל-כך חשוב הזה".

ראש הממשלה, אהוד אולמרט, כתב כי מצדה היא "הבסיס לכל הזכרונות, וכל התפילות וכל התקוות. תודה על חוויה מרתקת, מלמדת ומחנכת". בסיום הביקור הודה הנשיא בוש באופן אישי למדריך הסיור, מנהל הגן הלאומי איתן קמפבל, ולעובדי רשות הטבע והגנים.

מן המצדה שבו בני הזוג בוש ובני הזוג אולמרט לירושלים, שם יתקבל בוש בטקס רשמי במליאת הכנסת. בתום הטקס ינאם בפני המליאה. במהלך כל הימים האחרונים שב בוש ואמר פעמים רבות כי הוא מודה על הכבוד שניתן לו לנאום בפני מליאת הכנסת וכי הוא מצפה לכך בקוצר רוח.

בביקורו הקודם בישראל, בחודש ינואר האחרון, לא הגיע בוש למליאת הכנסת, אלא הסתפק בפגישות רשמיות בירושלים עם נשיא המדינה ועם ראש הממשלה.

לאחר נאומו בכנסת יחתום הנשיא האמריקני על ספר האורחים של הכנסת באולם שאגאל. משם יגיע ללשכתה של יו"ר הכנסת, דליה איציק, שם יפגש עם הנשיא שמעון פרס, עם שרת החוץ לבני ועם ראשי הממשלות לשעבר בנימין נתניהו ואהוד ברק.

בשעות הערב ישתתף נשיא ארצות הברית בטקס קבלת פנים חגיגי שייערך במוזיאון ישראל. לאחר-מכן יעבור לבית ראש הממשלה שם יסעד עם ראש הממשלה ועם רעייתו.

מחר בבוקר (ו', 16.5.08) צפוי בוש לסיים את ביקורו בישראל ויטוס לשארם א-שייח שבמצרים. ביומיים שלאחר-מכן הוא צפוי להיפגש עם מנהיגים ערבים רבים, בהם הנשיא המצרי חוסני מובארק, יו"ר הרשות הפלשתינית, אבו מאזן, ראש ממשלת הרשות, סאלם פיאד, המלך הירדני עבדאללה ומנהיגים מעירק ומאפגניסטן.

פגישה אחת המתוכננת לבוש נמצאת עדיין בסימן שאלה - פגישתו עם ראש ממשלת לבנון, פואד סניורה. זאת בשל מלחמת האזרחים שהחלה להתעורר בלבנון בשבוע האחרון.

ממצרים ימשיך בוש את מסע הדילוגים ויעבור לערב הסעודית. שם ינסה בוש, שחלק גדול מהונו האישי נעשה מעסקי הנפט בטקסס, ללחוץ על המלך עבדאללה להגדיל את תפוקת הנפט בארצו על-מנת לעצור את עליית מחירי הנפט בארצות הברית.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בוש: שנית מצדה לא תיפול
תגובות  [ 11 ] מוצגות   [ 11 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שמאלן על הזמן
15/05/08 13:18
2
ג'ויה
15/05/08 13:46
3
ג'ויה
15/05/08 13:51
4
שרה.א
15/05/08 15:22
5
חץ
15/05/08 15:54
6
הרשלה
15/05/08 16:15
7
אחמד זיבי
15/05/08 17:21
8
מיכל מירושלים
15/05/08 18:20
9
ירון זכאי
15/05/08 19:25
10
שרה.א
15/05/08 19:55
11
י.ש
15/05/08 22:01
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
סוגים מסויימים של מוזיקה יכולים להגביר את טעמו של היין. אלו המסקנות אליהן הגיעו פסיכולוגים מבריטניה.
15/05/2008  |  יפעת גדות  |   חדשות
"האירוע לא פשוט ומוכיח לנו שחרף המכות שאנו מכים בעזה, הם עדיין יורים. אם לא היתה פגיעה ב-טי הכפול (קורה מרכזית של שלד גג הבניין), אזי הפגיעה היתה הרבה יותר גדולה ובמקום לבחון את מקום הנפילה, היינו מגיעים הבוקר ללוויות". כך אמר שר הביטחון, אהוד ברק, בביקור שערך באשקלון בעקבות פגיעת טיל גראד אתמול בקניון "חוצות" בעיר.
15/05/2008  |  איציק וולף  |   חדשות
סקר שנערך בקרב 500 סטודנטים במכללות ואוניברסיטאות בישראל לקראת יום הרצל מצביע על שיפור קל במידע כלפי חוזה המדינה אך עדיין מראה בורות בכל הקשור להכרות עימו ועם פועלו. מדובר בסקר זהה לסקר שנערך בשנת 2005, מתוך מטרה לעקוב אחר השינוי בנתונים.
15/05/2008  |  יפעת גדות  |   חדשות
פסטיבל מרוסיה באהבה 2008 יתקיים הערב (ה', 15.5.08) בגני יהושוע, זו השנה התשיעית ברציפות. הפסטיבל יתקיים לרגל חגיגות ה-60 לישראל.
15/05/2008  |  גלית יצחק  |   חדשות
סקר חדש מגלה (ה', 15.5.08) כי 62% מאזרחי ישראל חושבים שעל ראש הממשלה, אהוד אולמרט, להתפטר מתפקידו בעקבות גילוי החשדות החדשים נגדו בפרשת השוחד שקיבל על-פי החשד ממוריס טלנסקי.
15/05/2008  |  איציק וולף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   הגרעין האירני  /  מי ומי  
"אירן בעבר וישראל כבר בעתיד"  /  איציק וולף
הודו ביצעה ניסוי בטיל גרעיני  /  יפעת גדות
מופז: כל האמצעים כשרים נגד אירן  /  עידן יוסף
על השמדת הכור הסורי  /  בועז ארד
פצצת האטום של היטלר  /  עמי דור-און
הזוג הבוגדני המוזר  /  עמי דור-און
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
גאולה - רק בפעולה אנושית שמודעת שהיא כלי לקידום ישועה
איציק וולף
בימים שבהם טוענים רבנים כי ישנה הגנה מיסטית-רוחנית שהיא בלבד זו ששומרת על עם ישראל מפני אויביו כדאי לעיין בפסוקי קריעת ים סוף - שעל-פי המסורת אירעה בשביעי של פסח - ולראות שאפילו רי...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il