|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

נוחלת הצלחה <br>

מסעדת נחלים הצליחה להעביר אפילו את מבקרנו המחמיר ביותר - עודד פשטצקי - על דעתו ולא בכדי מדובר בהבלחה טעימה, נדירה ויוצאת דופן בנוף הקולינרי הצפוני הצחיח. טעים זה אנדרסטייטמנט
09/11/2008  |     |   חדשות   |   תגובות
מאת: עודד פשטצקי  |    |  Rest   |  rest.co.il  |  תגובות
[צילום: נחלים]

הפעם אני רוצה להתחיל מהסוף. יום אחרי הביקור שלנו ב'נחלים' מטעם האתר, שכנעתי את חבריי הקרובים לערוך במקום יום הולדת לחברנו שחגג 27 סתווים. אני מאמין שזה כבר אומר הכל, אבל מגיעה לכם קצת הרחבה בכל זאת, לא?

טוב, אז נתחיל מההתחלה. גן הצפון, מפגש של הנחלים החצבני והדן, צמוד למקדונלדס וסמוך לתחנת דלק צמודת פיצוצייה ניצבת לה כבר תשע שנים, כאילו להתריס - מסעדת נחלים. העיצוב קלאסי, הרבה לבן, הרבה שקט בעיניים ואם תצאו החוצה לשולחנות שממוקמים תחת כיפת השמיים, תזכו לשמוע את החצבני מנעים לכם את הארוחה. האמת שבין מנה למנה מומלץ לשבת גם על שפת הנחל. מומחים אומרים שזה עוזר לעיכול. היה לי את העונג להזמין לארוחה את קרין, שסידרה לי את העבודה המופלאה הזו, ובכלל היא בחורה מופלאה בעצמה.

הגעתי למסעדה לאחר שנה בה אני מתמחה בלהתאים את הסטנדרטים הקולינריים שלי למסעדות צפוניות (לא, לא צפון תל אביביות). מן הסתם הסטנדרטים שלי היו בכיוון מטה. התרגלתי לחכות ליחס מהמלצרית שבזמנה תגיש לי תפריטים פגומים מהם אזמין מנות עם חומרי גלם בינוניים ובעלי טעם לוואי של רמה ירודה. אתם מבינים, שום דבר לא יכול היה להכין אותי לשעתיים וחצי שעתידות היו לעבור עליי. קרין, על אף מוחה החריף, גזרתה המושלמת ויופיה המהפנט, לוקה במחלה חשוכת מרפא הנקראת בשפה מדיצינית 'סועדת קשה'. ישנה רשימה ארוכה של חומרי גלם שלא רק שהיא לא אוהבת אותם, היא לא מוכנה אפילו לטעום מהן: גבינות לסוגיהן, דגים, פירות ים, חצילים והרשימה עוד ארוכה. אל תבינו לא נכון. היא מאוד אוהבת לאכול, אבל היא פשוט לא מבינה מהחיים שלה באוכל. אני מצטער קרינוש, אבל זה נכון.

אפשר להגיד שהצבתי למסעדה אתגר לא קטן. מטבח הגורמה של נחלים - שמתאפיין באוכל איטלקי וצרפתי עם נגיעות ים תיכוניות - מושתת בעיקרו על דגים ופירות ים, אבל לנו הייתה ההזדמנות לבחון את מנות הבשר שלא תמיד היו קיימות בתפריט. האמת, מאחר וכבר ציינתי שלמחרת אותה הארוחה הנפלאה שבתי למקום עם מספר חברים, זכיתי לטעום כמעט את כל המנות בתפריט וכולן כאחת הצטיינו בהגשה שובת עין, טעמים שבשבילם צריך בדרך כלל להדרים תל אביבה ודיוק-על-סף-שלמות בהכנה. בלי עוד מילה מיותרת, אכתוב על מספר ראשונות שגרמו לי להוריד את הכובע בפני השפית ענת בונן ולאכול אותו בפני המסעדן איתן בניטח (ח"י שנים מסעדן בגליל) על כך שהעזתי בעבר לומר: "בצפון אין אוכל איכותי".

כדברי השיר, המנה הראשונה תמיד זה אנטי פסטה ואכן כל מי שמזמין מנה עיקרית מקבל אנטי פסטי (30 שקל בלי עיקרית), לחם הנאפה במקום, גבינת פטה צרפתית שלשניה חשבנו שהיא חמאה מפאת המרקם העשיר שלה וממרח חצילים קלויים. בצלחת השחורה הגדולה נחו גלילות חצילים שעטפו פטה ועירית, קרפצ'יו גזר בוינגרט תפוז וטרגון, פלפלים קלויים בתחמיץ ושום גלאזה. הלחם באותו היום היה לחם שאור, צימוקים ואגוזים. רק ממראה הלחם אפשר היה להבין שלפנינו ארוחה מדהימה. ריח הלחם הביא עימו תקווה לעולם טוב יותר והביס הראשון - כשהשיניים חדרו את הקרום החיצוני, נשמע הצליל המתבקש ועימו הגיע גם הטעם המדהים - הוכיח לנו שאכן קיימת אהבה מביס ראשון.

כל מרכיבי האנטי פסטי, ללא יוצא מן הכלל, היו יוצאים מן הכלל. אבל למה לבזבז מילים על אנטי פסטי כשהמנות הראשונות הבאות עלינו לטובה החלו לזרום מהמטבח? אין סיבה.

פילה דניס עם שומר, גרעיני רימונים ופרמזן איטלקית (38 שקל) קידם את פנינו בתום האנטי פסטי. סביצ'ה מדויק, בתיבול עדין שהדגיש את טעם הדג. טעם השומר האניסי המריר שיחק לנו בפה עם חמיצות גרעיני הרימונים והדג הכה טרי גרם לי להשתתף בצערה של קרין על היותה סרבנית טעימות עקשנית. עוד מנה ראשונה הגיעה בדמות רביולי (43 שקל) המוכנים כמובן במקום, במילוי חצילים וגבינת עיזים בקונפי עגבניות, זיתי קלמטה ואספרגוס. האספרגוסים היו כל כך נגיסים, שצ'קרת הרעב נפתחה בזוגתי לארוחה וגרמו לה לשלוח את המזלג אל כיסון הפסטה הטרייה, לבצוע ממנו פרוסה דקה ובתנועה מהוססת להכניסו לפה. חיוך ענק התפשט על פניה. מממ... טעים, סיכמה. ואילו אני בכיתי על מר גורלי שכן הייתי בטוח שאזכה לחסל את כל המנה לבדי ובסוף יצא שאכלתי בקושי חצי. קרין, תחליטי, את אוכלת חצילים או לא?

המשכנו בקלמרי ממולא בטלה ואורז (48 שקל). הקלמרי הגיעו חמים, הדוקים, נפוחים ממלית הטלה וצרובים קלות על הגריל. מעליהם ניצוק ציר בקר מצומצם ביין אדום ופטריות. נשמע טיפשי אבל התחשק לי לרכוש כמה ליטרים של הרוטב הזה ולהתחיל לצחצח איתו שיניים בבוקר. שירה צרופה. מנה נפלאה שמשלבת בשר עם פירות ים, מה שמסתבר יופיע גם בהמשך הסעודה בדמות מנה עיקרית מפתיעה. את הרוטב ניגבה קרין בלחם וסומק פשה בלחייה. למרות שכל הראשונות היו נפלאות, עדיין לא היינו מוכנים לפטה כבד העוף והאווז (ספיישל של אותו היום - 43 שקל). יצא לי לאכול בלא מעט מסעדות בחיי הקצרים, אך קראו אותי היטב, זה היה הכבד הכי טעים שזכיתי לטעום. המנה הזאת גרמה לי לרצות לבנות בקתה מהכבד הנפלא הזה ולאכול את דרכי החוצה. מושלם.

לפני העיקריות הלכנו לשבת קצת על גדת הנחל. המים היו קרירים ונהנינו מהעובדה שעדיין הגיוני לשבת תחת שמיים מופצצי כוכבים בלי צורך בחימום כלשהו. לפתע אחז בנו חשש שמא העיקריות כבר על שולחננו ואנחנו נותנים להן להתקרר. בריצה קלה (טוב, לא ממש קלה, אחרי הכל היינו אחרי חמש ראשונות...) הגענו לשולחן וקיבלנו את אחת המנות המעניינות שיצא לי להיתקל בהן (לפחות בצפון, נו). מדליוני פילה עגל ברוטב פירות ים, צדפות, שרימפס וקלמרי (109 שקל). מודה שלקח למח שלי כמה רגעים לקלוט את השילוב המעניין והלא שגרתי הזה, אבל אין ספק שזו אחת המנות המיוחדות והמדליקות ביותר שיש למקום להציע. קרינוש הזמינה סטייק פילה בקר (119 שקל, 220 גרם) שנח לו על ריזוטו בטטה עשיר בחמאה ופרמזן. הריזוטו היה כל כך טעים שלרגע חשבתי שהוא יגנוב את ההצגה מנתח הפילה, אבל טעימה קטנה מהפילה הבהירה מי הבוס במנה הזו. אוף, שוב אני מרייר על המקלדת. לא קל להעביר טעם וטקסטורה במילים, לכן אני ממליץ לכל מי שקורא אותי עכשיו לעזוב הכל וללכת לבדוק בעצמו. רגע, אבל חכו שניה. יש עוד. איתן שיתף אותנו שיש לו את הכבוד לרכז במקום את כל יקבי הבוטיק של האזור והציג בפנינו תפריט יין עשיר ומרתק שמציע לסועד לבחור מיקבי שטרן, ברעם, אסף, צרעה, רימון, רמות נפתלי, עמק קדש וכמובן מבחר יינות משובחים מהעולם הגדול. צמוד למסעדה ממוקמת חנות הבית שניתן לרכוש בה את כל חומרי הגלם שמוגשים במסעדה וכמובן את היינות הרבים שבתפריט.

בתום העיקריות, הגענו לגזרת הקינוחים. דגמנו שלושה שנראו לנו מעניינים במיוחד: קרם ברולה למון גראס, פירמידת שוקולד סאן פליפה ומילפיי בננות (כל אחד - 34 שקל).

מילפיי הבננות הועשר בקרם שוקולד לבן וזוג ביסקוויטים דקיקים זרויי קינמון. מסביב למנה ניצוק רוטב קרמל קוקוס. פשוט פנטסטי. קינוח השוקולד, שהורכב משכבות טווילים של אגוזים, שקדים ושוקולד בלגי וביניהן קרם שוקולד בלגי עשיר, הוגש עם פרוסות שזיף טרי לעידון הכבדות השוקולדית. שוקוהוליקים, זה קינוח שנבנה במחשבה עליכם. ברולה הלמון גראס היה מהמרעננים והטעימים שיצא לנו לטעום והגיע עם כדור סורבה המוכן במקום. גראנד פינאלה רציני לארוחה שלנו. כששאלתי את איתן מדוע לא ידרים לתל אביב וימכור תוצרתו במחירים הגבוהים פי כמה וכמה ממה שהוא דורש עליה בנחלים הצפונית, השיב בפשטות: "אני אוהב את הגליל ואני לא מוכן לוותר עליו". חיוך התפשט על פניו וגם על פנינו. עכשיו, מאחר והסוף כתוב בהתחלה, אשתף אתכם בפרטים על אירוע הבוז'ולה המתוכנן החודש בנחלים. אז ככה. ב-19 לחודש נובמבר בשעה 20:30 עתיד להתקיים מפגש יין וגורמה לכבוד השקת יין הבוז'ולה החדש והנפלא של יקבי רמת הגולן. הבוז'ולה - היין הראשון מהבציר האחרון - יזרום במקום כמים וכמו-כן יוגשו כ-20 מיני טאפאסים פרי מוחם הקודח של שפית המקום ענת בונן ועשרת הטבחים המוכשרים שעובדים תחת פיקודה. האירוע יערך באווירה לא מעונבת ויאגד בתוכו חובבי יין וגורמה מהאזור ומרחוק, סועדים ותיקים וכמובן את כל מי שחפץ בערב שכולו על טהרת האיכות הגבוהה של מסעדת נחלים. מחיר הכניסה הוא 55 שקלים בלבד, מה שהופך את הערב לאירוע הכדאי של החודש מבחינתי. רשמו לפניכם, נתראה שם.

* הכותב היה אורח המקום.

נחלים - גן הצפון גליל עליון, 04-6904875
תאריך:  09/11/2008   |   עודכן:  09/11/2008
עודד פשטצקי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
נוחלת הצלחה
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
דנה רקנטי
10/11/08 02:48
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יש שעבורם אין זה חשוב איזה מן הרבנים יתמוך במי מן המועמדים. עצרת הסברה ומחאה נגד הבחירות לעיריית ירושלים תתקיים בירושלים ובבית שמש. מאחורי העצרת עומדת העדה החרדית, פלג קיצוני גדול בציבור החרדי המתנגד לכל סממן של ציונות. במנשרים מטעמה, אוסרת העדה להצביע לא רק לניר ברקת החילוני אלא גם למאיר פרוש החרדי.
09/11/2008  |  עידן יוסף  |   חדשות
מובלעות חשאיות של קיצונים מוסלמים מארגון אל-קאעידה בערים לונדון, ברמינגהם ולוטון מתכננות פיגועים רבי-נפגעים בבריטניה. כך מוסר העיתון סנדיי טלגרף על-פי דוח מודיעין ממשלתי שהודלף.
09/11/2008  |  משה ריינפלד  |   חדשות
חברת קמור אוויאשן, המייצגת את חברת ססנה בישראל, היצרנית הוותיקה והגדולה בעולם למטוסי מנהלים, מסרה (יום א', 9.11.08) כי היא מביאה לישראל שני דגמים חדשים לתצוגה. שני הדגמים של המטוסים ינחתו בארץ בתחילת השבוע ויחנו למספר ימים בנמל התעופה בן-גוריון, שם יוצגו.
09/11/2008  |  עופר וולפסון  |   חדשות
קבוצת הראל השקעות השלימה עיסקה, בה רכשה 87% מחברת הביטוח הטורקית טורק ניפון, בהשקעה של כ-9 מיליון שקלים. הסכם עקרוני על העיסקה נחתם לפני מספר חודשים, וההסכם הסופי נחתם לאחר שמשרד האוצר הטורקי אישר אותה.
09/11/2008  |  אלעזר לוין  |   חדשות
יותר מ-90,000 בני אדם בכל העולם עלולים למות בכל שנה מהכשות נחשים, שרבות מהן לא מדווחות כלל. זאת על סמך נתונים שהתפרסו בסוף השבוע.
09/11/2008  |  יפעת גדות  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
ביידן מחצין אינטליגנציה רגשית גדולה (אביגיל..), אך בגלל מחדלו גואה במשמרתו האנטישמיות בקמפוסים    כשיחזרו חטופים, נראה אנשים שבורים גופנית ונפשית; סינוואר ימשיך להחזיק חלק מהחטופים ...
צבי גיל
צבי גיל
במערכה ההיברידית בין ישראל לבין אירן זאת כבר הצליחה בהיבט הפסיכולוגי והכניסה את הציבור הישראלי, שנמצא חצי שנה במתחים, ללחץ נפשי ללא תקדים    הפטפטת המדינית הבלתי אחראית שמהדהדת בתקש...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il