חבר המועצה המכוננת של מפלגת הבית היהודי מגלה כי פרישתם של חברי-כנסת מכהנים מחברות במפלגה, מנוגדת לסיכומים עליהם התחייבו. במכתב תשובה ששלח חבר המועצה והגיע לידי News1, כתב הרב יהושע ויצמן: "חברי הכנסת שבחרו במועצה נתנו את אמונם באנשים, בכתב ובעל-פה. הם קיבלו על עצמם לקבל כל תוצאה ואפילו מכאיבה ביותר. לפרוש או לאיים בפרישה זה שקר שעוד לא פגשתי גדול ממנו, ה' ירחם".
דבריו אלו של הרב ויצמן, המשמש כראש ישיבת "מעלות-יעקב" במעלות-תרשיחא, באים בסמיכות לפרישתם של שורת חברי כנסת ובהם
אורי אריאל, יצחק לוי, בני אלון ואפי איתם - חלקם עד בטרם התחייבו לקבל את עמדות המועצה.
גל שמועות
חבר המועצה הגיב לשמועות על כך שהחלטות המועצה היו מוטות לצד אחד מלכתחילה, ושמועות לפיהן תוצאות האינטרנט לא התפרסמו, כיוון שלא תאמו את התוצאות שחברי המועצה רצו להגיע אליהן.
על כך השיב הרב ויצמן כי למרות שהרשימה אינה האידיאלית ביותר, הרי שמדובר ברשימה הכי אופטימלית בנסיבות הקיימות, או כלשונו: "לו בידינו הדבר, היינו בודאי בוראים עולם מתוקן יותר. בעולם שאנו היינו בוראים לא היה מקום להתנתקות, וגם לכמה יצורים שלא מוצאים חן בעינינו...גם את מעמד הר סיני היינו עושים יותר טוב. כל מנהל עמותה או פרוייקט, לוּ נתת לוֹ תקציבים אינסופיים, היה מצליח להחזיר את העולם כולו בתשובה, והיה מפיץ את האמת במעמד מרשים יותר".
על העומדים מן החוץ ומיטיבים לבקר את הבית היהודי, כתב בציניות: "ידוע שאלוף העולם בשחמט הוא תמיד הצופה מן הצד... הוא יודע לעשות את המהלכים הטובים ביותר. רק כשהוא משחק בעצמו, במקרה תפס אותו יום לא טוב".
"התחננתי בפני הפרופ' למתמטיקה שימצא נוסחה"
הרב ויצמן הוסיף בהומור כי "התחננתי לפני הפרופסור למתמטיקה, יו"ר הבית היהודי, שימצא את הנוסחה שעל פיה נצליח להכניס 20 מועמדים לעשיריה הראשונה. בסוף הוא ענה לי שהוא לא יכול לברוא אבן שהוא לא יכול להרים אותה".
"מורי ורבותי", המשיך הרב ויצמן את תשובתו, "השאלה היסודית היא האמון. האם יש אמון בחברי המועצה או לא. המועצה מורכבת מרבנים, מפרופסורים, מאנשי ציבור ומראשי מוסדות, שעשו כמה דברים בחייהם בישרות ובאמון.
"כל ההחלטות התקבלו על ידי רוב חברי המועצה או כולם, בכל השאלות התקיימו הצבעות, חלקן חשאיות. כחבר מועצה, וכל שכן אם הייתי מהצד, הייתי עושה כמה דברים בדרך אחרת. אז מה? כל מה שאינו כדעתי פסול?! שמעתי מהרב גרוסמן שליט"א, ביאור למאמר חז"ל 'כשם שפרצופיהם שונים כך דעותיהם שונות' - למה חז"ל הביאו את הפרצופים במאמר? וכי אי אפשר לומר 'דעותיהם של בני אדם שונות'? אלא, כך אומרים חכמים: אם פרצופו של חברי לא מוצא חן בעיני, אני לא מנסה לשנות את פרצופו שיתאים לחוש האסתטיקה שלי. באותה מידה גם את דעתו של האדם איננו צריכים לנסות לשנות, אם איננה מתאימה לחוש האמת שלנו.
העיקר - האמון
"אני שב לענין האמון. אם אין אמון - חבל על הזמן. ואם יש אמון - חבל"ז. לי יש אמון שכל ההחלטות התקבלו ביושר, וכל מי שהחליט חשב שהחלטתו היא הטובה ביותר לבית היהודי. גם התוצאות טובות ומרשימות.
את דבריו חתם הרב ויצמן בביקורת על הפילוגים במפלגת הימין הקטנה: "כולנו צריכים לשלב ידיים בשמחה ובטוב לבב, מרוב קול... האחדות היא ערך כשלעצמו, היא חשובה ביותר לשמירתה של ארץ ישראל ולזהותה היהודית של מדינת ישראל".