|
סלטים של מעדני מיקי [צילום: יח"צ]
|
|
|
|
|
מעדני מיקי, יצרנית הסלטים המצוננים, מדווחת (יום ד', 14.1.09) על זינוק חד בשיעור של כ-80% בביקוש למוצריה, בתוך חודשיים. בחברה מסבירים כי הקפיצה המשמעותית בביקושים חלה עקב החלפת האריזות הישנות בחדשות. זאת, כיוון שלא נעשו כל מבצעי מכירות מיוחדים בשנה האחרונה ברשתות השיווק.
לדברי משה קאופטייל, מנכ"ל ובעלים משותף במעדני מיקי, העלייה במכירות משתקפת במיוחד ב-12 המוצרים בהם הוחלפו האריזות והיא באה לידי ביטוי בכל רשתות השיווק כולל ברשת הרביעית ובשוק הפרטי.
הכנסת האריזות החדשניות תחילה ב-12 המוצרים המובילים התבצעה כמהלך שיווקי בולט הנותן מענה בהיעדר תקציב פרסום ומנסה להדגיש את כלל יתרונות המוצר באריזה, באיכות, בטעם ובמחיר.
קאופטייל מוסיף כי מעדני מיקי ריעננה בנוסף גם את ליין המוצרים והכניסה סלטים חדשים ברמת מוצרי הגורמה שהגבירו את התעניינות הציבור והגדילו את הביקושים למוצרי החברה.
עלות המיתוג מחדש של מעדני מיקי עמד על כ-10 מיליון שקל וכלל בין השאר גם הכנסת מכונות אריזה חדשות, שינוי תשתית הייצור והתאמת המחסנים. מהלך זה היווה את החלק העיקרי לשינויים הרבים אותם מתכננת מעדני מיקי לציון שנת ה-70' להיווסדה החל בימים אלה ובמסגרתם יוזמת החברה מהלכים שיווקיים נוספים שיתפרסו על פני השנה.
40% גידול בתוך שנה ביצוא הסלטים לחו"ל
החברה מייצאת את מוצריה לחו"ל ומצביעה לראשונה על גידול ניכר בביקושים לסלטים גם בגזרה זו: בשנת 2007 היקף הייצוא לחו"ל עמד על כ-1.5 מיליון דולרים כאשר הצפי לשנת 2008 עומד על למעלה מ-2 מיליון דולרים, המבטא גידול של כ-40% בייצוא סלטים מצוננים בתוך שנה. לדברי קאופטייל, החברה שמה לה למטרה להגיע ל-3 מיליון דולר בייצוא בשנת 2009.
מעדני מיקי היא החברה המובילה בישראל את תחום הדגים והשלישית בגודלה בתחום הסלטים המצוננים. שוק הסלטים המצוננים בישראל מוכר למעלה מ-32 אלף טונות בשנה בהיקף של כ-620 מיליון שקל ושוק מעדני הדגים מוכר 1200 טון בהיקף של 90 מיליון שקל.
כמו-כן , החברה מספקת כ-70% מצריכת הסלטים של כוחות הביטחון, בכללם המשטרה וצה"ל. עקב המלחמה בדרום חל זינוק של מאות אחוזים באספקת החומוס ומגוון הסלטים לכוחות הביטחון.