|
סניף חצי חינם [צילום: אתר חצי חינם]
|
|
|
|
|
רשת חצי חינם נתפשת כרשת המזון הזולה ביותר על-ידי ציבור הקונים הרחב. כך עולה (יום ב', 23.2.09) לפחות מממצאי סקר שערך ירחון "מזון" למגזר המקצועי, באמצעות חברת אנליסט מחקרים סנסוריים והדרכה.
לשאלה מהי רשת המזון הזולה ביותר, ענו 29% מהנשאלים (באופן בלתי נעזר) כי חצי חינם נתפסת בעיניהם כרשת הזולה ביותר. אחריה בפער ניכר, דורגו מגה ושופרסל, עם 11% ו-10%, בהתאמה. במקום השלישי דורגו יש (7%), מגה בול (6%), רמי לוי (6%) וסופר דוש (6%). יתר הרשתות קיבלו אחוזים בודדים בלבד.
כמו-כן, מן הסקר עולה כי 89% מהקונים מתכננים את קניותיהם ברשתות המזון, כש-46% מהם מגיעים עם רשימת קניות מוכנה מהבית. רק 13% מהנשאלים דיווחו שהם מגיעים לחנות ובוחרים מוצרים בהתאם לתצוגות ולמבצעים. למרות התכנון מראש, 79% מהנשאלים ציינו שהם מושפעים ממבצעים בחנות, ורוכשים מוצרים גם אם אינם זקוקים להם באופן מיידי.
כאשר נבחנו התכונות הדומיננטיות המשפיעות על רכישת מוצר באופן הצהרתי, 46% מהנשאלים ציינו שטיב/איכות המוצר היא התכונה החשובה ביותר,29% ציינו את טעם המוצר כפרט החשוב המשפיע על רכישתם ורק במקום השלישי ובפער ניכר, קבעו 16% כי מחיר המוצר הוא הגורם המשפיע.
מבחינת תפישת המותג, ניכרת מגמה של פתיחות להתנסות במוצרים של חברות שונות, ובכללן מוצרי מותג פרטי. רק 15% מהנשאלים ציינו שחשוב להם לקנות מוצרים של חברות גדולות ומוכרות בלבד.