|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
[צילום: AP]

לאן כדאי לטוס עם הילדים בפסח?

אפריל מושלג בהרי האלפים טיול עירוני בברצלונה לינה עם כרישים ואפשרויות אחרות לחופשת פסח עם הילדים
28/03/2009  |   עכבר העיר עכבר העיר   |   חדשות   |   תגובות
מאת: משה גלעד   |    |  עכבר העיר  |  mouse.co.il  |  תגובות

מה נשתנה הפסח הזה? חופשת פסח עם הילדים בחו"ל נראית השנה אחרת. יש לכך כמה סיבות, שהצירוף שלהן פותח הזדמנויות ומזמין גם כמה חישובים מדוקדקים.

בצדה אחד של המשוואה ניצבת השאלה "האם אנחנו יכולים להרשות לעצמנו חופשה כזו?". בשנה רגילה הפתרון לשאלה הססנית כזו היה פשוט וזמין: חופשה בטורקיה. היא קרובה, זולה יחסית, מחוץ לגוש היורו ומשפחתית מאוד. אבל אין טעם להציע כרגע חופשה באנטליה. יעבור עוד זמן מה, רוב מומחי התיירות מעריכים שזה יקרה במשך הקיץ, עד שהתיירים הישראלים ישובו אליה. כרגע טורקיה קיימת על המפה כצל חיוור של עצמה. זו הזדמנות טובה להכיר יעדים משפחתיים חדשים, שונים. קצת יותר יקרים, אבל מבחינות רבות יותר מרתקים.

אל המשוואה כדאי להוסיף את העובדה המעניינת הבאה: פסח חל השנה בתחילת אפריל ובכל זאת עונת הסקי באירופה עדיין בעיצומה. בהרי האלפים זו השנה המבורכת ביותר בשלג בדור האחרון. היא החלה מוקדם מאוד - כבר בסוף אוקטובר - ונמשכת עדיין במלוא המרץ. כל התחזיות מן השנים האחרונות על מצוקת האתרים בהרים בגלל מחסור בשלג נקברו עמוק. לכמויות השלג האלה אין תקדים ב-30 השנים האחרונות. אפילו בשבועות האחרונים של חודש מארס הן המשיכו לרדת. המשמעות של עובדה אקלימית זו היא שיש כאן הזדמנות לחופשת פסח משפחתית באתר סקי מושלג. המחירים עכשיו נוחים יותר מאשר בשיא העונה והשלג טוב יותר מכפי שיהיה אי פעם. יש כמובן גם הצעות נוספות לחופשה משפחתית - בהרים, בערים, באגמים, בפארקים ועם חיות אחרות.


שלג בהרים

חופשת פסח לבנה אפשר למצוא השנה כמעט בכל אתר באלפים, בין אוסטריה לצרפת. כל האתרים שמעל גובה 1,500 מטרים נהנים משלג עמוק ואיכותי. ברובם מדווחים בשבוע האחרון של מארס על שלג בעומק כשני מטרים עם תחזיות לשלג נוסף במשך השבוע. זו ללא ספק שנה מיוחדת. האביב נדחה עד להודעה חדשה.

חופשת הרים מגוונת עם הילדים אפשר לתכנן באזור מפגש הגבולות של שווייץ, צרפת ואיטליה. הכפר השווייצי ליסאן (Leysin), כעשרה קילומטרים מדרום-מזרח לאגם ז'נווה, מתמחה בחופשות משפחתיות ובאטרקציות שמתאימות לילדים. בשבוע האחרון של מארס היה עומק השלג בליסאן 120 סנטימטר בכפר עצמו ו-180 סנטימטר ברכבל העליון. זקני המקום לא זוכרים שנה כזו.

מלבד מסלולי הסקי למתחילים, הגלישה המודרכת והלימוד בקבוצות גיל שונות שמציעים באתר, יש בליסאן עוד כמה פעילויות שמשמחות ילדים והורים. בראשן ניצב מסלול הטובוגאן העקלקל, שמזמין ילדים אמיצים לשבת בתוך אבוב כתום ולגלוש במהירות מסחררת במורד, בין קירות מקרח. זו הנאה צרופה שגם מבוגרים מתקשים להסתיר את הריגוש שהיא מעוררת. במרכז הספורט המקורה הגדול יש מסלול נסיעה בקרטינג על קרח ופעילויות נוספות. כמו-כן פועלת כאן כל השנה בריכה מחוממת.


כ-40 קילומטרים דרומה, עדיין בחלק הדובר צרפתית של שווייץ, כדאי לבקר בעיר מרטיני (Martigny). הסיבה העיקרית לביקור עם ילדים בעיר היא מוזיאון כלבי הסן ברנארד הנפלא. המורשת של מעבר ההרים סן ברנארד הסמוך היא הסיבה להקמתו של המוזיאון. במרטיני עדיין זוכרים לכלבים הגדולים את חסד המאות הקודמות, כאשר חילצו מן השלג הטובעני במעברי ההרים מטיילים שאיבדו דרכם. במויזאון במרטיני אפשר לראות כמה עשרות כלבי סן ברנארד ענקיים בחדרים המחוממים שלהם, או בחצר הגדולה, שפלג מים מפכה בה. אין כאן תחושה של גן חיות, אלא של בית גדול ונעים. בקומה השנייה של המוזיאון מוצגת תערוכת קבע גדולה על עברם של הכלבים, על ההיסטוריה של מעבר ההרים ועל התרבות המקומית. הכתובת: Route du Levante 34. המוזיאון פתוח בכל יום מ-10:00 עד 18:00.

אפשרות נוספת היא לנסוע ממרטיני ברכבת ההרים "מונבלאן אקספרס", המובילה עד שאמוני שבצרפת. אפשר גם לרדת מן הרכבת באחד הכפרים שבדרך ולטייל בסביבה, בכפר לה מארקוט (La Marecottes) ובפארק לא גדול ובו משוטטים צבאים ובעלי חיים אחרים.


בילוי בעיר: ברצלונה

היתרון של ברצלונה הוא שהאטרקציות המפורסמות שלה נראות כאתרים שנבנו למען ילדים. כל ילד יסתכל בפליאה בבתים שתיכנן אנטוניו גאודי, ייהנה מן הפסיפסים הצבעוניים של פארק גואל, ישתאה לנוכח הצריחים הגבוהים של הסגראדה פאמיליה ויצחקק בהנאה מול בתים שאין בהם קיר אחד ישר כמו קאסה באליו, פאלאו גואל או לה פדררה. כל אחד מהם נראה כטירה אגדית שתוכננה במוחו של גאון משעשע. מלבד אלה יש בברצלונה בילויים רבים אחרים שנועדו במיוחד לילדים:

• האקווריום בפורט ול, על חוף הים ליד הנקודה שבה מסתיימת שדרת הראמבלאס המפורסמת, הוא האקווריום הגדול ביותר באירופה ובו תצוגות נהדרות של דגים, כרישים וסביבה ים-תיכונית. ילדים חובבי הרפתקאות יכולים אפילו ללון באקווריום. זו פעילות שבועית מיוחדת, ובה צופים המבקרים הצעירים, בני שמונה עד 12, בחיי הלילה של דיירי האקווריום וישנים בשקי שינה לצד הכרישים, שלא ישנים כנראה לעולם. הפעילות מתחילה בשמונה בערב ומסתיימת בעשר בבוקר ועולה 75 יורו. בבניין הסמוך לאקווריום פועל קולנוע על מסך איי-מקס שמקרין סרטים המיועדים לילדים. הכתובת: Moll d'Espanya, Port Vell. מחיר הביקור באקווריום: 16 יורו למבוגר, 11 יורו לילד עד גיל 12.

• פואבלו אספניול הוא כפר תצוגה, שנבנה בתחילת המאה ה-20 כדי להדגים את האדריכלות הספרדית ואת הפעילויות השונות במדינה. במקום פועלות 40 סדנאות לילדים והמבקרים יכולים לראות יותר מ-20 בעלי מלאכה ואומנים בשעת העבודה. הפארק די גדול, ירוק ונעים במיוחד בימים יפים. בסופי שבוע יש כאן פעילות מאורגנת למשפחות שמבוססת על משחקי "חפש את המטמון" ברחבי הפארק. הכתובת: Av. Marques de Comillas, 13. המחיר: 8 יורו למבוגר, 5 יורו לילד וכרטיס משפחתי ב-20 יורו. ההגעה במטרו לפלאסה אספניה ומשם באוטובוס למונט ז'וויק.

• פארק טיבידאבו הוא לונה פארק קטן ודי צנוע בראש הר שצופה על העיר. הסיבה העיקרית לעלות לכאן היא התצפית הנפלאה על ברצלונה, אבל ילדים שאינם שוחרי הרפתקאות מסמרות שיער ייהנו גם מן המתקנים. חובבי ההרפתקאות ירחיקו קצת יותר וייסעו לפארק השעשועים הגדול והחדש "פורט אוונטורה", כ-100 קילומטר מדרום מערב לעיר. אתר זה הוא המתחרה הגדול (יחד עם פארק אירופה בגרמניה) של פארק דיסני בפאריס. הבילוי בפארק אוונטורה דורש לפחות יום שלם, ולא כדאי לתכנן אותו כגיחה יומית מברצלונה. זה ארוך ומייגע מדי.

• מוזיאון המדע קוסמוקאישה (Cosmocaixa), מדרום להר טיבידאבו ומצפון למרכז העיר, נפתח ב-2005 ונחשב למוזיאון המדע הטוב באירופה. זו ההמלצה החמה ביותר לבילוי עם ילדים בעיר. יש כאן הרפתקאות נפלאות כיער גשם תחת גג, עצי ענק, סבך צמחייה ובעלי חיים מעל ומתחת למים. תצוגות נוספות מציעות פלנטריום ואזור שבו מוזמנים ילדים לערוך ניסויים ולגעת בחפצים ובחומרים. זה אתר מצוין לבילוי משפחתי. הכתובת:Teodor Roviralta 55 . תחנת המטרו הקרובה היא Penitents, ממנה אפשר ללכת ברגל או לנסוע באוטובוס 73 ,58 ,22 ,17. מחיר הכניסה 3 יורו.

• קמפ נואו, האיצטדיון של קבוצת הכדורגל של ברצלונה, הוא אתר עלייה לרגל עם מוזיאון יפה וחנות ענקית. רוב המבקרים כאן הם אבות ובנים, שנהנים להשתאות מול הגביעים, ההיסטוריה המפוארת של המועדון, כר הדשא המרהיב והיציעים שבהם מצטופפים בימים טובים 98 אלף אוהדים מריעים. הסיור המודרך והביקור במוזיאון עולים 11.50 יורו למבוגר ו-9.20 יורו לילד. הכתובת: Aristides, Maillol 12-18.


שיט במערה בדרום יוון

אין עונה טובה יותר מפסח לביקור בחצי האי הפלופונס בדרום יוון. בקיץ חם כאן מדי, ובחורף אין טעם להגיע. בפסח פורחים עצי הפרי ויוצרים מסך לבן שמכסה את העמקים. בנסיעה עם ילדים חובבי פעילות והרפתקאות כדאי להרחיק עד לקצה הדרומי - עשרה קילומטרים מדרום לאראופולי, שם, באתר בשם פירגוס דירו (Pyrgos Dirou), קרוב לחוף המפרץ, נפערות בסלע שתי מערות ענק - אלפוטריפיה וגליפאדה. הנהר התת-קרקעי וליקאדה זורם דרכן אל הים הסמוך והמראה מרתק.

כדי לבקר במערת גליפאדה שטים בסירת משוטים במשך כחצי שעה במבוך חשוך למדי של נקרות. אורך כל המערות, המחוברות זו לזו, יותר מ-70 קילומטרים. החוויה ההרפתקנית הזאת משמחת מאוד ילדים נמרצים, שששים לראות את הוריהם חוששים. הכניסה והשיט עולים 12 יורו למבוגר, 7 לילד.


ספארי בטנזניה

זו אומנם לא דרך לחסוך והעלויות גבוהות, אבל טיול ספארי בטנזניה נחשב עדיין לפסגת הטיולים המשפחתיים. בגלל המהומות והאלימות בקניה בתחילת 2008 יוצאים רוב טיולי הספארי לטנזניה. הנוסעים לאזור זה בוחרים בדרך כלל בטיול מאורגן, וחברות הטיולים הגאוגרפיים מציעות במשך פסח הקרוב כמה סיורים כאלה. רובם נמשכים תשעה ימים וכוללים סיור בשמורות ארושה, סרנגטי, מאניארה, נגורונגורו ואחרות. הלינה בלודג'ים באיכות טובה. המפגש עם בעלי חיים גדולים, קטנים ואחרים מובטח והמחיר בהתאם - כ-3,000 דולר לנוסע. הצעות אפשר למצוא, בין היתר, אצל חברות אלה: אקו טיולי שטח; החברה הגיאוגרפית מקבוצת אופקים; עולם אחר.

תאריך:  28/03/2009   |   עודכן:  28/03/2009
משה גלעד
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
לאן כדאי לטוס עם הילדים בפסח?
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מצב כלכלי, זוכר?
28/03/09 16:53
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
זהו יום ההולדת של ריטה, והיא יושבת באולפן שקוף הנטוע במרכזו של ארגז חול בנמל תל אביב החדש, כשלצדה אילנה דיין. מעבר לזכוכית קומץ מעריצות ומעריץ אחד, מנופפים בשלט גדול ובזר בלונים צבעוניים. מחוץ לאולפן סופה מתגלגלת לעבר החוף, והגלים שנשברים נשמעים היטב בתוך קוביית הזכוכית. הקובייה הזו היא כרגע תקוותו היחידה של ערוץ 24, לאחר שבחודשים האחרונים התחלפו בו ההנהלה, הלוגו והסלוגן (כעת זה "תמיד מנגן") ובימים אלו הוא שוב מבטיח להיות הבית החדש של המוזיקה הישראלית.
האיחוד האירופי מוציא 'כרטיס צהוב' לממשלתו המתגבשת של בנימין נתניהו, לאחר שהתברר מההסכמים הקואליציוניים שכבר נחתמו הן עם מפלגת העבודה והן עם מפלגת ישראל ביתנו, כי אלה אינם כוללים הצהרה מפורשת על נכונות הליכוד לפעול להקמת שתי מדינות לשני עמים.
28/03/2009  |  יואב יצחק  |   חדשות
המסחר בוול סטריט ננעל בירידות שערים. ירידה בלתי צפויה בצריכה הפרטית בארה"ב החזירה את החששות כי המשבר עדיין רחוק מסיום. מימושים על-רקע עליות השערים במהלך שלושת השבועות האחרונים לא סייעו לאווירה השלילית והמסחר שהסתיים במגמה שלילית סיכם שבוע חיובי בשווקים.
27/03/2009  |  שמואל שוסטר  |   חדשות
בית משפט בוושינגטון חייב את אירן לשלם פיצויים בסכום כולל של 26 מיליון דולר לבני משפחתו של החייל, נחשון וקסמן, שנרצח ב-1994 אחרי שנחטף על-ידי אנשי החמאס.
27/03/2009  |  יואב יצחק  |   חדשות
גופת אשה כבת 35 נמצאה בערב שבת בביתה ברחוב יהודה המכבי באשדוד. גופתה התגלתה בעקבות דיווח אנונימי שהגיע למד"א.
27/03/2009  |  מחלקה ראשונה  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
יוסף אליעז
יוסף אליעז
אין מנוס מלשמור על ערנות, איסוף מודיעין ומלאי מספיק של חימוש, לרבות מטוסים, טילים ותחמושת אחרת כמו גם אמצעים לגיוס מהיר של כוחות מילואים, רפואה וכל שחיוני להגנה
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
ביידן מחצין אינטליגנציה רגשית גדולה (אביגיל..), אך בגלל מחדלו גואה במשמרתו האנטישמיות בקמפוסים    כשיחזרו חטופים, נראה אנשים שבורים גופנית ונפשית; סינוואר ימשיך להחזיק חלק מהחטופים ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il