|
מטוס אייר פראנס מדגם A330[צילום: AP]
|
|
|
|
|
הסוכנות האירופית לבטיחות בתעופה קבעה (יום ג', 9.6.09) כי מטוסים מסוג איירבוס, כולל הדגם שהתרסק לפני כשבוע באוקיינוס האטלנטי, A330, בטוחים לטיסה. עם זאת, מטעמי זהירות, פרסמה הסוכנות עלון מידע המעדכן את הצעדים שיש לנקוט כאשר חיישני המהירות במטוסים אינם פועלים כראוי, זאת לאחר שהועלה החשש כי המטוס של אייר פראנס שהתרסק טס במהירות הנמוכה מן הרגיל, משום שחיישני המהירות שלו, המכונים “pitot probes”, לא פעלו באופן תקין.
השערתם של מומחים, כי ייתכן שנערם קרח על החיישנים בעת סופה כאשר המטוס טס בגובה רב, וכי החיישנים סיפקו מידע שגוי לגבי מהירות המטוס. לכן סברו אולי הטייסים כי עליהם לטוס במהירות נמוכה יותר או גבוהה יותר - מה שעלול היה לגרום לשלד המטוס להתפרק.
חברות תעופה שונות בעולם שלחו מסר לתושבים בדבר בטיחות מטוסיהם, בכללם סינגפור, האמירויות הערביות, וקטאר, המשתמשות כולן בדגם A330. אייר פראנס הודיעה כי מטוסיה מסוג A330 ו-A340 לא יופעלו עד שיותקנו בהם חיישנים חדשים.
באסון של אייר פראנס שהתרחש ב-1 ביוני נהרגו כל 228 נוסעים ואנשי הצוות של טיסת AF447. עד כה נמשו מן המים גופותיהם של עשרים ושמונה.