|   15:07:40
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי

מרכז שלם נגד אמנון אברמוביץ'

תביעת 4 מיליון שקלים פיצוי

מרכז שלם הגיש לבית המשפט המחוזי בירושלים כתב תביעה נגד הפרשן ונגד חדשות ערוץ 2 בעקבות השמצת המרכז ופרסום פרטים מסולפים בטענה שהיה שותף לקשר לפעילות לא חוקית
05/02/2010  |   איציק וולף   |   חדשות   |   תגובות

כשאברמוביץ' משמיץ
דרור אידר
הפרשן מתגלה, פעם אחר פעם, כבעל טור פוליטי מסוים, המנסה באמצעות התחכמויות לשוניות לרכל בפריים טיים על יריביו הפוליטיים בלי שיש באמתחתו דבר זולת לשונו
לרשימה המלאה

איציק וולף
אדלסון דורש מאברמוביץ' התנצלות על ההשמצה

מרכז שלם הגיש תביעה בסך 4 מיליון שקלים נגד הפרשן אמנון אברמוביץ' ונגד חברת החדשות של ערוץ 2. זאת בעקבות דברים שאמר אברמוביץ' לפני שבועיים בתוכנית אולפן שישי ובהם טען כי מרכז שלם שותף לקשר 'הון-שלטון' שבו חברו ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ואיש העסקים והבעלים של ישראל היום, שלדון אדלסון, לפעילות לא חוקית שעוד תונח על שולחנו של היועץ המשפטי לממשלה. בנוסף לתביעה הכספית תובע המרכז גם פרסום התנצלות ברורה על ההשמצות.

"לשון הפרסום, הקשרו, המשתמע והנרמז בו, מייחסים למרכז שלם שותפות מרכזית במזימה הפסולה באופן קיצוני מהבחינה הציבורית והמוסרית. מזימה שהיא גם בלתי חוקית באופן חמור במיוחד. בלשונו של הנתבע, מרכז שלם, לצד מר שלדון אדלסון, ראש הממשלה בנימין נתניהו והעיתון 'ישראל היום', מעורבים ב"קשר הון שלטון שלא היה בתולדות המדינה".

חמור מכך, על-פי הפרסום מיוחסת למרכז שלם פעילות בלתי חוקית מהחמורות ביותר, ובלשונו של הנתבע - "התיק הזה: שלדון, מכון שלם, מכון משלם, ביבי, "ישראל היום", יהיה הכבד בתיקים שיונח על שולחן היועץ המשפטי לממשלה", נכתב בכתב התביעה.

עוד צוין כי אברמוביץ' ועורכי חברת החדשות של ערוץ 2 שירטטו בפרסום את קווי המתאר שבאמצעותם מוצאת המזימה החמורה אל הפועל.

"מדובר בקשר פסול בין מר אדלסון למר נתניהו - קשר של 'הון שלטון', אשר על-פי המשמעות המקובלת של הביטוי מגלם יחסים פסולים דו כיווניים. בעל ההון - מר אדלסון, מממן באופן פסול ובלתי חוקי את פעילויות מר נתניהו. ובתמורה זוכה מר אדלסון, באופן פסול ובלתי חוקי, לטובות הנאה המצויות בידי השלטון. למרכז שלם, על-פי הפרסום, נודעת חשיבות מרכזית בהוצאה לפועל של הקשר הפסול והבלתי חוקי הנ"ל", ציין כתב התביעה.

"הנחת יסוד הנטענת בפרסום היא שמרכז שלם נמצא "בבעלות" מר אדלסון. יתר על כן, על-פי הפרסום מרכז שלם משמש כצינור וככלי המממן את ביצוע מזימת ההון והשלטון הבלתי חוקית והחמורה שרקחו ה"ה נתניהו ואדלסון. מתוקף כך, טענתו של הנתבע היא שמרכז שלם הינו - "מכון משלם". הנתבע אף מחדד ומסביר את "ממצאיו" בלשונו - "ביבי, אני רוצה לערער על אופן מימונך". כלומר, על-פי הנתבעים, מר אדלסון מממן, באמצעות ודרך מרכז שלם, את הפעילויות הפסולות והבלתי חוקיות של מר נתניהו.

על-פי הפרסום, משמש מרכז שלם גם ככלי להערמה על החוק, בכל הנוגע למימון גורמים פוליטיים. בנוסף, על-פי הפרסום, למזימה האפלה והבלתי חוקית ישנם גם תוצרים "שערורייתיים" שיצאו ממרכז שלם - "כולם היו בניו". ובאופן ספציפי, מדובר גם במינויים שערורייתיים שעל-פי הטענה, ביצע מר נתניהו בתפקידו כראש ממשלה. מכל האמור משתמע גם, על-פי הפרסום, שמרכז שלם אינו מוסד אקדמי-מחקרי כפי שהוא מציג את עצמו, אלא מריונטה שנועדה ומתפקדת כמכשיר מגונה לביצוע מעשים פסולים ובלתי חוקיים. כך גם עולה מהפרסום, שהמצג שמציג מרכז שלם בפני הציבור לגבי מהותו, כמוסד אקדמי-מחקרי, הינו כוזב ומניפולטיבי".

מרכז שלם, באמצעות עו"ד נדב העצני ואורית יפת טוען כי כל הפרסומים הנזכרים לעיל והמשתמעים מהם מעוותים, מסולפים ואינם נכונים.

"הפרסום בוצע בזדון, ללא בדיקת העובדות בבסיס הטענות, וללא שנתבקשה תגובתו של מרכז שלם לאמור ולנטען בפרסום. רק בקליפת אגוז ולמעלה מן הצורך לשם כתב תביעה זה, יצוינו מספר עובדות בולטות המשמיטות את הקרקע מתחת לרכיבים המרכזיים העומדים בבסיס הדיבה שבפרסום.

  • אין אמת בטענה שמרכז שלם נמצא בבעלות מר שלדון אדלסון. מרכז שלם אינו נמצא, למעשה, בבעלות איש - מדובר במוסד למחקר וחינוך אקדמי, אשר פועל בו חבר נאמנים, הנהלה, ועדות אקדמיות וכיו"ב וכל אלו מגבשים ומכווינים את פעילותו. מרכז שלם הוקם במחצית שנות התשעים, נבנה, התרחב וצבר מוניטין רב, ועד לשנת 2007 לא קיבל כספים ממר אדלסון או מי מטעמו.

  • מרכז שלם מממן את פעילותו מתרומות ומענקים שמעמידים לרשותו גורמים שונים, בארץ ובעולם. בין אלו, בשנים 2007-9 ניתן למרכז שלם מענק ייעודי על-ידי קרן התרומות של משפחת אדלסון, למכון למחקרים אסטרטגיים שפעל תחת מרכז שלם, לצד פעילותו הנוספת של מרכז שלם.

  • גם בשנים הבודדות בהן ניתן המענק של מר אדלסון, שיעורו נפל בהרבה מכלל המימון שניתן למרכז שלם.

  • מר אדלסון או מי מטעמו לא היו מעולם חברים בחבר הנאמנים ו/או בהנהלה ו/או בוועדות המקצועיות של מרכז שלם. מר אדלסון ו/או מי מטעמו מעולם לא נתנו הוראות ו/או הנחיות למי מראשי מרכז שלם. מעולם לא ביקשו למנות, לפטר ו/או להשפיע על מדיניות מרכז שלם ו/או פעולותיו.

  • אין אמת בטענה, אשר נאמרה במפורש ו/או במשתמע, כאילו מרכז שלם היה מעורב בקשר כל שהוא הנוגע למזימת הון שלטון בלתי חוקית בה מעורב ראש הממשלה - מר בנימין נתניהו, כפי שמשרטט הפרסום.

התובעים גם הפריכו את טענות אברמוביץ' אשר הזכיר ארבעה שמות כמי שהיו קשורים למרכז שלם:

  • מר נתן אשל לא עמד מעולם בקשר עם מרכז שלם.

  • מר מייקל אורן - שגריר ישראל בארה"ב, שימש כעמית בכיר במרכז שלם מאז שנת 1998 ועד למינויו כשגריר. במסגרת זו כתב שני ספרים ופירסם מאמרים רבים. מר אורן לא קיבל שכר או מימון ממכון אדלסון.

  • מר נתן שרנסקי - יו"ר הנהלת הסוכנות, שימש כעמית בכיר במרכז שלם החל משנת 2005, כשנתיים קודם למתן התמיכה עם מר אדלסון.

  • מר משה (בוגי) יעלון - שר בממשלה, שימש כעמית מחקר במרכז שלם מאז שנת 2006, כשנה קודם למתן התמיכה ע" מר אדלסון.

"ממילא, אין ולא היה למרכז שלם כל קשר למינויים של מי מהאדונים הללו במסגרת הממשלה, במנגנון הציבורי ובסוכנות. עוד יודגש כי הטענה שמרכז שלם קשור לפעילות בלתי חוקית כזו או אחרת, מהווה שקר גס וחמור. מרכז שלם פעל ופועל בהתאם לחוק ומקפיד לשמור אף על רוח החוק", לשון התביעה.
תביעה: מרכז שלם נ' אמנון אברמוביץ' וחדשות 2

"חדשות 2 חומקים באופן פתלתל ונלוז"

מרכז שלם ציין בכתב התביעה כי חדשות 2 סירבו לפרסם התנצלות על פרסום הדברים המסולפים ששדרו.

"עו"ד אלון [עורכת הדין המטפלת בפרשה מטעם חברת החדשות של ערוץ 2] הבהירה שהנתבעים אינם סבורים כי הוצאה לשון הרע על ידם בפרסום. כן, הם לא סבורים שנכללו עובדות יסודיות בלתי נכונות בפרסום וממילא אין בכוונתם להתנצל. ב"כ הנתבעים הטעימה גם כי אין בעיה משפטית בפרסום והוא נותר כולו בתחום העיתונאי. לכן – כאשר מערכת התוכנית תתכנס ביום שישי ה-5.2.10 היא תבחן אם "נפלו אי דיוקים" בפרסום, ואם יימצא כי כך, הדבר יצויין במהדורה שתשודר באותו היום", מציין כתב התביעה.

"כאשר נשאלה על-ידי הח"מ האם הנתבעים אינם מחוייבים להציג ולקבל את אישור התובעות, קודם לפרסום, לכל טכסט מתקן, הבהירה ב"כ הנתבעים שהיות ואין מדובר בלשון הרע אין בכוונתם להציג את הנוסח בפני התובעות ואף לא לקבל את אישורן לפרסום. בנסיבות אלו לא נותר למרכז שלם אלא להגיש תביעה זו. התחוור כי לא די שהנתבעים אינם חוזרים בהם, מתקנים כראוי את פרסום הדיבה ומתנצלים כמתחייב, הם מנסים לחמוק מחובתם החוקית והמוסרית באופן פתלתל ונלוז, ובכך מוסיפים חוליה נוספת לדרך חסרת תום הלב והמעוולת בה הם פוסעים החל ממועד הפרסום", נכתב.

פגיעה קשה במהלך גיוס התקציבים והתרומות

כתב התביעה מפרט את הנזק שנגרם למרכז שלם בעקבות פרסומו של אברמוביץ':

"בשים לב למועד ולאופן הפרסום – מהדורת החדשות המרכזית של יום שישי המשודרת בערוץ השני, הפרסום הגיע למאות אלפי בתי אב בישראל. פרסום זה הועצם והתפשט גם בכלי תקשורת נוספים, למשל בעיתון מעריב, ברשת ב' של קול ישראל ובאמצעי תקשורת רבים אחרים. העובדה כי הדיבה נאמרה מפיו של הנתבע – עיתונאי ופרשן בולט בעל מוניטין רב, שיוותה לפרסום אופי רציני ומהימן, ותרמה לחלחול הפרסום לתודעת שומעיו. הוכחה לכך ניתן למצוא, בין היתר, בטור אישי הגותי שפרסם מר יוסי שריד בעיתון הארץ ביום 29.1.10. במסגרת טור זה התייחס שריד לקשר הנטען בין מרכז שלם לבין מר נתניהו כאל עובדה בלתי מעורערת והציג את מרכז שלם כ"בן בית" בלשכת ראש הממשלה", ציינו התובעים.

"על שמו הטוב ועל המוניטין של מרכז שלם הוטל צל כבד, הן בעיני הקהילייה המקצועית עימה הוא עומד בקשר, הן בעיני חוקרים ומלומדים, הן בעיני סטודנטים קיימים ופוטנציאליים המתעניינים בדבר האפשרות ללמוד בו, והן בעיני הציבור הרחב. הפרסום הציג את מרכז שלם כגוף שמתיימר להיות מוסד אקדמי ומחקרי מכובד ומוערך, בעוד שלמעשה הוא אינו כזה אלא מוסד הפועל באופן מגונה ובלתי חוקי. גוף שאין לו קיום וחיות עצמאיים אלא הוא משמש מריונטה בידי בעל הון ופוליטיקאי בכיר, לשם ביצוע פעולות פסולות ובלתי חוקיות. גוף שהשיקולים המניעים אותו אינם אקדמיים אלא פוליטיים/כלכליים-אפלים. חשוב להדגיש את החמור מכל, מרכז שלם הואשם בכך שהוא שותף לקשר פלילי מן החמורים שיונחו על שולחן היועץ המשפטי לממשלה. ממילא, כל אדם שומר חוק נרתע מגוף שכזה", ציינו

לדברי התובעים הפגיעה התדמיתית שנגרמה למרכז פוגעת באופן ממשי במהלך גיוס התקציבים והתרומות שבו נמצא מרכז שלם בימים אלה.

"מטבע הדברים קשה היום לאמוד את היקף הנזק המדויק שנגרם למרכז שלם, ואולם להערכת התובעות מדובר בנזק ניכר ו/או נזק פוטנציאלי ניכר, שרק לאחר שנים ניתן יהיה לאמוד את מלוא מימדיו. לצורך תביעה זו מעריכות התובעות את נזקן בלא פחות מ-4 מיליון שקלים".

תאריך:  05/02/2010   |   עודכן:  05/02/2010
איציק וולף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
תביעת 4 מיליון שקלים פיצוי
תגובות  [ 18 ] מוצגות   [ 18 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אליהו חיים
5/02/10 11:14
2
ישמעאל
5/02/10 11:54
3
דורון צדקה
5/02/10 11:59
4
צבי גלברד
5/02/10 12:02
5
פאני
5/02/10 12:12
6
למה אברמוביץ שותק
5/02/10 12:55
7
ראספוטין בן מדביד
5/02/10 13:04
 
סטאלין
5/02/10 15:20
 
חיים טובים
5/02/10 16:48
8
יודעים כותבים
5/02/10 13:20
9
הזקן מירושלים
5/02/10 13:33
10
ציוני
5/02/10 14:33
11
פאני
5/02/10 14:35
12
אחד העם 1
5/02/10 18:47
13
isadora
5/02/10 21:12
14
חץ
5/02/10 21:44
15
משה, עורך-דין
6/02/10 11:16
16
אבקסיס
6/02/10 17:50
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עיריית תל אביב, בראשה עומד רון חולדאי, מונעת מפקחי חנייה לרשום דוחות חנייה לניידות משטרה החונות בניגוד לדין בעיר.
05/02/2010  |  איציק וולף  |   חדשות
סקר חדש שמתפרסם בעיתון 'הארץ' קובע כי לו היו נערכות הבחירות לכנסת היום ואילו היה משתתף בהן העיתונאי יאיר לפיד היו שוקלים מחצית ממצביעי קדימה השקולים ל-14 מנדטים להצביע עבורו.
05/02/2010  |  איציק וולף  |   חדשות
מזכ"ל האו"ם באן קי-מון אמר (ו', 5.2.10) כי ישראל חוקרת ביסודיות את הטענות שחיילי צה"ל פגעו בכוונה במתקנים אזרחיים ברצועת עזה.
05/02/2010  |  איציק וולף  |   חדשות

לברון שוב פגש את ווייד, ושוב עשה לו בי"ס. קליבלנד הביסה את מיאמי ורשמה ניצחון עשירי ברציפות, כשקינג ג'יימס, כמעט כרגיל, מתקרב לטריפל דאבל. רבע רביעי מצוין סידר לפורטלנד ניצחון דרמטי על סן אנטוניו.


ראש המוסד, מאיר דגן, הופיע ודיבר באופן נדיר בפומבי על אופי פעילות המוסד. בדיון של ועדת גורן הבוחנת את המשך מימון נכי צה"ל שלא נפגעו במהלך פעילות מבצעית בידי מערכת הביטחון הסביר כי כל הכללים שחלים על חיילי צה"ל צריכים לחול גם על אנשי המוסד.
05/02/2010  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
בעיתונים משתקפת לאחרונה איזו לאות, עייפות, תשישות, רחוק ממלחמתיות. והכותרות כאילו כבדו עיניהן טרם נמנום    מעין שקיעה לתוך אפתיה
יוסף אליעז
יוסף אליעז
אין מנוס מלשמור על ערנות, איסוף מודיעין ומלאי מספיק של חימוש, לרבות מטוסים, טילים ותחמושת אחרת כמו גם אמצעים לגיוס מהיר של כוחות מילואים, רפואה וכל שחיוני להגנה
דן מרגלית
דן מרגלית
אם נתניהו אינו כשיר מה זה אומר? שאילו היה צעיר במצבו האישיותי עתה היו דוחים את גיוסו לצה"ל? מונעים את קבלתו ליחידת אבטחה של השב"כ?
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
כחברה עלינו לשנן את שתי הפרשות ולתת להן ביטוי במערכות חיינו היומיומיים, כחברה עלינו לאמץ את התפיסה החברתית וההומנית לפיה כל בני האדם שווים
חצתה את קו האלימות [צילום: קרייג ראטל/AP]
גדי חיטמן
מחאות נגד פעילות צה"ל ברצועת עזה לגיטימיות בשני תנאי יסוד: האחד, שהמוחים מבינים על מה הם מפגינים    סרטונים שהתפרסמו בשבוע האחרון העידו על הבורות בקרב מרבית המפגינים שאין להם מושג מ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il