נשיא לשכות המסחר, אוריאל לין, פנה אל שר התשתיות הלאומיות, יוסף פריצקי, בהצעה לתיקונים בחוק משק החשמל ובפעילות הרשות לשירותים ציבוריים-חשמל. תיקונים אלו חיוניים לדעתי על מנת לתקן עיוותים בניהול משק החשמל, אשר את תוצאותיהם משלם כלל הציבור ובעיקר מגזר המסחר והשירותים".
לדברי לין, במהלך שנת 2002 התייקרו תעריפי החשמל לציבור בכ-24.5% ותעריפי החשמל לצרכני התעו"ז במגזר המסחר והשירותים התייקרו בשיעור ניכר הרבה יותר. הייקור בתעריפים הוא על רקע מיתון כבד, מהקשים בתולדות המדינה.
העלייה החדה בתעריפים, כותב לין, והירידה בפעילות הכלכלית... גרמו לכך שעלות החשמל היתה לאחת העלויות המכבידות ביותר על עסקים בישראל. הייקור בתעריפים מקומם במיוחד על רקע עליה בשיעור 11% בעלות השכר לעובדי חברת חשמל.
במכתב מנומק כותב עוד לין:
הרשות לשירותים ציבוריים - חשמל הוקמה בשנת 1996 במטרה ליצור מנגנון בקרה ופיקוח על חברת החשמל לתועלת ולרווחת כלל הציבור. אולם, בחלוף שבע שנים ממועד הקמתה, המציאות מלמדת כי היא אינה מגנה באופן מספק על אינטרס הציבור ואינה עומדת בתפקידה מכוח החוק.
בנסיבות אלו אני סבור כי נדרשים מספר שינויים בחקיקה המתייחסים למבנה הרשות וסמכויותיה, כדלקמן:
1. הרחבת הרכב הרשות על דרך צירוף נציגים של המגזר העסקי, הנושאים בעיקר נטל הוצאות חשמל, כחברים בה.
2. הרחבת סמכות הרשות על דרך הוספת סמכות לפיקוח על עלויות השכר של חברת החשמל באופן שימנע העלאות שכר בלתי מוצדקות בתנאי המשק.
3. הטלת חובה מוצהרת על הרשות לקבוע תעריפים בהתאם לעיקרון השוויון על מנת למנוע הפליה בין המגזרים השונים.
4.הטלת חובה על הרשות למסור נתונים ומידע מלא ומפורט לארגוני צרכנים תוך זמן סביר על מנת לאפשר להם לבוא עם הרשות בדין ודברים ענייני ואמיתי.
אני סבור כי תיקונים אלו דרושים על מנת להשיג את היעדים למענם הוקמה הרשות ועל מנת לאזן בין האינטרסים של המגזר העסקי לבין אלו של חברת החשמל - המהווה, כידוע, מונופול מוחלט בבעלות המדינה".