ועדת הכספים של הכנסת תצביע בתחילת השבוע הבא בסוגייה האם להפריט את חברת התעופה הלאומית, אל-על. בדיון על הפרטת אל על בוועדת הכספים, לא נמצא (ה') רוב להפרטה.
יו"ר רשות החברות הממשלתיות, אייל גבאי, הזהיר כי אם אל-על לא תופרט, היא לא תשרוד את החורף הקרוב, בגלל חובותיה הכבדים לבנקים (ובעיקר לבנק הפועלים). יש לציין, כי אם תופרט החברה, היא תחל לטוס גם בשבתות - מה שישפר את מצבה הכספי.
יושב ראש מועצת המנהלים של אל על, מיכאל לוי, אמר כי ההנהלה תומכת בהפרטה, אך גם לאחר ההפרטה תידרש הממשלה לסייע לחברה ולהזרים אליה כספים.
נציגי העובדים הודיעו, כי הם מתנגדים ללוח הזמנים המזורז של שנקבע להפרטה, ומגדירים אותו כ"בלתי הגיוני". העובדים דורשים שלא להתחיל בהפרטה לפני שיסכמו עימם את העניינים הנוגעים לתנאי העסקתם, ובכלל זה את סוגיית הפנסיה.
שר התחבורה, אביגדור ליברמן, אמר שלמדינה אין יכולת לסייע לאל-על, וכי היא לא תוכל לכסות את חובותיה. ליברמן הביע תקווה כי ועדת הכספים תצביע בעד ההפרטה: "לאל על יש שתי ברירות: או הפרטה או כינוס נכסים", אמר ליברמן.
ליברמן המשיל את היחסים בין הממשלה לאל-על ליחסים בין הורה לילד: "הכי קל להיות פופוליסט, אבל לפעמים אין ברירה וצריך לקבל גם החלטות קשות. גם הורה שאוהב את ילדו יודע שאם הוא ירעיף עליו עודף אהבה וחום - זה לא תמיד יפעל לטובת הילד", אמר ליברמן.
"עד כה הלכה הממשלה לקראת אל-על, אולם כל מריחת זמן נוספת שתעכב את ההפרטה - רק תחמיר את מצבה של החברה", אמר ליברמן, והדגיש כי המשבר בשוק התעופה העולמי וביטולי הטיסות למזרח הרחוק בשל מחלת הסארס - מעיבים על מצבה הכספי של החברה.
ליברמן הדגיש, כי קבלת הערבויות מארה"ב מותנית, בין היתר, בהפרטת החברות הממשלתיות.