חבר הכנסת
אלי אפללו (קדימה) טוען כי ערוצי הטלוויזיה המסחריים יצרו קרטל פרסומות. לדבריו, בעת שהוא משלטט בזמן הפרסומות בערוץ 2 או בערוץ 10, לערוץ אחר, הוא רואה שגם בערוץ המתחרה משודרות פרסומות. הדבר קורה בעיקר בשעות צפיית השיא בערבים.
בשאילתה שהגיש לשר התקשורת
משה כחלון, ביקש אפללו לדעת מה בכוונת השר לעשות כדי למנוע מהערוצים לתזמן את יציאתם לפרסומות באופן דומה. כחלון העביר את הפנייה להתייחסותה של מועצת
הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, שהעבירה את השאילתה להתייחסות הערוצים עצמם.
הערוצים בתגובה דחו על הסף את הטענה לתיאום זמני פרסומות, ואף הבהירו כי הדבר עומד בניגוד לאינטרס הכלכלי שלהם. למרבה הפלא, גם הרשות השנייה וגם השר קיבלו את התשובה, ולא הודיעו על בדיקה בלתי תלויה בנושא.
עוד הוסיף השר כחלון בתשובתו לשאילתה – כי "מהרשות השנייה נמסר שהמצב הוא תולדה של אופיו החי של השידור, תחומי תוכן דומים, תחרות ישירה על עינו של הצופה בזמן אמת, ותפישת עולם שידורית ופרוגרמטית" (למה כוונת המשורר??, ע.י.).
"אני מקווה שהדברים נאמרו
בתום לב", אמר ח"כ אפללו. "קשה לי להאמין שבאופן אקראי שני הערוצים יוצאים לפרסומות בדיוק באותו זמן, פעם אחר פעם. אני מציע להגביר את הפיקוח על הערוצים כדי לוודא שיציאה לפרסומות לא תהיה מתואמת, ובכך, למנוע מצב בו הצופה נאלץ לצפות בפרסומות גם כשהוא מחליף ערוצים".
גם המועצה לצרכנות נוטה להסכים עם הטענה לתיאום פרסומות. המועצה רואה את שורש הבעיה בקיומה של הוראה מאסדרת המאפשרת לערוצים סטייה מן העיקרון המגביל את זמן הפרסומות ל-10 דקות לשעת שידור. ההוראה, שנגדה יוצאת המועצה, מאפשרת לערוצים לרכז ביחד את זמני הפרסומת המותרים שבין 20:00 ל-24:00, תוך חריגה ממסגרת עשר הדקות המותרות לשעה. מצב זה יוצר פיתוי לערוצים לרכז את הפרסומות בשעות צפיית השיא, דבר הגורם בין היתר לזמני פרסום תואמים בעיקר בחדשות.
המועצה סבורה כי ריכוז פרסומות בזמן העולה על 10 דקות בשעת שידור גורם לפגיעה בצרכנים, והיא דורשת לבטל את ההוראה המאפשרת זאת. היא סבורה כי לנוכח אופיין של החדשות בישראל, במהדורות החדשות יש לכוון את זמן הפרסומת לפני או אחרי המהדורה, ולא לקטוע את מהלכה.