הרווח הנקי ברבעון הראשון של שנת 2011 של קבוצת וואלה!, המפעילה את אחד מפורטני האינטרנט הגדולים בישראל, הסתכם בכ-322 אלף שקל בלבד לעומת כ-4.8 מיליון שקל ברבעון המקביל - צניחה של 93%. כך עולה (ד', 11.5.11) מדיווח החברה לבורסה.
עם זאת, ההכנסות הסתכמו בכ-49.3 מיליון שקל ברבעון לעומת כ-40.4 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2010 - גידול של כ-22%.
הירידה ברווחיות הקבוצה הושפעה מהפחתת עודפי עלות בגין רכישות שבוצעו וכן מהגדלת הוצאותיה של החברה המופנות להשקעות בתחומי הליבה, ליצירת מנועי צמיחה בטווח הקצר והארוך ומגידול בהוצאות שיווק ופרסום של חברות בקבוצה שהשיקו מוצרים ושירותים חדשים.
בוואלה! מדווחים כי הרבעון האחרון אופיין בהמשך עלייה ברייטינג של האתר, ובמשך הזמן שהגולשים מבלים בו. מנגד, מציינים כי התחרות בתחום התגברה, הן מצד שחקנים גלובליים (כגון פייסבוק - ע.ו.) והן מצד שחקנים מקומיים. הביצועים של וואלה! ברבעון התבססו על גידול במקורות ההכנסה העיקריים של הקבוצה שממשיכה להוביל את שוק האינטרנט בישראל בתחום הפרסום המקוון על אפיקיו השונים, כולל תחום הלוחות, ובתחום הסחר והתיירות.
החברה דיווחה על שיא של צבר הזמנות (במונחי נטו לאחר קיזוז עמלות) של 65.8 מיליון שקל נכון לסוף הרבעון, שיוכרו ברובן כהכנסות במהלך 2011. צבר ההזמנות מהווה גידול של כ-117% בהשוואה לצבר של 30.3 מיליון שקל נכון לסוף הרבעון המקביל אשתקד. צבר ההזמנות של החברה נמצא במגמת עלייה בשלוש השנים האחרונות, הנובעת בעיקרה מגידול בהיקף עסקות הפרסום השנתיות של החברה. בנוסף, תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון הראשון הסתכם בכ-6.7 מיליון שקל. ההון העצמי של וואלה! לסוף 2010 הוא כ-105 מיליון שקל, המהווים כ-32% מסך נכסי החברה.
שלוש רכישות חדשות ודף בית חדש
בתוך כך מודיעה אתמול וואלה! על השלמת רכישתם של שלושה אתרים מקבוצת
אינטרנט זהב: פורטן האינטרנט לדוברי השפה הרוסית zahav.ru, פורטן הילדים טיפו ואתר המשחקים Vgames. רכישת אתרי האינטרנט נועדה להמשיך ולשמר את הרייטינג של אתרי הקבוצה תוך פנייה לקהלי יעד חדשים.
בתקופה האחרונה השיקה וואלה! שורה של מוצרים ושירותים חדשים. בין היתר, השיקה השבוע החברה גרסה חדשה ועדכנית לדף הבית, החושפת פריסת תוכן רחבה לצד כלים ומדריכים המסופקים על-ידיה ועל-ידי חברות-הבת. עמוד הבית שהושק כולל את מנוע החיפוש של גוגל.
מנכ"ל וואלה!, אילן ישועה, מסר בתגובה: "מהלך השקת עמוד הבית החדש עונה על ההתפתחויות המשמעותיות שחלו באינטרנט בשנים האחרונות ומלווה בקמפיין שיווקי. לשמחתנו, גרסתו החדשה של דף הבית הפופולרי של וואלה!, אליו מגיעים כ-5 מיליון גולשים מדי חודש, התקבלה בחיוב הן על-ידי הגולשים והן על-ידי המפרסמים ומשרדי הפרסום".