ועדת הכלכלה של הכנסת דנה הבוקר (יום ד', 18.5.11) בזיהום דלק המטוסים שגרם לביטול ולדחייה של טיסות בנתב"ג ולהפסקת הטיסות הפנים-ארציות מסיבה שטרם ידועה.
מנכ"ל
משרד התחבורה, דן הראל, אמר בדיון כי "הזיהום בדלק לא היה זיהום אורגני, אלא זיהום שכלל בתוכו פיח, סיבי זכוכית וחומרים נוספים. זה לא פטריות שמלבלבות במיכלים או במשהו בצנרת, אלא כנראה נפרץ איזשהו פילטר באיזשהו מקום".
מנכ"ל רשות שדות התעופה (רש"ת), יעקב מור, אמר בדיון: "בואו נשים את זה בצורה מסודרת - נתב"ג לא הושבת ולו לרגע אחד. הכל עבד. היו נחיתות כל הזמן, היו המראות".
מנכ"ל ארקיע, גדי טפר, ציין כי "באותו יום היו יציאות רבות לקראת משחק הפיינל פור. הרבה לחץ הופעל כדי לבצע את הטיסות. אנו ביצענו בכל דרך את הטיסות בעזרת רש"ת והיה מאמץ משותף של רש"ת ושל פז כדי להוציא את הטיסות. הנזקים הם גדולים. בין הנזקים הישירים שנגרמו לנו - הלנת נוסעים בחו"ל, המשך קיום טיסות בינ"ל, עלויות טיסה יקרות יותר".
לדבריו, באילת לא הייתה משאית שתרוקן דלק ולכן מטוסים שנחתו באילת לפני האירוע לא היו יכולים לטוס חזרה. מטוסים שהיו אמורים להמריא משדה דב, לא קיבלו מענה ולכן טיסות פנים-ארציות בוטלו.
קובי זוסמן, מנכ"ל יאט"א: "נדלקה נורית אדומה בכל שדות התעופה בכל העולם, הארגון לא נתקל באירוע בסדר גודל שכזה. אני מציע שהוועדות שיבדקו את האירועים האלה יקחו לעצמן אפשרות להיוועץ במומחים מתחום הדלק".
אריה רודברג, פורום מנהלי חברות התעופה בנתב"ג: לא יכולנו לקבל מידע אמין כדי שנוכל להוציא החוצה. הערכה שלי שאם ב-6 לחודש היינו מקבלים את התוצאות לידיים היינו יודעים איך להמשיך ולטפל באירוע".
ח"כ
נחמן שי (קדימה), חבר ועדת הכלכלה, אמר בדיון: "צריכה ליפול החלטה בקצה הדרך לגבי מי נושא באחריות ומי יפצה. בקצה השרשרת הזאת עומדים אלפי נוסעים ומטענים ומישהו צריך להחזיר את ההפסד, אלא אם יש ביטוח, ולנוסעים אין ביטוח. אי-אפשר להתנער מאחריות. נוסע שמגיע לשדה צריך לדעת שאם הוא לא עולה מטוס יש מי שמטפל בו".
ח"כ כרמל שאמה-הכהן סיכם הדיון ואמר כי "יש תחושה שיותר מדי דברים קורים סביב תחום התעופה בישראל. אומנם אסון אווירי לא קרה, אבל אירע אסון תדמיתי, צרכני, שירותי וכלכלי. ועדת הכלכלה קוראת לוועדות הבדיקה לסיים את עבודתן ולהסיק את המסקנות המתבקשות. הוועדה תקיים דיון נוסף לאחר הנחת המסקנות, ותנסה לגבש יוזמות חקיקה. זה די מביך שמדינה כמו ישראל שמגיעה להישגים כמו פיתוח כיפת ברזל מגיעה למצב שבו אין דלק ראוי למטוסים כדי שיוכלו להמריא".
בעקבות זיהום הדלק הודיעה חברת אל-על לבורסה כי קיבלה בקשה לתביעה ייצוגית על סך 12.5 מיליון שקל, בגין השיבושים בטיסות.