|
טורקיש איירליינס. מכתיבה מדיניות משלה
|
|
|
|
|
התאחדות סוכני הנסיעות הגישה לממונה על הגנת הצרכן במשרד התמ"ת, עו"ד תמר פינקוס, תלונה נגד חברת התעופה טורקיש איירליינס. זאת בעקבות תלונות רבות שהתקבלו בהתאחדות, ומהן עולה כי החברה הטורקית מסרבת להשיב את הכסף ללקוחות שהחליטו לבטל את טיסתם. החברה הטורקית גובה למעשה קנס ביטול בשווי מלא של כרטיס הטיסה.
מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות, יוסי פתאל, ביקש מהממונה על הרשות להגנת הצרכן להורות לטורקיש איירליינס לבצע החזרים מיידיים לכל הסוכנים שפנו בנושא ביטול הטיסה.
לפי חוק הגנת הצרכן, ניתן לבטל טיסות תוך 14 יום מהיום שבו בוצעה ההזמנה, זאת בתנאי שנותרו לפחות שבעה ימים עד מועד הטיסה ובתמורה לקנס של 5% או 100 שקל, הנמוך מביניהם.
במכתב מבהיר פתאל כי "לאור תגובת טורקיש איירליינס, עולה חשש כי סוכני הנסיעות לא יצליחו לעמוד בהוראות החוק היות שבעשותם כן, ייאלצו לממן מכיסם החזרים כספיים גבוהים גבוהים מאוד שיגרמו להם נזק כלכלי אדיר, שתוצאתו במקרים מסוימים מהווה אף איום ממשי לקיומם".