החלטת הבוררות שניתנה אתמול (ג', 11.10.11), על-ידי השופט (בדימוס)
שלום ברנר, למכירת תעודות ההשתתפות של המדינה בכביש 6, קבעה כי השותפות המוגבלת נוי חוצה ישראל היא הזוכה בתעודות.
כזכור, נוי חוצה ישראל הגישה הצעה לרכישת התעודות בסכום של כ-1.4 מיליארד שקל.
כאמור, במסגרת אסטרטגיית ההשקעות של קרן נוי, עומד ביצוע השקעות בתחומי התשתיות הלאומיות והאנרגיה בישראל ומעבר להצלחה במכרז לרכישת 49% מזכויות המדינה בכביש 6, חתמה הקרן על מספר הסכמי עקרונות לביצוע פרויקטים בתחומי התחבורה והאנרגיה הסולארית ונמצאת במגעים מתקדמים לחתימה על הסכמים בפרויקטים נוספים.
משקיעים מוסדיים בולטים
קרן נוי להשקעות בתשתיות ואנרגיה, הוקמה ביוזמת פועלים שוקי הון מקבוצת
בנק הפועלים וקבוצת כלל ביטוח, והושקה בתחילת מאי השנה. הקרן צפויה להשקיע בפרויקטים שונים בתחומי תשתיות, תחבורה, התפלה ומים, אנרגיה ואנרגיה מתחדשת. בקרן השקיעו משקיעים מוסדיים בולטים נוספים לרבות, מנורה מבטחים חברה לביטוח, דש אייפקס, אקסלנס, אלטשולר-שחם, חברת הביטוח אליהו, IBI, קרן השתלמות לעובדים בדירוג המנהלי, ילין לפידות אינפיניטי, הדס ארזים ומספר משקיעים נוספים. מלבד שותפי הקרן, הצטרפו לנוי חוצה ישראל גם הפניקס ופסגות.
יו"ר הקרן, פיני כהן, לשעבר מנכ"ל
אפריקה ישראל, ניהל כמה מפרויקטי ה-BOT הבולטים בישראל. יחד איתו מכהנים כמנהלים שותפים בקרן, רן שלח, שכיהן כשותף בכיר ב-TASC, מנהל אשראי בחטיבה העסקית בבל"ל ויועץ בכיר לממשלה לפרויקטי PPP וגיל-עד בושביץ, ששימש בעבר כמנהל השקעות ריאליות, נדל"ן ואשראי לתשתיות ב"עמיתים" ומנהל פיתוח עסקי בחברה יזמית בתשתיות "אתגל".
בתגובה להודעת הבוררות אמר פיני כהן, יו"ר קרן נוי, אשר הקימה את שותפות נוי חוצה ישראל: "מדובר באחד הפרויקטים החשובים ביותר בתחום התשתיות במדינת ישראל ואבן דרך חשובה בתיק ההשקעות של הקרן. אנו בטוחים כי נוכל לשתף פעולה עם השותפים הקיימים באופן מלא לטובת המשך הצלחת ושדרוג הפרויקט. בהליך הושקעו מאמצים רבים, ידע וניסיון רב ואני מודה למנהלי הקרן רן שלח, גיל-עד בושביץ וליועצי הקרן שעסקו במכרז ימים כלילות".
שלח ובושביץ הוסיפו כי "אנו משוכנעים כי זו העת לאחד כוחות עם השותפים הקיימים כדי להבטיח את הצלחת הפרויקט והמשך צמיחתו".