בקרוב צפויה הממשלה להחליט על מיקומו של שדה-התעופה הבינלאומי השני של ישראל. שר התחבורה ישראל כץ צפוי להגיש את ההמלצות לשרים, כאשר ההכרעה תהיה בין הקמת שדה-תעופה בנבטים שבנגב או במגידו שבעמק יזרעאל.
עם ההחלטה המתקרבת, גוברים הקולות משני המחנות אשר מנסים להשפיע על ההכרעה הסופית. רשות התעופה האזרחית (רת"א) בראשותו של גיורא רום תומכת בהקמת שדה התעופה במגידו. לתמיכתה מצטרף היום (ג', 25.10.11) גם נשיא לשכת המסחר והתעשיה חיפה והצפון ד"ר גד שפר.
במכתב ששלח לשר התחבורה ישראל כץ, קרא ד"ר שפר לשר להמליץ לממשלה להקים את הפרויקט הלאומי בצפון. "החלטה זו היא קריטית לעתידו של הצפון ולכלכלתו. על-פי בדיקות שנערכו בעבר, עתיד שדה תעופה בינלאומי בצפון לחזק את כלכלת הצפון ולספק באזור אלפי מקומות עבודה, לא רק בעבודות ההקמה אלא בעידוד המסיבי לענף התיירות באזור".
מנגד, המועצה האזורית, החברה להגנת הטבע ומשרד הביטחון מתנגדים להצעה. כיום משמש המנחת במגידו בעיקר למטוסי ריסוס ודאונים, וקיים חשש לפגיעה בעמק הירוק ובצביון הפסטורלי של האזור.
בעד הקמת שדה-התעופה בנבטים תומך השר לפיתוח הנגב והגליל,
סילבן שלום. לדבריו, הקמת-שדה התעופה בנבטים אשר יהיה מושתת על המערכות התעופתיות והקרקעיות הקיימות, היא פרויקט ישיר ובר-ביצוע בפרק זמן קצר, אמר. המשנה לראש הממשלה ציין כי מסלול הטיסה בשדה-תעופה בנבטים עומד בסטנדרטים של שדות בינלאומיים ולכן יש צורך בהקמתו של טרמינל נוסעים על-מנת להשלים את המהלך, בעוד שאתרים פוטנציאליים אחרים דורשים עבודת הכנה תשתיתית מורכבת הרבה יותר.
"הקמת שדה תעופה שני בנבטים יהיה פרויקט מחולל שינוי אשר ייצור אלפי מקומות תעסוקה בנגב, יביא לגידול בתיירות ויעודד התיישבות בנגב", הוסיף השר. "אנו פועלים בצעדים משלימים כמו סלילת כביש שש עד צומת שוקת, פרויקט מסילת הרכבת הכפולה לבאר שבע, שדרוג כביש 40 וכביש 23 - כל אלה יביאו לקיצור טווחי הנסיעה מנבטים", הוסיף השר שלום.
מול תמיכתו של השר שלום עומד מתנגד מהותי במיוחד והוא חיל האוויר הישראלי. בצה"ל הביעו חשש כי שדה-התעופה האזרחי שיוקם יפריע לפעילות המטוסים.