|
איסתא. לא אחראית לשיפוצים
|
|
|
|
|
סוכנות נסיעות חייבת לבדוק ולוודא באופן אקטיבי את מצב המלון אליו נשלח הלקוח בעצתה, והאם נערכים בו שיפוצים או קיים בו מטרד העלול לפגוע בהנאתו או בנוחיותו. מידע זה הוא בבחינת מידע מהותי עבור הלקוח ועל הסוכנות להודיע עליו ללקוח בעת ביצוע ההזמנה. כך קבעה (7.11.11) נשיאת בית המשפט לתביעות קטנות בראשון לציון, דפנה בלטמן-קדראי.
בלטמן-קרדאי קיבלה חלקית תביעה שהגיש לקוח נגד חברת איסתא, בעקבות ליקויים שונים להם טען בנסיעתו עם בתו לארה"ב. הטענה העיקרית שקיבלה נגעה לשיפוצים שבוצעו במלונות בניו-יורק ולאס-וגאס בהם שהו התובע, אמנון רבי, ובתו. היא אומרת:
"התובע פנה לנתבעת לקבלת ייעוץ וכי הסתמך על ייעוצה ועל תוכנית הנסיעה שערכה עבורו. על הנתבעת חלה בנסיבות אלה אחריות להתאמת תוכנית הנסיעה לציפיות וכן החובה ליידע ולעדכן את התובע אודות כשלים צפויים בתוכנית, בבתי המלון ועוד, לרבות שיפוצים אשר עשויים לגרום לו להפרעה בעת שהייתו. על כן, טענת הנתבעת לפטור מאחריות בהסתמכותה על מעמדה כמתווך בין התובע לספק בחו"ל - נדחית.
"...חובת גילוי המידע כוללת בהכרח גם את החובה לבדוק מידע רלוונטי, והנתבעת אינה יכולה להתגונן מפני תביעה בעניין אי נוחות אשר ניתן היה לצפותה בטענה כי לא קיבלה מהמלון ידיעה אודות אי הנוחות הצפויה. על הנתבעת חובה לבדוק ולוודא באופן אקטיבי את מצב המלון אליו נשלח הלקוח, בעצתה, והאם נערכים בו שיפוצים או קיים בו מטרד העלול לפגוע בהנאתו או בנוחיותו. מידע זה הוא בבחינת מידע מהותי עבור הלקוח ועל הנתבעת להודיע עליו ללקוח בעת ביצוע ההזמנה".
איסתא טענה, כי סיפקה לרבי שירותי תיווך עם ספקי תיירות בחו"ל, וכי היא פטורה מאחריות לגבי תקלות ושינויים במועדי הטיסות ולגבי מצב המלונות, שיפוצים הנערכים בהם ותקינותם. כן טענה, כי תניות פטור אלה מצוינות בטופס תנאי ההזמנה עליו חתם רבי. בלטמן-קרדאי קובעת בנוגע לטופס זה, כי תניית הפטור "אינה סבירה, מקפחת ונעדרת תוקף משפט". איסתא חוייבה לפצות את רבי ב-2,400 שקל.