|
גידול שנתי של 5% בתנועת מטוסי הנוסעים [צילום: AP]
|
|
|
|
|
חברת בואינג צופה כי במהלך עשרים השנים הבאות יוכפל צי המטוסים בעולם ויגיע ל-34,000 מטוסים בשווי של 4.5 טריליון דולר.
"שוק התעופה הגלובלי רחב, עמוק ומגוון יותר מבעבר", אמר רנדי טיסת', סגן נשיא לשיווק בקבוצת התעופה האזרחית של בואינג. "השוק הוכיח כי הוא יכול לעמוד באתגרים הקשים שעמדו בפניו בשנים האחרונות ןאף להאיץ את קצב הייצור של מטוסים חדשים".
בואינג צופה גידול שנתי של 5% בתנועת מטוסי הנוסעים ו-5.2 בשינוע מטענים במהלך עשרים השנים הקרובות. שוק המטוסים צרי הגוף הכולל את מטוסי הבואינג 737 מהדור החדש ומטוס ה-737 MAX העתידי, ימשיך לגדול משמעותית. שווי המטוסים רחבי גוף החדשים דוגמת הבואינג 747-8, 777 ו-787 דרימליינר בעשרים השנים הבאות יגיע לכ-2.5 טריליון דולר כש-40% מהביקוש יגיע מחברות תעופה באסיה.
הגורם לגידול - צמיחת השווקים בסין ובהודו
לטענת גורם עיקרי לגידול במסירות מטוסים חדשים בעשרים השנים הקרובות הוא צמיחת השווקים בסין, בהודו ובכלכלות מתעוררות אחרות. חברות התעופה המציעות טיסות זולות מעלות את כמות הנוסעים וצומחות מהר יותר מהשוק כולו. בנוסף קיים ביקוש חזק להחלפת מטוסים ישנים וזוללי דלק. החלפת מטוסים ישנים מהווה כ-41% מצפי מסירת מטוסים חדשים בעשרים השנים הבאות.
בבואינג צופים כי שוק המטוסים החדשים יהיה מאוזן יותר גיאוגרפית בעשרים השנים הבאות. אסיה פסיפיק, כולל סין, ימשיכו להוביל במספר הכולל של מסירות מטוסים חדשים: אסיה פסיפיק - 12,030 מטוסים חדשים; אירופה - 7,760 מטוסים חדשים; צפון אמריקה - 7,290 מטוסים חדשים; אמריקה הלטינית - 2,510 מטוסים חדשים; המזרח התיכון - 2,370; רוסיה ומדינות האזור - 1,140 ואפריקה עם 900 מטוסים חדשים.
"לא יאומן עד כמה השתנתה התעבורה האווירית מאז 1977, השנה בה טסתי לראשונה", אמר טיסת'. "שוק התעופה העכשווי הוא חיוני לעסקים, משמש גם להנאה ומסייע לחבר משפחות ואנשים. ככל שהשוק ימשיך לצמוח, ובמיוחד בשווקים המתעוררים, מחיר הטיסה יהיה שווה יותר ויותר לכל נפש".