ל-75% מהחברות ברחבי אירופה אין הליך לבחינת הסיבות לכשלון פרויקטי מיחשוב. כך עולה מסקר חברת התוכנה בורלנד שנערך בקרב 450 ארגונים בשש מדינות באירופה.
המחקר בוצע בקרב מנהלי טכנולוגיית מידע, מנהלי פרויקטים ומפתחים שהשתתפו בסדרת סמינרים של חברת התוכנה בורלנד על ניהול מחזור חיי יישום (ALM) בפיתוח תוכנה שהתקיימו ברחבי אירופה ובישראל.
מבין 450 הנסקרים, רק 18% ציינו, כי מרבית הפרויקטים עליהם עבדו אי-פעם עמדו בלו"ז ובתקציב. 80% מהמשיבים ענו, כי 10%מהפרויקטים ננטשו לחלוטין.
מהסקר עולה עוד, כי יותר מ-60% לא גיבשו תהליך פיתוח, ויותר מ-50% אינם חושבים שתהליך הפיתוח עמד בציפיותיהם.
הסיבות הנפוצות ביותר לכשלון שצוינו, היו הגדרה גרועה של דרישות בתחילת הפרויקט וחוסר יכולת לנהל ביעילות דרישות משתנות לאורך מחזור חיי הפרויקט.
"ברור כי הגדרה גרועה של דרישות וניהול גרוע של שינויים הם שורשי כשלון פרויקטים, והנם תוצאה ישירה של כשלון מרבית החברות להטמיע תהליך פיתוח פורמלי. כדי להביא את סיכויי ההצלחה שלהם למקסימום צריכים ארגונים להשתמש בסביבה משולבת המנהלת את כל מחזור חיי הפרויקט, ומבטיחה כי קווי התקשורת בין מנתח מערכת, מפתח ולקוח יהיו הרבה יותר שקופים. מדובר יותר במניעה מאשר בריפוי", אמר פרי גונן, מנכ"ל קומפרייס מקבוצת מטריקס, נציגי בורלנד בישראל.
"העובדה המצערת היא, שפרויקטים העומדים בזמן ובתקציב הנם היוצא מן הכלל במקום הכלל. לרוב המכריע של מחלקות IT אין נוהל ניתוח לבחינת הסיבות לכישלון, כדי להבטיח שהלקחים יילמדו. נראה כי מרבית התעשייה נמצאת בשלב הכחשה קולקטיבי, ומבט נכון על תהליך הפיתוח יוכל לרפא הרבה מהבעיות", ציין גונן.