|
נתב''ג. לתאם מראש את הבידוק הביטחוני [צילום אילוסטרציה: AP]
|
|
|
|
|
יו"ר לשכת המסחר ישראל-יפן ואיש עסקים המייצג חברות יפניות בישראל הגישו תלונה על רשות שדות התעופה. תלונתם נסבה על הבידוק הביטחוני שנעשה בנמל התעופה בן-גוריון לאורח מיפן שהוזמן לישראל במסגרת הפעולות לקידום הסחר בין ישראל ליפן. הבידוק הביטחוני ארך שעה ארוכה וכלל בדיקה גופנית וחיפוש יסודי בכליו של האורח.
המתלוננים טענו כי אנשי עסקים יפנים רבים מקבלים יחס דומה, וכי בשל כך הם נמנעים מלבקר בארץ ומצמצמים את הפעילות העסקית שלהם עם חברות ישראליות.
בפגישה שהתקיימה בסיוע מגשרת מנציבות תלונות הציבור, שבה השתתפו המתלוננים ונציגי חטיבת הביטחון, תיארו המתלוננים את פעולותיה של לשכת המסחר ישראל-יפן ואת הקשיים שחווים אורחים מיפן בשל הבידוק הביטחוני בכניסה לישראל וביציאה ממנה. נציגי חטיבת הביטחון הסבירו כי אפשר לדווח מראש ליחידת המוקדן של החטיבה על אנשי עסקים המגיעים לישראל, וכי לאנשי עסקים שמדווח עליהם ניתן סיוע בתהליך הבידוק הביטחוני בנמל התעופה בן-גוריון.
בפגישה סוכם כי המתלוננים יקבלו את פרטי ההתקשרות עם יחידת המוקדן, וכי הם יוכלו למסור את הפרטים לחברות הנמצאות בקשרי עסקים עם לשכת המסחר, על-מנת לייעל את תהליך כניסתם של אנשי עסקים מיפן לישראל ואת יציאתם ממנה.