|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

יו"ר הכנסת ביום השנה להינתקות:

"טרגדיה לאומית שלא באה לקיצה"

לוין: הגירוש היה איוולת מדינית וחרפה מוסרית כלפה: מאמין שנשוב לגוש קטיף שלח: יצאנו מחבל ארץ כבוש ומלא משטמה מצנע: לפעמים צריך לקטוע אבר חשוב בגוף כדי להתקיים פייגלין: ראינו מה קורה כשהחוק הופך למוסר
02/07/2013  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 19   |   תגובות
אדלשטיין. גלות בארצנו [צילום: ארטיום דגל]

מליאת הכנסת ציינה (יום ג', 2.7.13) שמונה שנים לפינוי יישובי גוש קטיף. הדיון התקיים ביוזמת ח"כ יריב לוין (הליכוד-ביתנו).

יושב-ראש הכנסת יואל אדלשטיין פתח את הדיון: "מותר לנו לחלוק על תוצאות הגירוש מגוש-קטיף. אבל המחזה הנורא של בני עמנו היוצאים לגלות בארצם ומפונים מביתם היה קשה לכל מי שראה אותו ולקח בו חלק. מפנים ומפונים בכו אחד בזרועות השני. חיילים ותושבים עמדו אחד מול השני, ביחד עם השני, כשמעליהם מרחפת התודעה לעשות הכול, כדי שמדינת ישראל לא תדרדר לאלימות פנימית, יד איש באחיו. כחבר-כנסת, העתקתי את דירתי בימי הפינוי לגדיד שבגוש קטיף. בחרתי להיות עם התושבים במלחמתם, רציתי להיות אתם בכאבם, במחאתם, בצרתם.

"ביד אחת לחמתי נגד הגירוש, וביד שנייה ריכזתי בעבור המתיישבים את הטיפול בחוק פינוי-פיצוי. אינני מציין זאת כהתרסה. אני באמת סבור שמדובר בטרגדיה לאומית, טרגדיה שעדין לא באה לקיצה".

ח"כ יריב לוין (הליכוד ביתנו), שיזם את הדיון אמר: "הגירוש היה איוולת מדינית וחרפה מוסרית. מבצע אנטבה מסמל דבקות במטרה, ומול זה - הצד השני של הקשת - אבדן הדרך המוחלט, החולשה, הרפיסות, העליבות והאופן שבו שכחנו את היסודות לקיומנו כאן. החרפה המוסרית הזאת אסור שתישאר זיכרון רחוק, אנחנו חייבים לזכור ולהזכיר אותה. מי שהאמין שאפשר לשבת בחברון ולשבת בירושלים - טעה, ומי שמאמין שאפשר לגרשנו מחברון, מירושלים ומשילה שלא ישלה את עצמו לרגע שחרב הגירוש לא תרדוף אותו עד קצה תל אביב. אנחנו שומעים את השיח הפוסט ציוני המזויף שיוצא מבית המשפט העליון והנה כאשר מגרשים אנשים מביתם ללא מקום מגורים, ללא חינוך וללא טיפול - כל הדרישות והבקשות נעלמות כי צריך לגמור הכל מהר כדי שהמחטף יסתיים".

ח"כ זבולון כלפה (הבית היהודי), ממפוני הגוש אמר: "לפני שמונה שנים אמרו לנו שמטרת התוכנית להביא למציאות דמוגרפית וביטחונית טובה יותר. כל אותן הנחות יסוד קרסו אחת לאחת. אני מרגיש כמו במלחמת יום הכיפורים - כל מה שמכרו לנו והסבירו לנו - הכל קרס. במצבים האלה עלינו לעמוד ולומר בקול חד וברור- כל הארץ שלנו. לאחר 2,000 שנות גלות, אין לי ספק שאנחנו עוד נשוב - זה יקח עוד קצת זמן אבל נשוב. מהגירוש מגוש-קטיף למדתי כלל-כשכל התקשורת הולכת לצד אחד אני אוטומטית הולך לצד אחר - בתוכנית ההינתקות כל התקשורת הייתה מגויסת ליישום התוכנית. זו דמוקרטיה? לא פלא שהתקשורת קורסת".

ח"כ עפר שלח (יש עתיד): "ההינתקות הייתה אירוע לאומי רב לקחים. ההינתקות הוציאה אותנו מחבל ארץ כבוש ומלא משטמה. ההחלטה לסגת ממנו הייתה מבורכת, אך נפלה באופן שרירותי וללא הכשרת לבבות. ראש הממשלה שרון לא טרח לפרט את חזונו, ויוקרתו של צה"ל שבמשך שנים נעשה בה שימוש לא ראוי כדי להכשיר את מלאכת הכיבוש, נפגעה בעת הפינוי. העוצמה הדמוקרטית הטבועה בנו גרמה לשלטון לממש את תוכנית והוכיחה שלמנהיג יש את הכוח לבצע ולהכריע. כל רואי השחורות שדיברו על קרע בלתי ניתן לאיחוי, התבדו ויתבדו גם בעתיד".

ח"כ דב חנין (חד"ש): "צריך לפנות התנחלויות, אבל לא תמכנו בהינתקות כי מעולם לא חשבנו שהסכסוך ייפתר במהלכים חד-צדדים של הינתקות. מול הדרך החד-צדדית תמיד הצגנו דרך של הידברות. אנחנו משוכנעים שאפשר להגיע להסכם כי לשני העמים יש אינטרס להגיע לכזה. מול האופק החסום אנחנו מציעים אלטרנטיבה של הידברות לשלום והיענות ליוזמת השלום הערבית". הוא התייחס לכפריי דרום הר חברון שמפונים מבתיהם כדי לפנות שטח צבאי גדול יותר בטיעונים ביטחוניים, אך בפועל לטובת הרחבת התנחלויות. "מי שחש בכאבם של מפוני גוש קטיף חייב לחוש בכאבם של תושבי דרום הר חברון".

ח"כ אברהם מיכאלי (שס): "בבית הזה כל המפלגות השתכנעו מכך שהפיצויים לא ניתנו ושהעוולות עדיין לא טופלו. אנחנו צריכים לא רק להסתכל על מה שקרה, אלא להסיק את הלקחים האידיאולוגיים ופוליטיים לפני פעולות עתידיות".

ח"כ איתן כבל (העבודה): "מדינה ריבונית לא יכולה בשום פנים ואופן להתנהל כפי שאנחנו מתנהלים. חובתה של מדינה כשהיא מקבלת החלטה, לעשות את הדברים עד סוף נכון. המקרה של גוש קטיף הוא דוגמה להתנהלות רעה. ממשלות ישראל לא מקיימות את אשר התחייבו ואת אשר מוטל עליהם. אני תולה תקוות גדולות שהממשלה תיתן לשר אורי אריאל את כל הכלים כדי לסיים את סיפור הזה. אני מקווה שממשלות ישראל לא תחזורנה על הסיפור של הינתקות חד-צדדית. אני רוצה שנגיע עם אויבינו להסכמות גם אם זה עושה את החיים קשים".

השר אורי אריאל (הבית היהודי): "בעזרת השם נזכור ונחזור. נמאס לנו להגיד לכל אלה שהצביעו בעד התוכנית - אמרנו לכם! היו פה רבים וטובים שהצביעו בעד. מה לא הבנתם? שאם עוזבים את ציר פלדלפי יהיו רקטות על תל אביב? שירו קסאמים על כיסופים? מי שלא הבין שיהיו גראדים על אשקלון שיקום. אתם שותקים ואין כמעט אחד שיודה סליחה טעיתי. רק תקומו ותבקשו סליחה מהילדים, מהזקנים. תסיקו מסקנות להבא. יש שעדיין לא למדו ומנסים למכור לנו את כל האשליה של שתי מדינות לשני עמים ושמדינה אחת מהירדן עד הים הם סיפורי מעשיה - כך אומר האזרח מס' 1. הסיפור של שתי מדינות לשני עמים הוא הסיפור סבתא הכי גדול עלי אדמות. אני מציע לכולם לא לחזור על טעויות שעשינו.

"אני אוריד את הצמיד הכתום איתו אני הולך במשך שמונה שנים, כשאדע שאחרון המפונים הגיעו לבית קבע. מעל הבמה הזאת אני נשבע לעשות כל מאמץ כדי לפתור את הבעיות של המפונים. לא אוכל לעשות זאת לבדי ומקווה שהממשלה תעשה מאמץ נוסף לעזור בחודשים הקרובים. הוספנו תקציבים אבל אין דיי בכך. חסר עוד הרבה תקציב, אבל בעיקר חסר החיבוק חם של כולנו. כדי שלא נגיע לקרע בעם ולריב אחים יש צורך אמיתי לחוקק את חוק משאל העם- זה נכון, ראוי, צודק ויהודי. מי שמתנגד לכך עושה את זה משיקול פוליטי".

ח"כ שמעון אוחיון (הליכוד ביתנו): "היום כשאנחנו רוצים לבחון את המעשים אנחנו רואים שיש כאן עדיין מהלכים חוזרים ונשנים של דה-לגיטימציה, כפי שנעשה למפוני גוש קטיף. מי שממהר לעשות דה-לגיטימציה למתיישבים ביהודה ושומרון אינו רואה שהוא שותף למסע כולל לדה-לגיטימציה של מדינת ישראל יחד עם אויביה ושונאיה".

<ח"כ עמרם מצנע (התנועה): "מצאתי לנכון להיות ביישובי עזה בתקופה הפינוי כדי להיות ביחד לדבר ולשמוע ולנסות לחוות את החוויה שעברו תושבי עזה. כל אחד מאיתנו צריך להצדיע להישג המדהים של יישובי עזה שהפכו שממה ומדבר לגן פורח. אני מסכים עם איתן כבל שממשלות ישראל בסופו של דבר הוציאו הון עתק ואילו היו מתכננים כהלכה היה אפשר להגיע למציאות אחרת לגמרי ביחס של כבוד והערכה למתפנים מרצועת עזה. אני חלוק על מה נכון למדינת ישראל ואין פה רשעים וטובים, אין פה אנטי ציונים וציונים. נלחמתי לא פחות ולא יותר מהאנשים שנמצאים כאן ואני חרד למדינת ישראל לא פחות ממי שמגדיר עצמו במחנה הלאומי. אנחנו חלוקים על איך אנחנו רוצים לראות את החברה הישראלית. בסופו של דבר אני לא מצטער לרגע אחד על זה שאנחנו לא נמצאים ברצועת עזה וכל מי שחושב שנחזור לשם ושנצליח לקיים את מדינת ישראל מבלי שנידרש פעם נוספת להחלטות טרגיות, טועה. לפעמים צריך לקטוע אבר חשוב בגוף כדי שהגוף ימשיך להתקיים. אני מציע שנזכור ונבין שההחלטות הקשות עדיין לפנינו".

ח"כ משה פייגלין (הליכוד ביתנו): "הארץ הזאת היא שלנו ורק שלנו. אנחנו נחזור לירושלים ונחזור להר הבית כי את הארץ הזאת נתן לנו הבורא וכל ניסיון להתחמק מהבשורה שלנו כאומה יוביל לחורבן. גם גירוש גוש קטיף וגירוש ימית, שאליהם התנגדתי הובילו לאסון, אבל בעיני על-אף שהתנגדתי להסכם קמפ דיוויד, הוא היה לגיטימי. ההינתקות הייתה גניבת דעת מהסוג השפל ביותר. בגוש קטיף ראינו מה קורה כשהחוק הופך למוסר. כל מי שלא הבין שישנם חוקים ומצבים שבהם אסור לציית לחוק יש לו חלק באותם טילים שנוחתים היום על תל אביב ועל סימן השאלה על עצם הלגיטימציה לקיומה של מדינת היהודים".

תאריך:  02/07/2013   |   עודכן:  02/07/2013
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהים צרצור   אברהם מיכאלי   אברהם (אבי) וורצמן   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איילת שקד / Ayelet Shaked   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן כבל / Eitan Cabel   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אליהו ישי   אמנון כהן   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריאל שרון / Ariel Sharon   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דב חנין / Dov Hanin   דב ליפמן   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זבולון כלפה   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנא סוייד   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלב אבו-עראר   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יאיר שמיר / Yair  Shamir   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יעל גרמן / Yael  German   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת קריב   יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch   יצחק הרצוג   יצחק וקנין   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל חסון   ישראל כץ / Israel  Katz   כרמל שאמה-הכהן   לימור לבנת / Limor  Livnat   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מוחמד ברכה   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מיקי רוזנטל   מירב בן ארי / Merav Ben Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מסעוד גנאים   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה מזרחי   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משה זלמן פייגלין   משולם נהרי / Meshulam Nahari   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   נסים זאב   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סתיו שפיר / Stav Shafir   עדי קול   עוזי לנדאו / Uzi  Landau   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עמרם מצנע   עפו אגבאריה   עפר שלח / Ofer  Shelah   פניה (פאינה) קירשנבאום   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רונן הופמן   רות קלדרון   רינה פרנקל   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שמעון  אוחיון   שמעון סולומון   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"טרגדיה לאומית שלא באה לקיצה"
תגובות  [ 6 ] מוצגות   [ 6 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
פי אל קביני"
2/07/13 20:54
2
ירון זכאי 1
2/07/13 21:01
 
צנחן
2/07/13 22:33
3
מיכל מירושלים
2/07/13 22:24
4
יעקב יעקב
2/07/13 23:12
5
פלא יועץ
3/07/13 07:06
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 19
ועדת הכספים אישרה (יום ג', 2.7.13) את הצו להעלאת מסי הקנייה על סיגריות, סיגרלות ומוצרי טבק. האישור ניתן בתוך המסגרת של 60 יום בהם נדרש לאשר את הצו שנחתם ע"י שר האוצר יאיר לפיד, עוד בראשית חודש מאי האחרון. עתה, הצו יעלה לאישור מליאת הכנסת בשבועות הקרובים על-מנת להופכו לצו קבוע.
02/07/2013  |  עופר וולפסון  |   חדשות
מליאת הכנסת אישרה (יום ב', 1.7.13) את הודעת הממשלה על רצונה להחיל דין רציפות על הצעת חוק לשידורי חסות בגלי צה"ל שהגישה הממשלה. בכך נדחה ערעורן של סיעות העבודה, מרצ, רע"מ-תע"ל-מד"ע, חד"ש ובל"ד.
02/07/2013  |  עידן יוסף  |   חדשות
לאזרחים אומרים ש"חוק זה חוק, וחייבים לקיימו בכל מצב", ולפעמים - בעיקר כשמדובר במשרדי הממשלה עצמם ובחובה לשלם הרבה כסף - מתחילים התירוצים וההתחמקויות. כבר לפני שבע שנים החליטה הממשלה כי כוחות הביטחון ישלמו אגרות-שימוש בתדרים. לצה"ל ולמשטרה אפילו הובטח כי הם יקבלו מהמדינה תקציב-מוגדל עבור התשלום - שממילא יחזור למדינה. התקציב כמובן גדל בשנים שחלפו - אך צה"ל והמשטרה מסרבים לשלם.
01/07/2013  |  עידן יוסף  |   חדשות
בהשתתפות מאות מאנשי ההתיישבות החקלאית מכל רחבי הארץ, חברי כנסת מהקואליציה ומהאופוזיציה, שר החקלאות יאיר שמיר, שר הכלכלה נפתלי בנט, שר הבינוי והשיכון אורי אריאל וראש האופוזיציה ח"כ שלי יחימוביץ', הושקה השדולה החקלאית בכנסת.
01/07/2013  |  עידן יוסף  |   חדשות
"חברי לסיעת שס, אין לכם בושה? אתם לוקחים כסף של ילדים אוטיסטים? אתם לוקחים כסף של ילדים עם תסמונת-דאון, ואחרי זה אתם עומדים כאן על הפודיום ואתם מדברים על קיצוץ? אתם משלמים ל-1,600 זוגות נשואים בתוך הרשת, אתם מעבירים כספים מבית-ספר לבית-ספר, אתם מייצרים מצב שבו חשבת הרשת משלמת משכורת לבעלה, שלא עובד – ואתם רוצים לעמוד כאן ולהטיף לממשלה שלנו על כך שהיא מקצצת בתקציבים שמיועדים למקורבים?!" – במילים אלה תקף (יום ב', 1.7.13) שר החינוך שי פירון את אנשי שס במליאת הכנסת.
01/07/2013  |  עידן יוסף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   כנסת 19  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   תוכנית ההינתקות  /  מי ומי  
הפרקליטות לבג"ץ: חוק משאל העם - תקין  /  איתמר לוין
הח"כים אישרו העלאת תקציב הכנסת ב-11%  /  עופר וולפסון
ארדן נגד כ"ץ: "נוהג כקוזאק נגזל"  /  עידן יוסף
הסיוע לדירות: מהומה על לא דבר  /  אלעזר לוין
גם עדות לליברליזם המופרך של השמאל  /  יוסי ברנע
ככה מאבדים מנהיגות  /  סופיה רון מוריה
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il