|
תאונת אופניים [צילום ארכיון: פלאש 90]
|
|
|
|
|
בשבעת החודשים הראשונים של שנת 2013 נפגעו 177 רוכבי אופניים בתאונות דרכים - עלייה של יותר מ-20% ביחס למספר הנפגעים בתקופה המקבילה אשתקד, שבה נפגעו 146 רוכבים. כך עולה מנתוני עמותת "אור ירוק" המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.
עוד עולה מהנתונים, כי בכל שנה נהרגים בממוצע כ-15 רוכבי אופניים בתאונות דרכים, וכ-90 נפצעים קשה בממוצע. בסך-הכל נפגעים בממוצע בכל שנה בממוצע כ-350 רוכבים אופניים בתאונות דרכים (2013-2003). מתחילת שנת 2013 נהרגו שבעה רוכבי אופניים בתאונות דרכים. (הנתונים נכונים ל-8.9.2013).
החודשים ספטמבר ויוני, הם החודשים הקטלניים ביותר עבור רוכבי האופניים, כאשר משנת 2003 נהרגו בכל אחד מהחודשים הללו 19 רוכבים. באופן כללי רוב הנפגעים וההרוגים נפגעו בכבישים העירוניים.
באור ירוק אומרים כי בשנים האחרונות גדל באופן משמעותי מספר האופניים החשמליים והקורקינטים וגם בתחום הזה החוק פרוץ. בחודש מרס 2011 הסתיימה הוראת השעה אשר הסדירה את התקנות. מעל שנתיים וחצי אין תקנות ואין אכיפה. בפועל ניתן לראות כי חנויות רבות משדרגות אופניים חשמליים וקורקינטים לכלים שמגיעים למהירויות של 70-60 קמ"ש.
בכ-30% מתאונות האופניים מתרחשות פגיעות ראש. חבישת קסדה - שומרת הראש של רוכבי האופניים - מפחיתה את הסיכון לפגיעת ראש בכ-80%. הקסדה יוצרת שכבת הגנה נוספת לראש ולמוח, סופגת את עוצמת המכה ומפזרת אותה על פני הקסדה.