|   15:07:40
  נסים גבאי  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

לעשות מעשה קיצוני להפחתת הקטל בדרכים

החכמולוגים ימשיכו לטעון שאין בישראל תשתיות ראויות לנהיגה, למרות שהם יודעים שבמדינות עם כבישים מימי הביניים אחוז ההרוגים בדרכים קטן באלף מונים מכאן בארץ הקודש. אחרים יאשימו את מזג האוויר, הציפורים, החושך, האור... ורק יחידי סגולה הבינו ומבינים שהכל מתחיל ונגמר בקרצייה היושבת מאחורי ההגה
18/08/2013  |   נסים גבאי   |   מאמרים   |   הקטל בדרכים   |   תגובות
מכת מדינה [צילום: פלאש 90]

אכתוב לכם על המצב כיום בדרכים. נתחיל בתשתיות שכולם אוהבים לשדרג: חייבים להוציא אותן מסדר היום ומבזבוז המיליארדים שכעת, אחרי עשרות שנים, אפילו אתם החיים ולבטח המתים מבינים שזה היה לריק. על אותן תשתיות פאר נעים נהגים שכמעט כל שני איננו יודע לנהוג. לנהוג עם כל תקנות התעבורה המפוארות ולראות את דרך נהיגתם של ההמונים, מוציאים כל בר דעת מדעתו.

כאשר ממתינים לשוטר שיעשה אכיפה וסדר, מתכוונים לבואו של המשיח כדבר ודאי ואמיתי יותר. השוטר ימתין לך בפינה חשוכה, תרתי משמע, למשימתו כשהוא אוחז באקדח הלייזר במקום הכי בטוח להגברת המהירות – והנה לכם דוח הכנסה לקופת האוצר של לפיד ששואל כל הזמן איפה הכסף. רוכבי האופניים ימשיכו להיקטל בדרכים כי לימדו אותם לרכוב בצד ימין של הכביש ולבטוח בנהגים מאחוריהם שלא יקטפו להם את חייהם. אפילו בן של שופט נקטל כך, ועדיין אין שינוי. חלם היא אוניברסיטה לעומת מדינה לא מתוקנת כמו ישראל שמאוד קשה לממסד לשנות את חוקי המוות ולעבור לרכיבה מול כיוון התנועה – בדיוק כפי שמורים להולך רגל בצידי הדרכים.

הצופר משמש לרוב הנהגים כחלק בלתי נפרד מהנהיגה הסטנדרטית. הצפירה באה כדי ללמד את הנהג האחר לנהוג. הצפירה נועדה כדי לזעזע את אמות הסיפים בשכונה רדומה בה תינוקות נמים בשלווה... עד שהגיע הנהג שהצופר עדיף לו על כל פעולה אחרת אפשרית. קח מהנהגים את הצופר, והרכב שלהם נשלח לגריסה. מה יעשו בלעדיו?

בכל המצב האנדרלמוסי הזה נכנסות אלינו לא עלינו תאונות הדרכים. מי בכלל צריך אותן? הרי אף אחד לא תכנן בבוקר להיהרג בערב. אבל מה לעשות? התאונות כאן איתנו, וכנראה שלאף אחד אין כוונה להעיף אותן לכוכב אחר. אם כך, מה נשאר? לנתח אותן. איך? למומחים במשרד התחבורה, המשטרה ואור ירוק שהפך חלק מעצבן מהממסד – פתרונות. אם קורית תאונה בין רכב פרטי ומשאית... ועוד תאונה זהה... מיד קמים על המשאיות ומבררים מדוע בכלל הן נעות על הכבישים בו אנו עם הפרייבטים מתנועעים הלוך ושוב. מה המזל של נהגי המשאיות? שיש עוד קבצי תאונות כמעט זהות במרכיביהן, ושם כבר מעורבים אופנועים. הו, את זה הכי קל לפתור: האופנוענים נוהגים בפזיזות ולכן הם מהווים גורם סיכון מיוחד בדרכים. באחת היציאות האומללות הללו תפסו טרמפ חברות הביטוח והעלו באחוזים ניכרים את תשלומי ביטוח החובה... עד שהזעקה של הרוכבים הסיטה את רוע הגזירה והמצב חזר לקדמותו במחירי ביטוח סבירים.

אז מי באמת אשם בקרות תאונות הדרכים? החכמולוגים ימשיכו לטעון שאין בישראל תשתיות ראויות לנהיגה – למרות שהם יודעים שבמדינות עם כבישים מימי הביניים אחוז ההרוגים בדרכים קטן באלף מונים מכאן בארץ הקודש. אחרים יאשימו את מזג האוויר... הציפורים... החושך... האור... ורק יחידי סגולה הבינו ומבינים שהכל מתחיל ונגמר בקרצייה היושבת מאחורי ההגה.

אז מה עושים במצב כזה בו הממסד מזניח את נושא לימוד הנהיגה, מבטל את הצורך באכיפה משטרתית נכונה, שולח אלפי דוחות שגם בית המשפט לא יכול להם, ושם את הנהגים ובני משפחותיהם כפיתיון לטורף הבא שיכניסם לארון המתים?!

מאחר שבידי משנה סדורה מקצועית וברורה למה, מי, איפה וכמה צריך לעשות כדי להגיע למצב בו יש שליטה על הקטסטרופה הזו בדרכים - אבל בינתיים אין עם מי לדבר... - אז מצאתי פתרון: התחלתי לנסות ולהבהיר שהמצב הכמעט בלתי הפיך, בעזרת מכת חשמל חזקה מאוד – יכול להתחיל לנוע לכיוון הנכון.

לבטל את כל התמרורים והרמזורים!

כן, שמעתם טוב. לא, זה לגמרי לא הזוי. בהצעה הקיצונית הזו המון מוסר השכל: מחד-גיסא - לתת לנהג את כל הכבוד והסמכות הראויים לו, ומאידך-גיסא - להביא את כולנו למצב בו נוציא את הדברים לפועל – הלכה למעשה.

ציבור הנהגים חייב את הניעור הזה, ומהר מאוד נלמד כולנו כמה זה אפקטיבי.

קחו לדוגמה צומת מרומזר. כשאני נכנס לצומת מרומזר בו האור אצלי ירוק – כל הפעולות שלי מתבססות על מבטים חדים לכל הכבישים האחרים המתחברים לצומת – כדי לברר מהיכן יצוץ אותו עבריין או סתם חסר כישורי נהיגה שינסה לחתוך אותי, תרתי משמע, כשהוא חוצה באור אדום. שום דבר אחר לא מעניין אותי, כי התמונות התכופות בהן נראים רכבים מועפים לכל הרוחות כי מישהו בצד השני החליט להמשיך ולנסוע למרות האיסור ברמזור או בתמרור – מפחיד אותי יותר מהמוות. כעת נתרגם זאת לרכיבה על אופנוע...

מה יקרה עכשיו עם הצעתי הקיצונית? אף נהג לא יגיע לצומת במהירות בה לא יוכל לבלום במקרה הצורך. אף נהג לא יקח סיכון להיכנס לצומת בלי לוודא שאין מישהו אחר העומד לחצות אותו כמוהו. כולם יבינו שאין כללים, ולכן הכלל הבסיסי יהיה: אני נוסע רק אם אני בטוח שאין סכנה.

כמובן שכל פירמידת ההיגיון של הצורך ברמזורים כדי לווסת תנועה רבה וכולי תקרוס, אבל בינינו: מה עדיף? לחזור הביתה בארון או לאחר להגיע לעבודה או לפגישה? דרך אגב, יש פתרון לאיחור: צאו לפני הזמן. כעת ספרו לי מה הפתרון למוות?!

תאריך:  18/08/2013   |   עודכן:  18/08/2013
נסים גבאי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן

מושגים
 פגע וברח   צליפת שוט 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
לעשות מעשה קיצוני להפחתת הקטל בדרכים
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  הקטל בדרכים
שופט בית המשפט לתעבורה בחיפה, שמואל יציב, הרשיע נהג בגרימת תאונת דרכים - למרות שקבע בעצמו שדוח בוחן התנועה אינו אמין. השופט המחוזי כמאל סעב זיכה את הנהג (29.7.13), תוך שהוא מציין שיציב התעלם מראיה מרכזית שהציג לו הנהג.
18/08/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
בבית החולים קפלן שברחובות הוחלט לשחרר את גופת הגבר שנהרג הבוקר בתאונה הקטלנית בצומת כנות ולהביאה לקבורה בהקדם. המשפחה שהייתה מעורבת בתאונה משתייכת לחסידות קרטנשיף, ובעקבות לחץ שהופעל על המשטרה הגופה לא תנותח, ובמקום זאת תבוא לקבורה.
15/08/2013  |  מחלקה ראשונה  |   חדשות
לפני מספר שנים פתחתי במאבק נגד כביש 6 על המדיניות הכוחנית והגסה שהוא מפעיל כנגד החייבים לו דמי שימוש. צלחתי במאבקי ואכן הנהלת כביש 6 נאלצה לשנות את מדיניותה הנ"ל כלפי לקוחותיה. אבל, עם כל הכבוד לכך שהם הוכרחו לשנות נושא זה, הם לא השתנו מבחינת הרשלנות לגבי רווחת הנהגים וביטחונם.
07/08/2013  |  יהודה דרורי  |   מאמרים
האם יוזמת שר התחבורה והבטיחות בדרכים ישראל כ"ץ לרשיון נהיגה מדורג עבור צעירים יגרום לשינוי כלשהו במספר הנפגעים בתאונות דרכים? מוקדם לדעת. אולם נתונים חדשים של הרשות שלאומית לבטיחות בדרכים שהגיעו לידי News1 ומתפרסמים כאן לראשונה מגלים עלייה אדירה במספר הצעירים שנהרגו בתאונות דרכים השנה.
04/08/2013  |  עידן יוסף  |   חדשות
ארבעה בני אדם נהרגו ועשרות נוספים נפצעו בדרגות שונות בתאונה קשה שאירעה בשעות הצהריים בכביש 6. התאונה, בין משאית זבל לאוטובוס מלא נוסעים של חברת מטרופולין, אירעה בקטע הכביש שבין מחלף סורק לקריית גת. מדובר בקו מספר 377 מראשון לציון לבאר שבע.
04/08/2013  |  איציק וולף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   הקטל בדרכים  /  מי ומי  
תובע ושרץ בידו  /  איתמר לוין
גול(ן) עצמי  /  איתמר לוין
אין צורך להציג את תעודת הבלון של ה"ינשוף"  /  איתמר לוין
מוקשי-מדינה  /  ראובן לייב
הזובור על ציפי חוטובלי  /  עידן יוסף
בלוף מתחם הענישה  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
במערכה ההיברידית בין ישראל לבין אירן זאת כבר הצליחה בהיבט הפסיכולוגי והכניסה את הציבור הישראלי, שנמצא חצי שנה במתחים, ללחץ נפשי ללא תקדים    הפטפטת המדינית הבלתי אחראית שמהדהדת בתקש...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il