שנתיים של פסילה על תנאי של רשיון הנהיגה גזר בית משפט השלום בחדרה באוקטובר 2013 על הנהג ד"ק (השם שמור במערכת). על-פי תקנה 15ב' לתקנות התעבורה, ניתן להתלות מתן/חידוש תעודה במקרה של רישום פלילי, כאשר קיים עונש פסילה על תנאי. אולם
משרד התחבורה "הגדיל ראש" ובחר למנוע מד"ק, שרוצה להיות נהג מונית, גם להתחיל בהליכים לקבלת רשיון נהיגה לרכב ציבורי.
בתלונה לנציבות תלונות הציבור במשרד
מבקר המדינה, שהגיש באמצעות עורך דינו
פנחס פישלר, טוען ד"ק כי לא נמסרו לו הנימוקים למניעת השתתפותו בקורס הכשרה. התערבות מצד עו"ד ענת קריב מהנציבות הביאה לבקשה לשקול לאפשר לד"ק להשתתף בקורס, בכפוף לחתימה על מסמך אי-תביעות נוספות מצידו בעניין זה, שתנסח הלשכה המשפטית במשרד התחבורה.
הנציבות מציינת כי החלטת משרד התחבורה למנוע תחילת הליכים לקבלת רישיון יוצרת פגיעה בלתי מידתית בחופש העיסוק, שכן אם כוונת אי-מתן או חידוש רשיון נהיגה היא הגנה על האינטרס הציבורי או על שלום הציבור הרי שאין בהכשרה כשלעצמה להוות פגיעה כזאת ויש לצמצם את תקופת ה"ענישה" לתקופת הפסילה בפועל. פרשנות אחרת של התקנה - קובעת נציבות תלונות הציבור - תביא לתוצאה שתקופת ההמתנה על פיה תתארך מעבר לתקופת הפסילה על-תנאי, שלא כפי שנקבע בתקנה.
כתוצאה מההתערבות, הודיעה הלשכה המשפטית במשרד התחבורה שמ"ק יהיה רשאי להתחיל את התהליך לקבלת רשיון נהיגה ברכב ציבורי חצי שנה לפני סיום תקופת הפסילה על-תנאי. לדברי משרד התחבורה, התקופה של חצי שנה אינה שרירותית אלא נקבעה הואיל וזהו משך הזמן הממוצע של התהליך כולו.
בהיבט הכללי, החליט משרד התחבורה כי
מעתה לא יידחו המבקשים במקרים דומים. עם זאת, סייג המשרד כי אין החלטה גורפת לאפשר לכולם לגשת חצי שנה לפני תום הפסילה, אלא כל מקרה ייבחן לגופו על-פי נסיבותיו. בנציבות מאמינים כי ההסדר שנסלל במקרה של ד"ק ישפיע גם במקרים נוספים.