|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

נתניהו: נערכנו כפי שהיינו אמורים

ראש הממשלה קיים הערכות מצב והתייעצויות עם השרים במהלך השבת אמר כי נפגעי הקור בראש סדר העדיפות, ובמקביל פתיחת הצירים לירושלים, תגבור התחבורה הציבורית והיערכות לשטפונות
14/12/2013  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   אסונות/פגעי טבע   |   תגובות
נתניהו בחדר המצב של עיריית י-ם [צילום: חיים זך/לע"מ]

יואב יצחק
צה"ל מגדיל הסיוע במטרה להציל חיים

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים במהלך השבת הערכות מצב שוטפות בהשתתפות השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ', שר הביטחון משה יעלון, שר התשתיות סילבן שלום, שר התחבורה ישראל כ"ץ, שר הרווחה מאיר כהן, שרת הבריאות יעל גרמן, ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, ראש עיריית צפת אילן שוחט, המפכ"ל יוחנן דנינו, הרמטכ"ל בני גנץ, נציגי פיקוד העורף, חברת החשמל וגורמים נוספים.

"נערכנו כפי שמדינה צריכה להיות ערוכה לאירוע נדיר. גם במדינות אחרות יש ניתוקי החשמל, והם ארוכים יותר מאשר כאן", אמר נתניהו.


נתניהו הגדיר בהערכות המצב את שלוש המשימות המרכזיות:

  • הצלת חיים נמצאת במוקד כל הפעולות - יש לטפל ולפנות כל אדם הזקוק לכך, תוך מתן עדיפות לאיתור יזום של קשישים הזקוקים לטיפול. ראש הממשלה הדגיש כי הסכנה המרכזית נשקפת מקורבנות מהקור. הוא ציין שבסופות בחו״ל נספים קורבנות רבים. לכן הורה על תיגבור רכבי ביטחון וג׳יפים שיגיעו לירושלים ואמר - "עדיף שיהיה בירושלים עודף בכלים מאשר מחסור בהם".

  • פתיחת כל הצירים לכל המקומות שעדיין אינם מחוברים לחשמל. כ-29 אלף בתי אב מנותקים מחשמל. בנוסף, הנחה ראש הממשלה לקדם את פינוי הרכבים מכבישי הגישה לירושלים ואת פתיחת הצירים בתוך עיר הבירה, כדי לאפשר חזרת תנועה סדירה עד מחר, תוך מתן עדיפות לתושבי העיר שירצו לשוב אליה. בנוסף, תתוגבר התחבורה הציבורית אל העיר וממנה.

  • נתניהו אמר גם כי יש להיערך לשטפונות שצפויים בעקבות המשקעים הרבים.

הוא ציין את התיאום ושיתוף הפעולה בין כלל הגורמים, וביקש למסור את הערכתו הרבה לצוותים הרבים שעובדים בשטח במזג האוויר הסוער. נתניהו: "שיא הסופה אומנם מאחורינו, אבל אני קורא לציבור להמשיך ולהישמע להוראות גורמי הביטחון וההצלה. אלו הוראות שהצילו חיים של רבים בימים האחרונים. בשמם של אזרחי ישראל אני מבקש להביע הערכה רבה לאלפים שעבדו וממשיכים לעבוד מסביב לשעון במזג האוויר הסוער הזה".

בשעה 19:00 קיים נתניהו הערכת מצב נוספת בעיריית ירושלים, הפעם מול מצלמות העיתונות. לדבריו, שוחח עם ראש עיריית צפת אילן שוחט וביקש לעבור מבית לבית כדי לראות אם יש תושבים במצוקה שאינם מצליחים ליצור קשר. נתניהו ביקש לשים דגש על פתיחת צירי הגישה בעבור צוותי חברת החשמל.

כ-18 אלף מנותקים מחשמל
עובדי מחוז הצפון מתקנים חוטים קרועים ליד נחל עמוד

נכון לעכשיו יש כ-18,000 בתי אב מופסקים ברחבי הארץ. מתוכם כ-9,000 לקוחות בירושלים, 9,000 בסובב ירושלים ויהודה ושומרון, 1,000 לקוחות באזור הצפון וכ-1,000 לקוחות באזורים שונים בארץ.

קיימת בעיית נגישות ועבירות ברחובות רבים בשכונות בירושלים ואין אפשרות להיכנס לשטח ולתקן תקלות רכבים רבים תקועים וחוסמים את הכבישים ועצים קרסו על דרכי הגישה, מה שמעכב באופן משמעותי את החזרת החשמל לתושבים.

מחברת החשמל נמסר כי יארך זמן רב עד לתיקון התקלות. הציבור נקרא לנהוג זהירות מחוטי חשמל קרועים המסכנים חיים.

החברה מבקשת מהציבור בכלל ומהנזקקים למכשירים מצילי חיים, משפחות עם ילדים וקשישים בפרט, לפנות לשירותי הרווחה והבריאות בירושלים כדי לקבל מידע, עזרה ולהיערך לפינוי אפשרי מבתים ללא חשמל.

זוהי סופת השלגים הקשה מזה מאה חמישים שנה בירושלים. הבעיה המרכזית כרגע היא בעיית נגישות ועבירות לעשרות אתרים ברחבי ירושלים, צפת והסביבה - כבישים ונתיבי גישה חסומים בשל גובה השלג הרב, כלי רכב תקועים שננטשו ע"י בעליהם בצירים מרכזיים, קריסת עצים ועמודי תאורה על הכבישים.

ההערכה היא שנכון לעכשיו יקח זמן רב מאוד להחזיר את אספקת החשמל. תוגברו צוותי חברת החשמל בכל בארץ לסייע לירושלים, תוגברו מרכזי השירות (קווי 103 ועמוד הפייסבוק).

האזורים המופסקים בירושלים הם: עין כרם, קריית מנחם, גילה, רחביה, נחלאות, בית הכרם, קטמון הישנה, קריית שמואל, אזור התעשיה תלפיות, בקעה, פסגת זאב, נווה יעקב, רמת מוצא, רמות, רמת אשכול, מאה שערים/בוכרים, בר-אילן, בית ישראל, שערי חסד, מושבה, ארנונה, גבעת שאול, קריית משה והר נוף.

סובב ירושלים ויהודה ושומרון: מבוא ביתר, בית תולמא, גבעת זאב, מעלה החמישה, אריאל, אדורא, הר ברכה, מבשרת ציון, מגדים, מכמש, מעוז ציון, מידד, מעלה עמוס, נווה אילן, נווה יעקב, נווה צוף, נעלה, סוסיא, עותניאל, עטרות, עטרת, עינב, עלי,עמנואל, פני חבר, צובה, צוריף, שבי שומרון, שילה, שמעה, תלם, תפוח, בית נקופה, אבו גוש, יד השמונה, טלז סטון,. אורה, גבעת יערים, איתמר, לבונה, אבני חפץ, חלמיש, טלמון, דולב, מעון, כרמל וכוכב השחר.

באזור הצפון: מירון, דלתון, דובב, עלמה, יראון, ביריה, פרוד, שפר, כפר הנשיא, שמאי גוש חלב, בר-יוחאי, קלע, עין אביב, אביבים, יראון, אמירים

באזור מרכז: מושב נווה ירק, חשמונאים, נוף איילון, מס' רח' בכפר סבא, בהרצליה ופ"ת, נחשונים, נחלים, מזור וראש העין
באזור הדרום: נס ציונה, יבנה, גן יבנה, מצפה רמון, מצדה, עין גדי, ערוער בנגב,, גבים, יכיני, מפלסים, תקומה, מס' רח' באשקלון, באשדוד בשדרות ורהט.

אזור השרון: נתניה, טייבה ואלפי מנשה, מושב חרות.

להיות מסוגלים להגיע
[צילום: קובי גדעון/לע"מ]
דברי ראש הממשלה בנימין נתניהו בהערכת מצב מיוחדת בשל מזג האוויר בעיריית ירושלים 14.12.13
▪ ▪ ▪

אני מבקש בפתח דבריי להודות לאנשי כוחות הביטחון וההצלה שממשיכים גם בשעה זו, במזג אוויר קשה מאוד, כמעט בלתי אפשרי לפעול למען אזרחי ישראל ובשמם של כל אזרחי ישראל אני שולח תודה לכל האלפים שבקור העז הזה המשיכו וממשיכים לעבוד כפי ששמענו ברגע זה.

אני מאמין שבזכות התפקוד היעיל והתיאום היוצא מן הכלל בין כלל הגורמים ניצלו חיים רבים. אני מדגיש את ההבדל שדיברנו עליו עכשיו, שבמדינות אחרות היו הרבה מאוד אבדות בנפש בכל סופה כזאת ואני חושב שחלק מהיכולת שלנו כרגע, עד לרגע זה, להשיג את ההישגים שלנו, הדבר נובע גם משיתוף פעולה, משלוביות בין הגורמים השונים והרשויות השונות וצה"ל וכמובן שיתוף פעולה גם של האזרחים שמסייעים רבות לכוחות הביטחון וההצלה ועל כך תודתי.

מה אנחנו עשינו? קודם כל, נתנו עדיפות ראשונית ועליונה להצלת חיים וזה אומר קודם כל לטיפול בקשישים, בחולים, באנשים עם צרכים מיוחדים. אני ביקשתי לא רק לקלוט את בקשות העזרה אלא גם ליזום אותם וללכת לבתים משום שיכולים להיות, למשל, קשישים עריריים שאינם יוזמים פנייה ולאט-לאט מצטנפים בתוך הקור ולכן יזמנו גם בירושלים, כפי שדיברתי איתך ניר פעמים רבות וגם בצפת, כשדיברתי היום עם אילן שוחט, ראש העירייה - ליזום אליהם, ביישובים יותר קטנים בדרך כלל יודעים, ביישובים עם אלפי אנשים לא יודעים. לכן, ביקשתי לעבור בית-בית כדי לראות שאין אנשים שנמצאים במצוקה ושנית, להיות מסוגלים להגיע לכל אזרח ואזרח שנמצא במצוקה. במדינת ישראל כיום אין אדם, אין בית שאי-אפשר להגיע אליו מבחינת קשיי נגישות. אנחנו נגיע אליהם וכבר הגענו.

שיא הסערה מאחורינו אבל יש עוד משימות רבות לפנינו ולכן נמשיך גם במהלך כל הלילה וגם במשך שעות היום מחר בעבודה. תקלות יכולות עוד לקרות ולכן צריך להמשיך לנהוג באחריות ובזהירות. הצירים נפתחים בהדרגה ואני מצהיר, אני אפילו מפציר, שהנהגים ינהגו באחריות. זה עוד לא מאחורינו. צריך לנהוג בזהירות רבה, מה גם שנתבשרנו כאן על-ידי החזאים שיכולה להיות קרה שתקפיא את הכבישים ואז אסונות יכולים להתרחש שלא לצורך.

סגירת הצירים שבהחלטת המשטרה, המפכ"ל והשר לביטחון פנים היא חשובה, היא סייעה לנו רבות להימנע מקורבנות בנפש בדרכים וחשוב גם כמובן שעם פתיחתם ננהג בזהירות מרבית. היינו ערוכים כמו שמדינה צריכה להיות ערוכה לאירוע כזה שמתרחש כפי שהבינותי פעם בעשרות שנים, במועד כזה פעם ביותר ממאה שנה. מדינות שבהן סופות כאלה באות בתדירות גבוהה בהרבה משותקות לעתים לתקופות ארוכות יותר - אני שמח שזה לא המקרה כאן. אני דיברתי בסוף השבוע עם כל השרים הרבים שטיפלו בנושא, עם ראשי הרשויות, עם המפכ"ל, עם הרמטכ"ל, עם ראשי חברת החשמל - אני משבח את כולם על העבודה הטובה למען אזרחי ישראל.

אני רוצה להודות במיוחד לשוטרים, לאנשי משמר הגבול, לחיילי צה"ל, לאנשי מד"א, לאנשי חברת החשמל, לגורמי הרווחה, לרשויות, לאנשים הרבים שעוסקים שם וכמובן גם לרשויות התחבורה הציבורית. אני יודע שאפשר לסמוך עליכם ועם ישראל יודע שאפשר לסמוך עליכם.

תודה רבה מקרב לב.

ראש האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג: "אני מבקש לחזק את ידי כוחות הביטחון, אנשי הרווחה, חברת חשמל, מתנדבים וכל העושים במלאכה בשעות הקשות. ביום רביעי קראתי לממשלה ולרשויות להיערך לסערה בהתאם לתחזיות. יש רשות חירום לאומית ששמה רחל שהוקמה למצבים מעין אלה, מדוע היא לא הופעלה מייד? היא אמורה הייתה לתאם בין כל הגורמים ולהתכונן. יש נהלים מיוחדים שאושרו בממשלה ובקבינט למצבי חירום לאומיים, מדוע הם נשארו רק על הנייר?מדוע האזרח הקטן לא ידע לאן לפנות ומדוע לא היה תיאום בין הרשויות המקומיות לממשלה? למה אנחנו תמיד מגיעים לרגע האמת לא מוכנים ולא ערוכים".

תאריך:  14/12/2013   |   עודכן:  14/12/2013
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
נתניהו: נערכנו כפי שהיינו אמורים
תגובות  [ 15 ] מוצגות   [ 15 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ראיס-פוטין-טיל400
14/12/13 19:42
2
ביביהו לקחיהו
14/12/13 19:48
3
אליהו חיים
14/12/13 19:59
4
David111
14/12/13 20:26
5
סופרטנקר לשלג
14/12/13 21:03
6
מדינת היהודים
14/12/13 21:10
7
מדינת היהודים
14/12/13 21:10
 
לא ערבים
14/12/13 23:06
8
אורי22
14/12/13 21:38
9
לבלה
14/12/13 21:45
10
urixo
14/12/13 22:16
11
ירון 132
14/12/13 22:49
12
שלומי האירני
14/12/13 23:37
13
כבאי זקן
14/12/13 23:39
14
צנחן
14/12/13 23:40
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  אסונות/פגעי טבע
גל הקור חסר התקדים הפוקד את ישראל גרם לנזקים חסרי תקדים, בדרכים ובבתים, והרשויות נתפסו לא מוכנות. בתגובה, הודיע הערב (ו') משרד מבקר המדינה כי בכוונתו לבדוק את מידת המוכנות וההיערכות של הרשויות בישראל לקראת מזג האוויר הסוער. בכוונת המשרד לבחון את תפקוד משטרת ישראל, חברת החשמל, חברות התחבורה הציבורית, המשרד לביטחון פנים, הרשויות המקומיות ושירותי הרווחה.
13/12/2013  |  עופר וולפסון  |   חדשות
הסופה הראשונה של החורף טרם הסתיימה, אולם קבלני השיפוצים כבר מתכוננים לעבודה שבדרך. על-פי הערכות התאחדות קבלני השיפוצים, עלויות השיפוצים והאיטום של נזקי מזג האוויר צפויים לעמוד על כ-20 מיליון שקל, זאת לא כולל הנזק לרכוש.
12/12/2013  |  אורי חודי  |   חדשות
מערכת חורפית קפואה, בכמה דרגות מעל לזו הצפויה לנו בהמשך שבוע, ושכבר הכניסה את העיר דאלאס להקפאה עמוקה, פגעה אתמול (א', 8.12.13) בחוף המזרחי של ארה"ב ביום ראשון.
09/12/2013  |  עופר וולפסון  |   חדשות
כאשר הטייפון "האיאן" - הסופה החזקה ביותר זה 34 שנה שפגעה קשות בפיליפינים - העיפה את גג בית הכלא המחוזי "ייטה" ומילאה את התאים במים עד לגובה הצוואר, כ-600 אסירים שחו אל עבר התקרה וברחו משם.
25/11/2013  |  עופר וולפסון  |   חדשות
מניין ההרוגים בשיטפונות באי האיטלקי סרדיניה עלה ל-16, על-פי נתונים שמסרו (יום ד', 20.11.13) גורמים רשמיים.
21/11/2013  |  עופר וולפסון  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
צבי גיל
צבי גיל
במערכה ההיברידית בין ישראל לבין אירן זאת כבר הצליחה בהיבט הפסיכולוגי והכניסה את הציבור הישראלי, שנמצא חצי שנה במתחים, ללחץ נפשי ללא תקדים    הפטפטת המדינית הבלתי אחראית שמהדהדת בתקש...
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
יגאל יששכרוב
יגאל יששכרוב
מרק אברג'ל, גמלאי של צה"ל, רב נגד בצנחנים וחבר ממשפחתו הקימו בחודש שעבר אנדרטה לזכרו של אלירן הי"ד
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il