משרד התחבורה הודיע כי יחנוך בתקופה הקרובה מספר מסלולי אופניים ברחבי הארץ. ההודעה מדברת על מסלולים שאורכם שונה מהותית האחד ממשניהו, וכן שונים מיקומם ותאריכי החנוכה העתידיים.
כפי שניכר בכתבה המצורפת, הבטיח משרד התחבורה עוד לפני מספר חודשים לעודד את הרכיבה באפניים, המתאימה למדינת ישראל הרבה יותר משהיא מתאימה להולנד הגשומה.
במסגרת תוכניתו של שר התחבורה, אביגדור ליברמן, להכשיר שבילים מיוחדים לרוכבי אופניים בכל רחבי הארץ, במטרה לעודד את השימוש באופניים, יחנוך המשרד בחודש הבא מסלול מיוחד לרוכבי אופניים ביער המגינים שבאזור נחשון. מדובר במסלול אספלט באורך של 8 קילומטרים וברוחב של ארבעה מטרים.
עלות הפרויקט - כשלושה מיליון שקלים - תמומן על-ידי מע"צ, הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים והקרן הקיימת לישראל.
מסלול נוסף לרוכבי אופניים יחנך בחודש מרס 2004, בסמוך לכרם מהר"ל שליד זכרון יעקב, באורך של כ-4.5 קילומטרים. אזור כרם מהר"ל שבשיפולי הכרמל, הינו מהיפים לרכיבה אלא שהוא משמש לצה"ל כשטח אש.
במסגרת תוכניתו של ליברמן, יוקמו מסלולים לרוכבי אופניים, בצמוד לכבישים עירוניים ובינעירוניים, במסלולים מיוחדים המופרדים מהכביש, במטרה לאפשר רכיבה בטוחה במסלולים.
באחרונה הושלם סימון מסלול לרוכבי אופניים באזור לטרון, באורך של 50 קילומטר ובימים אלה הוחלט על סימון מסלול נוסף, באורך של כ-40 קילומטר לאורך מישור החוף, באזור המרכז.
עלות הקמת המסלולים, הנאמדת במיליוני שקלים, תמומן על-ידי משרד התחבורה, מינהל מקרקעי ישראל והקרן הקיימת לישראל. מבין שלושת הגופים רק לקק"ל יש משאבים זמינים לתוכניות אשר מזמן ירדו מסדר היום הלאומי - תקציבי המדינה שבמצור - ויתכן כי תיעזר לכך בתורמים מחו"ל.
משרד התחבורה מסר כי השלים לאחרונה כתיבת קובץ תקנות מיוחד להקמת מסלולים לרוכבי אופניים שהופץ בין הרשויות. הקובץ קובע נהלים ברורים ומפורטים להקמת המסלולים.