חברת התרופות פריגו הודיעה (יום ג', 2.6.15) כי חתמה על הסכם לרכישת פרוטפוליו מוצרי OTC ("מעבר לדלפק") מחברת GSK. היקף המכירות של המותגים הנרכשים הסתכם בשנת 2014 ב-110 מיליון דולר. הפורטפוליו של GSK כולל מותגים אירופיים מבוססים היטב בתחומי טיפול בתחליפי ניקוטין, הצטננות ושפעת, וניהול של cold sore.
על בסיס פרופורמה, הרכישה מגדילה את המכירות נטו של מותגי בריאות הצרכן בכ-8% ב-2014, תוך שיפור הרווחיות הגולמית והתפעולית המתואמת של המגזר. כמו-כן, העסקה צפויה להביא צמיחה כבר ברווח המתואם למניה בשנה הנוכחית, ולעלות מיידית על סף ה-ROIC של פריגו.
במקביל, הודיעה פריגו ביחד שותפתה אקטביס כי התקבל אישור ה-FDA לבקשת תרופה מקוצרת - ANDA - לטבליות גואיפנזין / פסאודואפדרין. בעקבות זאת, פריגו תתחיל במשלוחים בזמן לעונת השיעולים וההתקררות ללקוחות הקמעונאיים והסיטונאיים שלה בארה"ב. המוצר ייארז וישווק תחת מותגי חנות וקניינים, ויהיה באיכות גבוהה. מדובר בגרסה גנרית מקבילה לטבליות Mucinex D.