|
שר התיירות, יריב לוין [צילום: הדס פרוש / פלאש 90]
|
|
|
|
|
תקציב השיווק בחו"ל של משרד התיירות לשנת 2016 יעמוד על 300 מיליון שקל, גידול של כ-20% בהשוואה לשנים הקודמות, בהן הסתכם תקציב זה ב-195 מיליון שקלים בשנת 2014 וב-2013 התקציב לפני תוספות היה 155 מיליון שקל, כמחצית מהתקציב היום.
שר התיירות
יריב לוין צפוי להסיט תקציבים בהיקף של 40 מיליון שקל בתוך המשרד לטובת תקציב שיווק התיירות בחו"ל. "בכך נעשה מהלך ראשון בדרך לשיקום התיירות בישראל, להגדלת מספר התיירים המגיעים למדינה ולשיפור תדמיתה בעולם", אמר השר לוין.
עוד סוכם כי יבוצע מהלך גדול לעידוד הקמת מלונות בדרגה של 2-3 כוכבים, מהלך אשר יגדיל את ההיצע המלונאי ואת התחרות ויביא להורדת מחירי הלינה במלונות.
"לא משרד שולי וזניח"
השר לוין ציין: ״עם כניסתי לתפקיד הכרזתי כי לא אתן שיתייחסו למשרד התיירות כאל משרד שולי וזניח. התיירות היא מנוף כלכלי אדיר למדינת ישראל ומרכיב דומיננטי בהכנסות למשק. אני מברך על המהלך החשוב של הגדלת התקציב ומשוכנע כי בעבודה קשה נביא להגדלת מספר התיירים הנכנסים ולהוזלת מחירי האירוח במלונות. בהזדמנות זו אני מבקש להודות לראש הממשלה ולשר האוצר על הגיבוי ושיתוף הפעולה".
בעקבות החלטת בנוגע להגדלת תקציב השיווק של משרד התיירות אמר
אלי גונן, נשיא התאחדות המלונות בישראל: "אני מברך את שר התיירות, יריב לוין, על מאבקו העיקש לתוספת התקציב למשרד התיירות לשם שיווק ישראל בעולם עקב המשבר הקשה בתיירות הנכנסת. כעת, המשימה הניצבת בפני המשרד, היא להוציא אל הפועל במהירות הבזק קמפיין שיווקי משמעותי ואפקטיבי במדינות היעד לשם השבת התיירים. מאז מבצע 'צוק איתן' אנו חווים משבר קשה ומתמשך, שלא ידענו כמותו וכעת ניצול נכון של תקציב השיווק יחזיר את התיירים לישראל ויצור עשרות מקומות עבודה".