"
משרד התחבורה נמצא בתהליך הסדרה של נושא הרכיבה על אוניים חשמליים, וכי הוא מקווה שבתוך שבוע וחצי תסתיים העבודה על המסמך בנושא. הוא הוסיף כי "במשרד שוקלים בצורה חיובית את המלצת יו"ר ועדת הכלכלה,
איתן כבל והמשטרה להעלות את גיל הרוכבים באופנים חשמליים ל-16" - כך אמר (ג', 16.2.16) סמנכ"ל בכיר תנועה במשרד התחבורה, אבנר פלור, בדיון משותף של ועדת הכלכלה עם ועדת הפנים והגנת הסביבה, שדנו בהקמת שבילי רכיבה לאופניים ואופניים חשמליים בתחומי הרשויות המקומיות.
בדיון ציין פלור כי מהירות הרכיבה תמשיך לעמוד על 25 קמ"ש, וכן שהמשרד מבצע פעולות אכיפה ומחרים אופנים חשמליים לא תקינים ובקרוב תשיק קמפיין הסברה לצעירים.
באשר לרישוי ורישוי אמר פלור כי המשרד מאמץ את התקינה הקיימת באירופה שלא כוללת רישום ורישוי, עם זאת הוא הוסיף כי המשרד מציע לרכוש ביטוח באופן וולונטרי.
60 מיליון שקלים מבלי לדעת כמה שבילים נסללו
מנהל אגף תשתיות עירוניות במשרד, פיליפ פארן, התייחס להשקעה בשבילי האופניים ואמר כי בשנה שעברה קיבלו הרשויות 60 מיליון שקלים. עם זאת הוא לא ידע לענות לשאלות חברי הכנסת כמה ק"מ שבילי אופנים אכן נסללו.
באשר לחובת ביטוח אמר פלור כי מי שאחראי להעניין הוא אגף שוק ההון והביטוח במשרד האוצר. נציג אגף שוק ההון באוצר, ניר ברקן, אמר כי אם רוצים לחייב ביטוח לפי חוק נפגעי תאונות דרכים אז שרת המשפטים היא זו שיכולה לתקן את החוק, או לחלופין משרד התחבורה יכול לחייב זאת בתקנות. נציג משרד המשפטים, עו"ד דרור וגשל, אמר כי מדובר בנושא מורכב ולכן זה נראה כאילו הוא עובר מאחד לשני. עם זאת הוא הוסיף כי במצב תקין שבו הכללים נאכפים יכול להיות שיהיו הרבה פחות נפגעים, ולא יהיה צריך ביטוח.
סגן ראש עיריית נתניה ומחזיק תיק התחבורה בעירייה, אלי דלל, אמר כי צריך להסתכל על האופנים החשמליים כעל טוסטוס לכל דבר, והנגזרת של זה תהיה טיפול בגיל הרכיבה, ברישיון ורישוי, במיקום הרכיבה ועוד. סגנית ראש עיריית תל אביב,
מיטל להבי, אמרה כי היא מודאגת לנוכח הדברים שנאמרו בדיון. היא הוסיפה כי צריך לאכוף את התקנות הקיימות כבר עכשיו והצטרפה לקריאה של דלל להתייחס לאופניים החשמליים כמו לטוסטוס מבחינת הביטוח.
3 חודשים נוספים לסיום הטיפול
היו"ר כבל שב והזכיר כי לא מדובר בדיון ראשון של הוועדה, ולמרות זאת לא התקבלו תשובות ברורות לגבי מה נעשה בחודשים האחרונים לשיפור המצב, או מה התוכניות לעתיד. יו"ר ועדת הפנים אמסלם הציע לתת למשרד התחבורה זמן של 3 חודשים בלבד לסיים את הטיפול בנושא, ואמר כי אם עד אז לא תהייה הסדרה כוללת אז חברי הכנסת יעשו זאת בחקיקה.
ח"כ כבל הזכיר כי זאת בדיוק הייתה דרישתו ממשרד התחבורה עם אישור התקנות בעניין האופנים החשמליים לזמן מוגבל, ואמר כי התקנות יפגעו בדיוק בעוד כ-3 חודשים וכי זה הזמן שנותר למשרד התחבורה לעמוד בדרישתו ולהציג הסדרה כוללת.