חברת נת"ע, האמונה על הקמת מערכת הסעת ההמונים בגוש-דן, מפרסמת (יום ג', 9.5.17) מכרזים ראשונים לניהול הקו הירוק והקו הסגול ותכנונם: מכרז לניהול מיזם לכל אחד מהקווים, ומכרז לתכנון עבודות אינפרא 1 (הנדסה אזרחית). המיזם ינוהל על-ידי חברות ישראליות בשיתוף יועצים בינלאומיים. בשבועות הקרובים ייצאו גם מכרזים לתכנון עבודות אינפרא 2, הכוללות את המערכות הרכבתיות ולניהול ביצוע עבודות ההנדסה האזרחית.
על-פי הנחיית
משרד התחבורה, בנת"ע מתכוננים להתחיל בביצוע הקווים כבר בשנת 2018, כך שבשנת 2024 תופעל במטרופולין תל אביב רשת בת שלושה קווי רכבת קלה, שתשלב נסיעה תת-קרקעית ועילית ותשרת 600 אלף נוסעים ביום.
הקו הירוק יקשר בין חולון וראשון לציון לבין מרכז תל אביב, אוניברסיטת תל אביב, אזור התעשיה והעסקים במערב הרצליה ואזור העסקים בקריית עתידים. הקו הסגול יקשר בין קריית אונו ויהוד למרכז תל אביב, דרך אוניברסיטת בר-אילן, בית החולים שיבא, ושוק הכרמל.
בהנחיית מנכ"ל נת"ע, יהודה בר-און, פעילות ההסברה לקראת הקמת הקווים הנוספים תחל כבר ברבעון הראשון של שנת 2018, לרבות תחנות מידע, כנסים ומפגשי הסברה לתושבים ולבעלי עסקים. סמנכ"ל תכנון בחברת נת"ע, ניר קוגל: "הוצאת מכרזי התכנון המפורט לביצוע מהווה אבן דרך משמעותית בדרך לתחילת העבודות על הקווים הירוק והסגול. בתוך שנים ספורות תתחולל בגוש-דן מהפכה של ממש בתחבורה הציבורית. המכרזים מכוונים בעיקר לשוק הישראלי, ואנו שמחים להרחיב את מעגל העוסקים בפרויקט החשוב הזה".