רכבת ישראל מדווחת (יום ה', 29.3.18) על נתוניה לשנת 2017 ובכלל זה הדוחות הכספיים. הרווח התפעולי מפעילות שוטפת בניכוי הוצאות חד-פעמיות עמד בשנת 2017 על כ-15 מיליון שקלים, לעומת רווח של כ-73 מיליון שקלים בשנה הקודמת - ירידה של 58 מיליון שקלים. עיקר השחיקה ברווחיות התפעולית נובעת מגידול בהוצאות שכר בשל הסכמים קיבוציים, ובין היתר תוספות מהסכמים משנים קודמות. לצד זאת, קלטה רכבת ישראל 297 עובדים במהלך שנת 2017, זאת כחלק מההיערכות להמשך צמיחת החברה והתקדמות לדור הבא - פתיחת קווים חדשים ותחנות, היערכות למהפכת החשמול, הטמעת טכנולוגיות חדשות ומתקדמות, ורכש רכבות חדשות.
רכבת ישראל סיימה את שנת 2017 ברווח נקי, בניכוי הוצאות חד-פעמיות, של כ-13 מיליון שקלים. עיקר ההוצאות החד-פעמיות מגולמות בירידת ערך נכסים בסך של 45 מיליוני שקלים. עם ההוצאות החד-פעמיות סיימה החברה את שנת 2017 בהפסד של כ-42 מיליוני שקלים.
לחברה תזרים מזומנים חיובי מפעילות שוטפת שהסתכם בשנת 2017 על כ-85 מיליון שקלים.
ההכנסות מהסעת נוסעים לשנת 2017 הסתכמו לסך של כ-748 מיליוני שקלים, ההכנסות כולל דמי הפעלה עמדו על 2,023 מיליוני שקלים; בשנת 2016, עמדו הכנסות של כ-708 מיליוני שקלים בזמן שההכנסות כולל דמי הפעלה הסתכמו ב-1,886 מיליוני שקלים.
מגזר הנוסעים
- במהלך 2017 רשמה רכבת ישראל כ-64.6 מיליון נסיעות, לעומת 59.5 מיליון נסיעות בתקופה המקבילה אשתקד - גידול של מעל 8%.
- במהלך שנת 2017, ממוצע הנסיעות היומי עמד על 245 אלף נסיעות ביממה, נתון הגבוה בכ-10 אחוזים מהממוצע של שנת 2016 שעמד על 223 אלף נסיעות ביממה; ביום העמוס ביותר 3.5.2017, יום ההופעה של ג'סטין ביבר בפארק הירקון, בוצעו ברכבת ישראל כ-298,806 נסיעות; ממוצע הנסיעות ליממה בחודש דצמבר היה גבוה מממוצע הנסיעות השנתי, ועמד על 262 אלף נסיעות ביממה; בימי ראשון וחמישי עמד ממוצע הנסיעות על 274 אלף.
- משנת 2010 לשנת 2017, גדל מספר הנסיעות ב-80ֵ אחוזים, מ-35.9 מיליון ל-64.6 מיליון. בעשור האחרון הוכפלה כמות הנסיעות ברכבת, מאז שנת 2000, גדלה כמות הנסיעות ברכבת פי 5.
- הקווים הבולטים בצמיחת מספר הנסיעות בשנת 2017 לעומת 2016: קו רכבת הנגב (המערבי), ב"ש - אשקלון: 22% גידול. קיימת עלייה בביקוש מתחנות שדרות, אופקים ונתיבות (רכבת הנגב'), קו ב"ש - ת"א: 17% גידול, קו החוף הדרומי, ת"א - אשקלון: 11% גידול.
עלייה באיחורי הרכבות אחוז הדיוק השנתי של 2017 עמד על 93.62 אחוזים, לעומת אחוז הדיוק בשנת 2016 שעמד על 94.3%. כלומר, שיעור האיחורים עלה ב-0.68%. מעת לעת, לצורך מתן שרות לנוסעים, ולאור הביקוש הרב לנסיעה ברכבת בשעות העומס, הרכבות עומדות בתחנה מעט יותר על חשבון הדיוק.
- הקווים עם אחוז הדיוק הגבוה ביותר בשנת 2017 הם: קו עכו-חיפה - 98.2 אחוזי דיוק, רכבת הגליל (כרמיאל-חיפה) - 98.16 אחוזי דיוק, רכבת העמק (בית שאן-עתלית) - 97.50 אחוזי דיוק.
מספר הרכבות בשנת 2017 שברה רכבת ישראל את שיא מספר הרכבות המופעלות ביממה - סה"כ הופעלו השנה כ-586 רכבות ביממה, לעומת 539 בשנת 2016, גידול של כ-9 אחוזים ביחס לאשתקד.
ברשת הרכבות נסעו ביממה 518 רכבות נוסעים (בשנת 2016 - 472), 68 רכבות משא (אשתקד - 67).
בשנת 2017 רשמה הרכבת נסועה של כ-18 מילוני ק"מ (נסועה מוגדרת כסך הק"מ המצטברים שמבצעות הרכבות), מתוכם כ-15 מיליוני ק"מ של רכבות נוסעים. גידול של 7 אחוזים ביחס לנתון אשתקד (16.5 מיליון).