"החל מינואר 2005 יוכלו גם תושבי דימונה להגיע לתל אביב ברכבת בתוך שעה ו-40 דקות בלבד", כך הודיע היום (ד', 18.2.04) שר התחבורה, אביגדור ליברמן, במהלך סיור שערך היום בתוואי הרכבת המתוכנן בין באר שבע לדימונה.
שדרוג מסילת הברזל מבאר שבע לדימונה, יכלול הסטת תוואי הרכבת הקיים במספר קטעי מסילה, באורך כולל של שלושה קילומטרים. מסילה זו משמשת כיום להובלת מטענים בלבד. עלות הפרויקט מסתכמת בכ-180 מיליון שקל.
שר התחבורה ביקר גם בתחנת הרכבת החדשה ההולכת ומוקמת בכניסה לדימונה ואמר, כי רכבת ישראל מבצעת כיום פרויקטים מסילתיים בדרום הארץ ובנגב בהיקף של יותר מ-3 מיליארד שקלים.
במהלך חודש אפריל 2004 יוחל בעבודות להכפלת מסילת הברזל מלוד לבאר שבע, בהשקעה של כמיליארד שקל. העבודות להכפלת הקו צפויות להסתיים במהלך שנת 2007. עם סיום העבודות ניתן יהיה לקצר את זמן הנסיעה מבאר שבע לתל אביב ל-45 דקות בלבד ואת משך הנסיעה מתל אביב לדימונה לשעה ו-20 דקות בלבד.
במחצית הראשונה של שנת 2008 יושלם גם קו הרכבת בין אשקלון לבאר שבע והוא יחובר לרשת הרכבות הארצית. משך הנסיעה מאשקלון לתל אביב יהיה 41 דקות בלבד. חלק מקו הרכבת אשקלון - באר שבע יעבור דרך אופקים, שדרות ונתיבות. משך הנסיעה מאופקים לתל אביב יהיה 70 דקות, נתיבות - תל אביב 63 דקות ומשדרות לתל אביב תארך הנסיעה 55 דקות בלבד.
ליברמן ציין, כי משרד התחבורה ישקיע בשנת 2004 יותר מ-3.5 מיליארד שקלים, בתשתית המסילתית בכל חלקי הארץ, לעומת 1.3 מיליארד שקלים בשנת 2003. לדבריו, יש חשיבות רבה להמשך ההשקעות הגדולות ברכבת ישראל, דוגמת הרכבת לבאר שבע. "פיתוח מסילתי בדרום הארץ יקצר משמעותית את זמן ההגעה למרכז הארץ ויאפשר לתושבי הדרום להגיע במהירות למטרופולין תל אביב" אמר ליברמן.